Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@17:35:34 GMT

امام می دانست قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۷۹۲۰

امام می دانست قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد

رئیس جمهور گفت: امام از سال‌ها پیش به خوبی می دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد به همین دلیل قدرت نرم را انتخاب کرد؛ دوازدهم سال ۵۷ روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت السلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت:  خداوند بزرگ را سپاسگذاریم که برای هشتمین نوبت در هشت سال دولت تدبیر و امید در دهه فجر انقلاب اسلامی موفق شدیم مضجع شریف امام را زیارت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این ایام هم مصادف است با میلاد با سعادت دخت پیامبر عظیم الشأن اسلام،  حضرت زهرای مرضیه علیهاسلام و همچنین سالروز ولادت امام راحل‌مان در همان روز بوی دیگری امسال به دهه فجر داده است.

رییس‌جمهوری اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار ما در طول نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به ما و جامعه ایران و جامعه اسلامی آموخت. در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولاً رهبران یا بر احزاب سیاسی تکیه می کنند یا قدرت‌های نظامی. قدرت نظامی چریکی را تشکیل می‌دهند و یا اینکه با قدرت‌های خارجی، آنهایی که مخالف با حکومت قبلی هستند نوعی تماس برقرار می‌کنند تا بتوانند به موفقیت و پیروزی برسند.

روحانی ادامه داد: امام (ره) هیچ یک از این راهها را  انتخاب نکرد، امام  (ره)  قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و تلاش می‌کرد اذهان و افکار مردم برای آن مسیر و راهی که امام برای انقلاب انتخاب کرده بود، اقناع شود.

وی اظهار کرد: امام از سال‌ها پیش به خوبی می دانست که قدرت نرم بر  قدرت سخت پیروز  خواهد شد و آن قدرت نرم را انتخاب کرده بود. دوازدهم  سال ۵۷ نشان داد که امام در مسیر و راهش چگونه پیروز شد. روز ۱۲ بهمن روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه روز دوازدهم بهمن بی‌تردید یوم الخمینی بود، اظهار کرد: اگر در روز عاشورا مردم تظاهرات کردند هم عشق به امام حسین و هم عشق به راه و مسیر امام مردم را به خیابان ها کشاند. اگر در روز اربعین مردم به عشق شهدای کربلا و انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند، ۱۲ بهمن نه تاسوعا و نه عاشورا و نه اربعینی بود آن روز ویژه امام بود یعنی همه مردم به استقبال رهبری آمدند که حداقل ۱۴ سال در انتظار چنین روزی بودند.

روحانی ادامه داد: هر که را توانستند گرفتند، زندان بردند و تبعید کردند، همان رژیم زندان و تبعید را پایان داد اما امام نگذاشت قدرت جباری که او را تبعید کرده بود، آن قدرت جبار او را برگرداند امام اول آنها را بیرون ریخت بعد برای آمدن پیروزمندانه خودش زمینه را مهیا کرد. استقبال عظیمی که از مهرآباد تا بهشت زهرا انجام گرفت نشان داد که امام دارای چه محبوبیت و چه نفوذی در میان مردم است.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: نطق امام در دوازدهم بهمن اولین نطق ایشان در ایران بعد از ۱۴ سال بود. آخرین نطق امام مربوط می‌شود به سال ۴ آبان ۴۳ که درباره کاپیتولاسیون صحبت کرد و بعد هم تبعید شد و بعد از آن سخنان امام و اعلامیه‌های ایشان یا در نجف یا در پاریس بود و اولین بار بود که بعد از ۱۴ سال دو مرتبه امام در این سرزمین‌ با ملت خود و با جهانیان حرف زد.

وی با بیان اینکه نطق امام در روز دوازدهم بهمن منشور جمهوریت و اسلامیت ماست، گفت: ‌آن نطق به عنوان پایه و اساس نظام ماست و ما تا زمانی که با کلام امام و منطقه امام در ۱۲ بهمن ۵۷ در تماس هستیم و در کنار آن هستیم و مجری آن هستیم همچنان پیروز خواهیم بود.

 

 

ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی قدرت نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود