Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نبی‌اله خدابخشی روز دوشنبه ضمن گرامی‌داشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به رسانه ها افزود:  کارگروه کودک و نوجوان ستاد دههی فجر به‌صورت جداگانه برنامه‌هایی در ادارات زیرمجموعه خود در شهرستان ها برگزار می‌کند و تلاش بر این است که با برپایی این برنامه‌ها، پیام‌های انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تاکید کرد: مهم‌ترین اهداف این کانون در برگزاری برنامه‌های دهه‌ فجر ابتدا بسترسازی ذهنی کودکان و نوجوانان در راستای آشنایی هرچه بیش‌تر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت آن‌ها در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه برای نقش‌آفرینی خودجوش در بزرگ‌داشت مناسبت‌ها در قالب برنامه‌های مجازی، بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به‌منظور بانشاط‌سازی مناسبت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز دیگر اهداف این برنامه ها است.

وی با تأکید بر توجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم روستایی و کم‌برخوردار، بیان کرد: تمامی برنامه‌های این دهه با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» با هدف ایجاد شور و نشاط و امیدآفرینی در کودکان و نوجوانان در راستای عدالت‌محوری، محبت‌آمیزی توأم با تکریم کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

خدابخشی با اشاره به حجم برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان  سمنان گفت: اجرای پویش مردمی «فخرآفرینان» با رویکرد معرفی دانشمندان هسته‌ای به ویژه شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده، نشست «فردای ساختنی» با رویکرد دیدار اعضای نوجوان به‌عنوان نمایندگان کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر با هدف بیان دغدغه‌ها، نیازها و انتظارهای خود از مسئولان استان، ویژه‌برنامه ادبی‌ «پیراهن بهار» با رویکرد بررسی تحلیلی چهار دهه ادبیات شعری پس از انقلاب، مسابقه‌ «روز خوب پیروزی» در قالب نقاشی و دل‌نوشته‌ ادبی، ویژه‌برنامه‌ «پیک امید» با حضور مربیان مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار در روستاهای محروم و کم‌برخوردار، پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور در این مناطق برای مخاطبان کودک و نوجوان، آیین «مهمانی لاله‌ها»  با رویکرد عطرافشانی گلزار شهدا، نشست مجازی انجمن قصه‌گویی با موضوع «پادکست قصه‌های انقلاب»، نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان با موضوع «جلوه‌هایی از حماسه‌ سیاسی مردم استان سمنان در عکس‌های انقلاب»، پژوهش با موضوع «زندگی و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدای انقلاب اسلامی»، ویژه‌برنامه‌ «جوانه‌های انقلاب» با رویکرد تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده جشنواره‌ها و مهرواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی، دیگر محورهای برنامه های کانون پرورشی برای دهه فجر امسال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: ویژه‌برنامه‌ «حماسه‌های ماندگار» با رویکرد تولید محتوا در قالب نمایشگاه مجازی آثار اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری، نواختن زنگ انقلاب، آذین‌بندی و فضاسازی مراکز فرهنگی‌هنری، به‌عنوان بخشی از برنامه‌های اعضا و مربیان کانون پرورش فکری در دهه‌ فجر است.

ویژه‌برنامه‌های چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی از روز ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با مشارکت اعضای کارگروه کودک و نوجوان ستاد دههی فجر، اجرا می‌شود.

برچسب‌ها سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان سمنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ادبیات کودک و نوجوان دهه فجر اخبار کنکور کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری انقلاب اسلامی استان سمنان ویژه برنامه فرهنگی هنری برنامه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری