Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@02:40:25 GMT

حکم جالب درباره متخلف محیط زیست

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۵۳۲۹

ساعت24- مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: یک حکم قضایی جالب درخصوص یک متخلف شکار و صید در جغتای از سوی مراجع قضایی صادر شد.

ورج همتی با اشاره به اینکه صدور احکام جایگزین حبس از مهمترین دستاورد‌های قانون مجازات اسلامی است که دست قضات را برای صدور حکم‌هایی غیر از حبس باز گذاشته گفت: از آغاز اجرای قانون احکام سبز تاکنون قریب ۱۰۰ متخلف در حوزه‌های شکار و صید، تهدید علیه بهداشت عمومی، تخریب محیط زیست و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در خراسان رضوی به روش جایگزین حبس مجازات شده اند.

وی افزود: اخیراً نیز دو متخلف به جرم شکار و صید در فصول غیر مجاز و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیر مجاز درشهرستان جغتای با حکم مرجع قضایی، یکی به انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش و دیگری تهیه و تولید دو فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع حیات وحش جغتای و شکار غیر مجاز و مصاحبه با شکارچیان غیر مجاز در شهرستان با رعایت تمامی استاندارد‌های لازم برای ساخت یک مستند و با قابلیت پخش از شبکه‌های مستند و استانی محکوم شدند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: انجام خدمات رایگان در ادارات حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت، کاشت نهال، خلاصه برداری کتب زیست محیطی، نگارش مقاله‌های مرتبط، ساخت فیلم مستند از طبیعت و حیات وحش، پاکسازی طبیعت در تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی و شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوطه از مهمترین عناوین احکام سبز صادره در استان بوده است.

همتی به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره و بیان کرد: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند ضمن اینکه این قبیل مجازات‌ها می‌تواند هم به نفع مجرم و هم به نفع جامعه و خانواده واقع شود و با کاهش تبعات ناشی از حبس، تاثیر خوبی در فرد داشته باشد ضمن اینکه فرصتی دوباره برای بازگشت به زندگی سالم برای مجرم را فراهم می‌کند.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محیط زیست غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست