Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خور و بیابانک، عباس رضایی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: باید واقع‌گرایانه نسبت به امکانات موجود برای حل مشکلات گام برداشت؛ آب شرب از مسائل و درخواست‌های اصلی مردم شهرستان خور و بیابانک است.

استاندار اصفهان افزود: از مطالبات جدی دیگر مردم حضور متخصص زنان و زایمان در شهرستان است، باید با کمک خیرین یکی از دغدغه‌های مردم رفع شود؛ امیدوار هستیم مصوبات کارگروه‌های تخصصی به خوبی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و سود ده در شهرستان خور و بیابانک را دارم؛ همچنین تا پایان هفته برای ایجاد پایگاه پنجم اورژانس این شهرستان به جمع‌بندی خواهیم رسید.

رضایی یادآور شد: در آستانه عید نوروز هستیم، مردم در سال جاری شرایط معیشتی خوبی نداشتند و باید به فکر نیازمندان باشیم، باید بسته‌های معیشتی برای شب عید مردم تهیه کنیم؛ حدود هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان تهیه خواهد شد و خوب است حدود ۲ هزار بسته دیگر نیز تهیه کنیم.

خور و بیابانک از برخی امکانات اولیه محروم است

حجت‌الاسلام سعید جاویدی در این جلسه اظهار داشت: ولایت و رهبری دینی و ولایت‌مداری مردم سبب شده است که با وجود مشکلات زیادی که در کشور داریم، همچنان کشور پابرجا باشد.

امام جمعه خور و بیابانک افزود: خور و بیابانک ۴۲۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد، این منطقه به حضور مردم زنده است که مردم بردباری دارد اما برخی خدمات اولیه در شهرستان وجود ندارد.

بیمارستانی که پزشک ندارد

وی تصریح کرد: وضعیت جاده نیز مناسب نیست و همین سبب می‌شود سرمایه‌گذاران راغب به حضور در خور و بیابانک نیستند؛ در یک ماه پیش ۲ خانم باردار در آمبولانس وضع حمل کردند که واقعا دردآور است، بیمارستان خوبی داریم اما خدمات خاصی انجام نمی‌شود.

جاویدی با بیان این‌که در اشتغال نیز مشکل داریم، گفت: در بحث گردشگری به ساماندهی نیاز داریم تا بومگردی‌ها ساماندهی شوند، مشکلی با گردشگر نداریم؛ راهنماهای گردشگری از خود شهرستان خور و بیابانک باشند تا توضیحات لازم را به گردشگران بدهند.

حجت‌اله غلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: در کارگروه تخصصی که برگزار شد، به مشکلات موجود در بحث عمران و زیرساخت پرداخته شد که تصمیمات مختلفی در این خصوص گرفته شد؛ راه‌های شهرستان از مهم‌ترین مواردی بود که به آن پرداخته شد.

راه‌های مواصلاتی ۳ شهرستان استان به مرکز استان ۲ بانده نیست​

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: راه ارتباطی همه شهرستان‌ها به مرکز باید جاده ۲ بانده داشته باشد که ۳ شهرستان این‌‌گونه نیست و خور و بیابانک این مشکل را دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری شد که ۱۰۰ کیلومتر از مسیر‌های شهرستان تا پایان ۶ ماهه نخست سال آینده آسفالت‌ریزی شود؛ همچنین قرار شد مشکلات طرح‌های تفصیلی در فرخی و خور طی ۲ هفته آینده مترفع شود.

غلامی همچنین خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای اصلاحات شبکه آبرسانی نیز به میزان ۶ کیلومتر انجام شد، همچنین قرار شد ۲ روستای دیگر از شهرستان تا ۶ ماه آینده به گاز دسترسی پیدا کنند.

همه روستاهای بالای ۶ خانوار تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند

معاون امور عمرانی استاندار اصفهان یادآور شد: در مورد پوشش شبکه مخابرات قرار شد تا ۶ ماه آینده همه روستاهای بالای ۶ خانوار تحت پوشش شبکه مخابرات و اینترنت قرار بگیرند؛ فولاد مبارکه نیز برای تسهیل پروژه‌های شهرستان و در راستای مسؤولیت اجتماعی خود کمک خواهد کرد.

طاهره چنگیز هم در مورد تصمیمات گرفته شده در کارگروه سلامت اظهار داشت: این شهرستان از نظر وضعیت هوا و آلاینده‌ها مشکل خاصی ندارد، شاخص‌های سلامت در خور و بیابانک از میانگین استانی کم‌تر نیست و در برخی موارد بالاتر نیز هست.

افتتاح کلینیک مجازی روانپزشکی در خور و بیابانک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: در مورد سلامت روان نیز به ورود جدی نیاز است، قرار شد با امکانات موجود مرکز مشاوره را راه‌اندازی کنیم؛ همچنین کلینیک مجازی روانپزشکی نیز با کمک متخصصین اصفهان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: پایگاه چهارم شهرستان خور امروز افتتاح می‌شود و باید پایگاه اورژانس شماره ۵ شهرستان در روستاهای جنوبی شهرستان را با جانمایی مناسب راه‌اندازی کنیم؛ پد بالگرد در بیمارستان شهر خور احداث شده است و برای استفاده از آن باید برای موانع موجود برداشته شوند.

تخصیص پزشک متخصص به خور به صورت یک روز در هفته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در بیمارستان خور متخصص طب اورژانس داریم اما امکان حضور متخصص زنان و زایمان مقیم نداریم؛ به زودی متخصص زنان و زایمان و رادیولوژی یک روز در هفته در شهرستان حضور خواهند داشت.

مهرداد مرادمند نیز در این جلسه اظهار داشت: تغییر الگوی کشت و بهره‌وری آب را در نظر داریم، توسعه گیاهان دارویی از پتانسیل‌های خور است و برای این پتانسیل برنامه خاصی در نظر گرفتیم البته باید محیط زیست در این امر کمک کند.

پرورش دائم برای شهرستان حائز اهمیت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: پرورش دام اهمیت و نقش ویژه‌ای برای این شهرستان دارد، مشکلاتی برای آب دامگاه‌ها داریم که باید حل شود؛ همچنین متقاضیان ایجاد دامگاه برای زیرساخت‌ها درخواست کمک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: احیای ۵ کیلومتر از قنوات شهرستان را به صورت ویژه انجام خواهیم داد؛ منابع طبیعی نیز برای کمک به اجرای طرح‌های مختلف قول مساعد داده است.

گردشگری فرصت ویژه مردم خور و بیابانک

فریدون الهیاری نیز اظهار داشت: حوزه گردشگری سهم زیادی در اشتغال و معیشت مردم شهرستان تأثیر‌گذار است و باید در نظر داشته باشیم، آسیب به گردشگری می‌تواند به معیشت مردم خور ضربه وارد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: گردشگری فرصتی برای مطرح کردن فرهنگ مردم هر شهرستان است، قرار شد در این زمینه انجمن مردم‌نهادی را راه‌اندازی کنیم  زیرا باید نسبت به مسائل مذهبی به درستی توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح گردشگری در شهر جندق داریم که مشکل آب و تأسیسات دارند و اگر مشکل این مجتمع گردشگری حل شود بسیار خوب است؛ مقبره حبیب یغمایی را داریم که می‌تواند از نقاط گردشگری شود و باید کمک شود این سایت ساماندهی شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار اصفهان عباس رضایی خور و بیابانک اصفهان شورای اداری طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهرستان خور و بیابانک قرار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، افزود: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌شده‌اند.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای طرحهای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند