Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:45:15 GMT

دهه فجر از تاریخی‌ترین روزهای انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۵۲۸۹

دهه فجر از تاریخی‌ترین روزهای انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه دهه فجر از تاریخی‌ترین روزهای انقلاب است، گفت: طی ۵۰ سال اخیر دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی اظهار کرد: آغاز حرکت انقلابی مردم ایران از سال ۴۲ آغاز اما به دلیل آماده نبودن مردم در آن زمان، این انقلاب به پیروزی نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید به مردم صادقانه خدمت کنیم، گفت: معتقدیم مسئولان باید خدمات ارزنده‌ای به مردم ایران که صاحبان واقعی این انقلاب بوده و در همه صحنه‌ها از آن پشتیبانی کرده‌اند، ارائه دهند.

خاتمی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که بیش از چهار دهه از عمر بابرکت آن می‌گذرد، دشمن همواره تلاش داشته تا علیه جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های زیادی اعمال کرده و مردم ایران را در فشار قرار دهد، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود همه این اقدامات دشمن، خدمت‌گذاران نظام تلاش کرده‌اند تا خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه دهند.

وی از قشر جوان به عنوان یکی از تاکیدات بر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم یاد کرد و خاطرنشان کرد: بدون شک این حساسیت حاکی از آن است که جوانان دارای استعدادهای سرشاری بوده و باید از این ظرفیت در بخش‌های مختلف استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین اعجاز در جهان یاد کرد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی رقم خورد که شاهد حضور دو ابرقدرت شرق و غرب در جهان بودیم و بی‌تردید پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که این دو ابرقدرت در دنیا حکم‌رانی می‌کردند، می‌تواند یک اعجاز تلقی شده و انقلاب اسلامی را به یک پدید قرن تبدیل کند.

خاتمی با یادآوری اینکه شالوده حرکت‌های اجتماعی بر پایه سه فاکتور ایدئولوژی، اتحاد مردم و رهبر پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: تفاوت انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت اجتماعی این بود که پیوند بین مردم و رهبری، یک پیوند معنوی بود و بی‌تردید امداد غیبی را باید از مسائل مهم آن برشمرد.

کد خبر 5135767

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دهه فجر دهه فجر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان کرج بوشهر شیراز انقلاب اسلامی ایران لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد اردبیل پیروزی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان