Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید حیدری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از توزیع ۲ هزار سری جهیزیه برای نیازمندان خبر داد و گفت: هدف اصلی این قرارگاه خدمت به خانواده‌ها و افراد ضعیف جامعه است لذا جهیزیه با قیمت مناسب و کیفیت بالا برای حمایت از کالای ایرانی و کوتاهی دست دلالان در بازار خرید و فروش مستقیم از کارخانه به دست نیازمندان می‌رسد تا مبلغی که قرار است به دست دلال برسد و طی این پروسه هزینه شود در زندگی مردم جاری و ساری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این جهیزیه شامل 15 کالای اساسی از جمله یخچال فریز، ماشین لباس‌شویی دوقلو، جاروبرقی، فرش ۹ متری، اتو، سرویس چاقو، سرویس بلور، پارچ‌ و لیوان، گاز طرح‌دار و...است، اظهار کرد: پنج قلم کالای دیگر از جمله چرخ گوشت، پلو پز، گاز، یخچال فریزر، تلویزیون ۳۲ و ۴۲ اینچ نیز خارج از این بسته برای نیازمندان در نظر گرفته شده است.

نحوه ثبت‌نام زوج‌های جوان برای دریافت کمک

حیدری با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام از امروز تا 25 بهمن می‌باشد، بیان کرد: کل مبلغ مورد نیاز برای تهیه یک سری جهیزیه برای هر زوج ۲۷ میلیون تومان می‌باشد که سهم مشارکت مردم ۱۲ میلیون و ۹۰۰ تومان و مابقی از طریق خیرین کشور پرداخت خواهد شد لذا زوجین عقد کرده برای ثبت‌نام می‌توانند با در دست داشتن سند و قباله ازدواج و زوجینی که در مرحله نامزدی می‌باشند با سند امضا شده زوجین و شورای شهر یا روستا به رابطین حوزه‌ها مراجعه کنند و مبلغ مشارکتی را به صندوق مورد نظر واریز کنند تا در مرحله بعد اجناس برای آن‌ها توزیع  شود.

وی افزود: اولویت اول در توزیع با کسانی است که هنوز زندگی متاهلی را آغاز نکرده‌اند، اولویت دوم خانواده‌هایی هستند که زندگی را آغاز اما وسیله مناسب ندارند و در انتها نیز خانواده‌هایی که چند سال از زندگی مشترک دارند ولی وسیله مناسب برای ادامه زندگی ندارند.

حیدری گفت: این اجناس مستقیم از کارخانه خریداری و به دست نیازمندان داده می‌شود لذا نیاز نیست افراد برای تحویل وسایل به مرکز استان مراجعه کنند و این وسایل با در نظر گرفتن کرامت و شأن خانواده‌ها بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی با ادارات مختلف از جمله کمیته امداد و بسج سازندگی به منظور شناسایی خانواده‌ها و توزیع کالاها منعقد شده است، ادامه داد: برای تهیه کل جهیزیه مبلغ ۵۴ میلیون تومان لازم است که تاکنون ۲۸ میلیارد تومان آن توسط خیرین جمع‌آوری و مابقی آورده خود افراد خواهد بود.

اجرای طرح «قوربان صدقه» تا هفته آینده

حیدری در ادامه به طرح «قوربان صدقه» اشاره کرد و گفت: در این طرح قربانی برای نیازمندان صورت می‌گیرد که تاکنون ۲۰ میلیون تومان توسط مردم جمع آوری شده که با این پول به عنوان صدق و با نیت قربانی مرغ زنده تهیه خواهد شد، در کشتارگاه‌ها با رعایت اصول بهداشتی ذبح و بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

هفته گذشته شش پزشک متخصص از پزشکان استان و استان اصفهان به کوهرنگ اعزام شد که این تیم شامل پزشکان داخلی، شنوایی سنجی، قلب و عروق، عفونی و روان‌شناسی بود و موفق شد ۱۷۰ بیمار را ویزیت کنند.

وی با بیان اینکه این خانواده‌های نیازمند با کمک گروه‌های جهادی و مردمی معرفی شدند، افراد: این افراد معمولاً خانوادهای آبروداری هستند که تاکنون از هیچ ارگانی بسته معیشتی و کمک‌های نقدی دریافت نکرده‌اند که این پول با قوانین و احکام اسلامی در مسیر مشخص و با نیت شخص واریز کننده در راستای طرح قربون صدقه هزینه خواهد شد.

رئیس قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان از اعزام تیم‌های بهداشت و درمان به شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: هفته گذشته شش پزشک متخصص از پزشکان استان و استان اصفهان به کوهرنگ اعزام شد که این تیم شامل پزشکان داخلی، شنوایی سنجی، قلب و عروق، عفونی و روان‌شناسی بود و موفق شد ۱۷۰ بیمار را ویزیت کنند.

استقبال از پزشکان داوطلب برای اعزام به مناطق محروم

وی با اشاره به اینکه از پزشکان داوطلب برای ادامه این طرح استقبال می‌شود، گفت: بسیاری از افراد منطقه لبد و اردل از بیماری‌های پوستی، داخلی زنان و چشم‌پزشکی رنج می‌برند که برای کاهش این بیماری در این منطقه قصد اعزام تیم‌های متعدد تا قبل از عید را داریم و مناطق صعب‌العبور و محروم در اولویت‌ها قرار خواهد گرفت همچنین قبل از اعزام پزشک کارشناسان برای شناسایی بیماران و داروها به منطقه اعزام خواهد شد.

مشکل اشتغال شیخ شبان در حال بررسی

حیدری تصریح کرد: تاکنون همه قول‌ها اعم از تهیه 2 هزار جهیزیه، فعالیت‌های میدانی، اعزام تیم‌های پزشکی در مناطق محروم و... محقق شده و در حال حاضر به دنبال رفع مشکلات اشتغال‌زایی و عدم بازار برای هنر خاتم کاری در روستای شیخ‌شبان هستیم و درصدد فراهم کردن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب برای بازار فروش این محصول در سطح کشور به صورت سامانه اینترنتی و اپلیکیشن موبایلی می‌باشیم.

 وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های سامانه در حال آماده‌سازی و همچنین تحقیقات در مورد نحوه فروش در مرحله ارتباط گیری با استان‌های همجوار است تا بتوان این اپلیکیشن را در موبایل‌ها نصب کرد که در ابتدای کار این بازار فروش برای چهار یا پنج محصول عمده صنایع دستی و غذایی در اولویت قرار می‌گیرد.

حیدری در ادامه از توزیع ۷۸ جفت کفش و روسری، 100  بسته لوازم التحریر در منطقه شهرک رهبری کوهرنگ و  روستای دهناش خبر داد و گفت: ۳۷۰ پک لوازم التحریر در کل شهرستان کوهرنگ توزیع شده و همچنین ۲۱۰ بسته مواد غذایی نیز آماده توزیع در مناطق لبد و اردل می‌باشد که به همراه گروه بهداشت و درمان اعزام خواهند شد.

وی در پایان توزیع ۷ میلیون کمک نقدی به صورت کارت هدیه، شناسایی و دسته بندی بیماران و نیازمندهای خاص را نیز از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق محروم دانست.

 انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: مجید حیدری چهارمحال و بختیاری خانواده ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا سه شنبه هوای استان بارانی می‌شود، گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای اواخر هفته جاری پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید

شهرکرد خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

وی افزود: آسمان استان امروز صاف تا کمی ابری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری