Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@11:58:46 GMT

Microsoft Edge به خطر افتادن رمزعبورها را اطلاع می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۶۳۱۷

Microsoft Edge به خطر افتادن رمزعبورها را اطلاع می‌دهند

ایتنا - مایکروسافت در حال معرفی ویژگی جدیدی به Edge به نام Password Monitor است. بنابراین شما نیازی به مراجعه به وب سایت دیگری ندارید تا متوجه شوید یکی از رمزهای عبور شما به خطر افتاده است.
Edge این کار را به این منظور انجام می‌دهد که مانع دیدن مدارک شما توسط کسی شود. حتی اگر از رمز عبور و احراز هویت دو عاملی استفاده می کنید، به دلیل هک ها و درزها، احتمالاً برخی از اطلاعات ورود به سیستم شما در گذشته نشان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، مایکروسافت در حال معرفی ویژگی جدیدی به Edge به نام Password Monitor است. بنابراین شما نیازی به مراجعه به وب سایت دیگری ندارید تا متوجه شوید یکی از رمزهای عبور شما به خطر افتاده است.

پس از اینکه این قابلیت فعال شود،‌ مرورگر به‌صورت خودکار امنیت گذرواژه‌های تعریف‌شده را بررسی می‌کند و اگر هر کدام از آن‌ها به شیوه‌های مختلف در خطر قرار بگیرد، با ارسال پیام به کاربر هشدار می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید هرگونه آسیب احتمالی را به حداقل برسانید؛ به‌ویژه اگر از یک رمز عبور برای حساب‌های مختلف استفاده کرده باشید. Chrome ،Firefox و همچنین مدیران گذرواژه مانند 1Password و LastPass از چند سال گذشته عملکرد مشابهی ارائه داده اند.

با این حال، آنچه پیشنهاد مایکروسافت را جذاب می کند این است که از نوع نسبتاً جدیدی به نام رمزگذاری همومورفیک استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ کس در این شرکت یا هیچ طرف دیگری نمی تواند رمزهای ورود شما را پیدا کند. یکی از راه هایی که الگوریتم از داده های شما محافظت می کند این است که به رایانه اجازه می دهید بدون رمزگشایی اطلاعات با آن ارتباط برقرار کند. همچنین با انواع ماشین آلات از جمله دستگاههایی با پردازنده مرکزی نسبتاً قدیمی کار می کند تا هر کسی بتواند از رمز عبور مانیتور استفاده کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت اج رمز عبور پسورد مرورگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • تصاویر هوایی از جاده ای که از وسط سیل هولناک عربستان عبور می کند | ویدئو
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز