Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا موعود شمخانی روز یکشنبه در نشست خبری بیان کرد: مشکل اساسی در شهرهای آبادان و خرمشهر فاضلاب است که رفع آن در اولویت برنامه معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند است.

وی افزود: ۲۸ درصد شبکه فاضلاب مناطق مختلف آبادان مانند امیرآباد، ذوالفقاری، طویشه و دهکده بریم  در ۲۰ ماهه گذشته احداث، و اتصالات آن انجام شده است و در خرمشهر نیز طرح اصلاح شبکه فاضلاب در مناطق صرحانیه، کوی کارمندان و کوی بهروز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی بیان کرد:در سال ۹۶ تفاهم نامه‌ای با شهرداری آبادان منعقد شد تا برای بهسازی و احداث معابر سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند دریافت کنند ولی پس از گذشت ۲ سال اقدام مناسبی صورت نگرفت و اعتبارات بازگشت خورد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان برای بهسازی و احداث معابر در آبادان اقدام به عقد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کرد و این قرارگاه نیز پیش از عقد قرارداد عملیات اجرایی خود را در آبادان آغاز کرد.

وی بیان کرد: سه ماه از اجرای احداث و بهسازی معابر توسط قرارگاه خاتم الانبیا گذشته و به پیشرفت قابل توجهی نیز رسیده و این درحالیست که هنوز قراردادی به آنها ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای بهسازی و احداث معابر در خرمشهر گفت: این قرارداد برای ساماندهی معابر خرمشهر بسته ، و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

شمخانی در ادامه با اشاره به افتتاح سالن اروند فرودگاه آبادان افزود: عملیات اجرایی این سالن ۲ سال و نیم با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شد و اکنون آبادان دارای فرودگاهی نوین است که تا ۲۵ سال آینده امکان سرویس دهی به مردم منطقه را دارد.

وی درباره  حصار منطقه آزاد اروند نیز گفت: این حصار براساس نقشه و طراحی گمرک کشور احداث شد ولی پس از سیل پارسال قطعات بتنی که برای دیوار جانمایی شده بود از بین رفت. ویرانه‌های حصار منطقه آزاد اروند هرچند جزو دارایی‌ها و بیت‌المال است اما پس از تخریب بر اثر سیل به دلیل هزینه بالا(۱۰ میلیارد ریال)، ارزش جمع‌آوری نداشت چرا که هزینه جمع‌آوری قطعات حصار تخریب شده بیش از ارزش آنها بود.

وی با اشاره به این مهم که حصار شامل دیوار و جاده است که ایجاد شده افزود:در جریان سیل پارسال و با تصمیم شورای تامین در خصوص انفجار جاده برای جلوگیری از ورود سیلاب به منطقه، بخشی از این دیوار تخریب شد که هزینه ساخت مجدد آن ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شمخانی همچنین بیان کرد: امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در منطقه آزاد اروند تصویب شد که به دلیل مشکلات درآمدی هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون محقق شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان آبادان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان آبادان سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان آبادان دهه فجر اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد اروند میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند