Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرد که شرکت کنندگان در گفتگوهای صلح لیبی که با پشتیبانی این نهاد جهانی انجام شد، فهرستی از نامزدها برای دولت جدید انتقالی در لیبی را تأیید کردند.

این دولت انتقالی قرار است بر تمهید و تدارک انتخابات ملی لیبی نظارت کند؛ انتخاباتی که با هدف پایان دادن به یک دهه بلوا و نا آرامی در این کشور قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵ تن از شرکت کنندگان در گفتگوهای صلح لیبی در سوئیس که از شخصیت‌های منطقه‌ای و قبیله‌ای گرفته تا نمایندگان جناح‌های سیاسی را شامل می‌شود، هفته آینده به انتخاب یک شورای ریاست جمهوری سه نفره و یک نخست وزیر رأی خواهند داد.

برای تشکیل شورای ریاست جمهوری آنها از میان ۲۴ نامزد دست به انتخاب خواهند زد؛ و سپس از میان ۲۱ نامزد باقی مانده نخست وزیر را انتخاب خواهند کرد.

در شرایطی که گفتگوهای صلح لیبی با پشتیبانی سازمان ملل در حال پیشرفت است، بسیاری از مردم لیبی نگران هستند که رقابت برای منصب موردنظر به یک درگیری جدید و نقض آتش بسی که از ماه اکتبر برقرار است، بیانجامد.

کد خبر 5135849

منبع: مهر

کلیدواژه: لیبی مذاکرات صلح سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران روسیه جو بایدن فلسطین سوریه افغانستان برجام عربستان سعودی داعش لبنان آنتونی بلینکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در پی ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر  معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس بعنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و امروز توسط وزیر کشور رسما مورد تجلیل قرار گرفتند.

 در ادامه این همایش نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از «علی زارعی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند