Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@03:45:43 GMT

شرط انتخاب واکسن خارجی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۶۴۷۵

شرط انتخاب واکسن خارجی چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، رئیسی در ارتباط زنده تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما درخصوص واکسن کرونا که توسط ستاد اجرای فرمان امام (ره) درحال ساخت است گفت: تا ۱۰ روز آینده مرحله اول انسانی این واکسن به پایان می‌رسد اگر سازمان غذا و دارو نتایج آزمایش‌های این واکسن را تأیید کند اوایل اسفند ماه، مرحله دوم آزمایش روی این واکسن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به وضع اضطراری موجود در دنیا، مراحل ۲ و ۳ این بررسی‌ها امکان ادغام دارند، پس از ۴۵ روز ادغام و آغاز مرحله دوم و سوم آزمایش‌ها به اتمام خواهد رسید ودر صورت صدور تائیدیه سازمان غذا و دارو، در اواسط اردیبهشت مرحله تولید انبوه این واکسن آغاز خواهد شد.

رئیسی مؤثر واقع شدن واکسن ویروس کرونا ایرانی روی ۳ داوطلب که دارای ویروس جهش یافته انگلیسی بودند به عنوان خبری خوش اعلام کرد و افزود: در تولید این واکسن از نوعی ویروس غیرفعال شده بهره گیری شده که تا این لحظه مؤثر واقع شده است واکسنی که سرم سازی رازی در دست تولید دارد وارد فاز انسانی خواهد شد.

او در خصوص واکسنی که ایران و کوبا مشترکاً در دست تولید دارند گفت: واکسن فاستور بسیار امید بخش می‌باشد این واکسن فاز یک خود را درکوبا گذرانده و مراحل ۲ و ۳ را در ایران سپری خواهد کرد که پس از آن به تولید انبوه خواهد رسید.

او از امید بخش بودن واکسنی که در وزارت دفاع در حال بررسی و آزمایش است خبر داد و افزود: امیدواریم که این واکسن هم بتواند مجوز ورود به مرحله انسانی را دریافت نماید.

رئیسی گفت: در دنیا FDA و سازمان غذا و دارو متولی ارائه تائیدیه دارو و واکسن است در کشور ما هم اگر سازمان غذا و دارو واکسنی را تائید نماید برای ما حکم تائید نهایی را خواهد داشت.

 شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو هم گفت: برنامه ریزی ما برای تأمین واکسن از منابع داخلی بوده و هست.

او ادامه داد: با نیم نگاهی به واکسن‌های مورد تائید خارجی در صدد آن هستیم تا زمانیکه واکسن تولید داخلی خودمان آماده شود، برای کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر از تولیدات خارجی بهره گیری کنیم.

شانه ساز تصریح کرد: در این راستا بصورت روزانه، با وسواس فراوان درحال پیگیری و بررسی واکسن‌های تولید خارجی هستیم در این باره یکی از شروط ما اینست که واکسن مربوط در کشور مبدأ به میزان وسیع مورد استفاده قرار گرفته باشد برای مثال واکسن روسی کرونا، به میزان ۱/۵ میلیون دُز در این کشور استفاده شده حتی بسیاری از کشورهای امریکای جنوبی و اروپایی متقاضی این واکسن هستند.

او ادامه داد: واکسن‌های موجود در دنیا، در ۲ دُز بصورت یک ماهه تزریق می‌شوند ما امیدواریم که این واکسن‌ها حداقل ۶ ماه ایمن زایی داشته باشد و بتواند فرد را مصون نگه دارد.

رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هم گفت: در صورت ورود اولین محموله واکسن با در نظر گرفتن اولویت بندی‌های تعیین شده، پیش از پایان سال جاری مرحله اول تزریق را شروع می‌کنیم.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۹۹/۱۱/۱۲) این خوراکی‌ها را دوباره داغ نکنید +عکس واکنش تند وزیر بهداشت به حواشی واکسن روسی تهران دوباره نارنجی می‌شود مجوز مصرف اضطراری واکسن روسی در ۱۵ کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن ویروس کرونا ایرانی کرونا واکسن کرونای ایرانی سازمان غذا و دارو واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

به گزارش ورزش سه، دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی امروز برگزار می‌شود و تیم های صعود کننده به مرحله بعدی مشخص خواهد شد.

مس‌رفسنجان روز گذشته با شکست دادن پیکان در ضربات پنالتی به عنوان اولین تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

حساس‌ترین مسابقات بین تیم های آلومینیوم اراک و پرسپولیس - تراکتور و ذوب آهن برگزار خواهد شد و تیم‌های بالانشین لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.

ملوان، هوادار و گل‌گهر سیرجان مقابل تیم های لیگ یکی بازی خواهند کرد و با انگیزه ای که این تیم‌ها برای خلق شگفتی دارند جدال های جذابی رخ خواهد داد.

دو تیم مس کرمان و چادرملو اردکان هم تیم‌های لیگ یکی هستند که با صعود به مرحله بعدی احتمال خلق شگفتی بیشتر و حضور در نیمه نهایی را افزایش خواهد داد.

برنامه های بازی‌های امروز به شرح زیر خواهد بود:

مس کرمان - چادرملو اردکان 17:45

فجرسپاسی - گل‌گهر سیرجان  18:00

آلومینیوم اراک - پرسپولیس 18:15

هوادار - مس سونگون 18:15

ملوان - سایپا 18:30

تراکتور - ذوب آهن 18:30

استقلال ملاثانی - سپاهان 19:30

با توجه به شرایط تیم‌ها و فرمی که دارند شما حدس بزنید که 7 تیم صعود کننده از مرحله جام حذفی کدام تیم ها خواهند بود؟

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران