Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، روند واکسیناسیون در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به دلیل بدعهدی شرکت های تولید کننده واکسن که با اروپا قرارداد بسته اند به کندی پیش می رود.

"اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور استراتژی اتحادیه اروپا در خرید واکسن کرونا را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشته است: خوب بود اگر اروپا واکسن های بیشتری از آنچه نیاز داشت سفارش می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی رویکرد خرید واکسن در اروپا به دلیل کمبودهای مالی با شکست مواجه نشده است.

وی افزود: اگر کمیسیون اروپایی از ما بودجه بیشتری می خواست ما پول بیشتری را در اختیار آن قرار می دادیم.

مناقشات بین شرکت‌های واکسن سازی "فایزر" و "آسترازنکا" با بروکسل در حالی به نتیجه‌ای نرسیده است که اروپا در حال فرو رفتن در باتلاق کروناست و تسریع روند واکسیناسیون را تنها راه نجات خود برای رهایی از این بحران می‌بیند.

شرکت های آسترازنکا و فایزر اعلام کرده اند که نمی توانند به همه تعهدات خود برای تحویل دوزهای واکسنی که به اروپا وعده داده اند پایبند باشند.

مقامات اروپایی در درخواست های مختلفی از این شرکت های واکسن سازی خواسته اند به تعهدات خود در قبال اروپا پایبند باشند و حتی این شرکت ها را به استفاده از ابزار قانونی تهدید کرده اند.

رئیس شرکت آسترازنکا اعلام کرده که اروپا دیر با این شرکت قرارداد خرید بسته و خودش مقصر به وجود آمدن این تنگناها در تحویل واکسن است.

کمیسیون اروپایی تا به حال 6 قرارداد برای تهیه بالغ بر 2.3 میلیارد دوز واکسن کرونا منعقد کرده است؛ از جمله با شرکت فایزر- بیونتک توافقی برای تهیه 600 میلیون دوز واکسن و با شرکت آسترازنکا توافقی برای خرید بالغ بر 400 میلیون دوز واکسن کرونا منعقد شده است.

به این ترتیب طرح کمپین سراسری واکسیناسیون اروپا در سایه بد عهدی شرکت های تولید کننده آن در معرض خطر قرار گرفته است.

آلمان اخیرا طرح خرید واکسن روسی و چینی را مطرح کرده و آن را در صورت تایید اروپا امکان پذیر دانسته است.

منبع: الف

کلیدواژه: خرید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی که در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه داشت، با اشاره به اینکه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۱۰ هزار شهید و زخمی فراتر رفته، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده و ۳۵ درصد از آنها کاملا ویران شدند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: شهرهای غزه بیش از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند.

به نقل از ایسنا بورل با اشاره به کشته شدن ۲۴۹ تن از نیروهای امدادگر و حدود ۱۰۰ خبرنگار طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، گفت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته و تدابیر موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و حفظ جان تمامی غیرنظامیان را تضمین کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در واکنش به پرونده‌ای که کشور آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ علیه رژیم صهیونیستی ارائه کرد، در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع کشتارهای جمعی در حق فلسطینی‌ها و بهبود شرایط انسانی در نوار غزه در پیش بگیرد.

۲۸ مارس گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری در پاسخ به درخواست دوم آفریقای جنوبی، حکمی با تدابیر موقت جدید صادر کرد که در آن از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم و موثر را بدون تاخیر در تضمین تامین کمک‌های بشردوستانه لازم به غزه در پیش بگیرد.

بورل درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح که ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی در آنجا هستند، گفت: این اقدام پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نیز تاکید کرد: اسرائیل باید به قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت که در آن خواسته شده کمک‌های بشردوستانه به شکل کامل به غزه ارسال شوند، پایبند باشد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898943

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند