Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات کهنه کار آمریکایی با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه، خواستار عدم حضور عضوی جدید در مذاکرات برجامی با ایران شد.

«مارک فیتز پاتریک» دیپلمات باسابقه و کهنه کار آمریکایی روز شنبه در توییتی نوشت، « امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه باید به تداوم مذاکرات برجام اشاره می‌کرد. مذاکرات برای احیا برجام نباید شامل اعضای جدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی چندی قبل همراه برخی دیپلمات‌های سابق و کارشناسان امور هسته‌ای و منطقه‌ای  با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا با تاکید بر شکست سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران، خواستار بازگشت فوری آمریکا به برجام و پایبندی به آن شدند.

رئیس‌جمهور فرانسه به تازگی گفت که عربستان سعودی باید در هر گونه مذاکره برای توافق با ایران مشارکت داده شود. رئیس‌جمهور فرانسه همچنین با تکرار ادعاها درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای با ایران گفت زمان باقی‌مانده برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بسیار کوتاه است.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در حالیکه گفته قصد دارد آمریکا را به این توافق هسته‌ای بازگرداند با این حال، او در اظهاراتی مبهم تاکید کرده آمریکا قصد دارد بازگشت به برجام را مبنایی برای آغاز مذاکراتی جدید با هدف «طولانی‌تر و قوی‌تر» کردن برجام قرار دهد. 

امارات، عربستان سعودی، بحرین و رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته گفته‌اند خواستار آن هستند که در مذاکره با ایران مشارکت داده شوند. جمهوری اسلامی ایران نیز  بارها تأکید کرده بر سر توافق هسته‌ای برجام مذاکره مجدد نخواهد کرد. «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران چندی پیش در یادداشتی در «فارن‌افرز» نوشت که تهران حاضر به مذاکره مجدد بر سر مفاد این توافق نیست.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مذاکرات برجامی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون مذاکرات برجامی رئیس جمهور فرانسه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • تهاجم زمینی به رفح یا توافق/ در میز آتش‌بس چه می‌گذرد؟
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است