Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از امید بخش بودن واکسن های کرونایی ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیسی درخصوص واکسن کرونا که توسط ستاد اجرای فرمان امام (ره) درحال ساخت است گفت: تا 10 روز آینده مرحله اول انسانی این واکسن به پایان می رسد اگر سازمان غذا و دارو نتایج آزمایشهای این واکسن را تایید کند اوائل اسفند ماه، مرحله دوم آزمایش روی این واکسن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: با توجه به وضع اضطراری موجود در دنیا، مراحل 2 و 3 این بررسی ها امکان ادغام دارند، پس از 45 روز ادغام و آغاز مرحله دوم و سوم آزمایش ها به اتمام خواهد رسید ودر صورت صدور تائیدیه سازمان غذا و دارو، در اواسط اردیبهشت مرحله تولید انبوه این واکسن آغاز خواهد شد.
رئیسی موثر واقع شدن واکسن ویروس کرونا ایرانی روی 3 داوطلب که دارای ویروس جهش یافته انگلیسی بودند به عنوان خبری خوش اعلام کرد و افزود: در تولید این واکسن از نوعی ویروس غیرفعال شده بهره گیری شده که تا این لحظه موثر واقع شده است واکسنی که سرم سازی رازی در دست تولید دارد وارد فاز انسانی خواهد شد.
او در خصوص واکسنی که ایران و کوبا مشترکاً در دست تولید دارند گفت: واکسن فاستور بسیار امید بخش می باشد این واکسن فاز یک خود را درکوبا گذرانده و مراحل 2 و 3 را در ایران سپری خواهد کرد که پس از آن به تولید انبوه خواهد رسید.
او از امید بخش بودن واکسنی که در وزارت دفاع در حال بررسی و آزمایش است خبر داد و افزود: امیدواریم که این واکسن هم بتواند مجوز ورود به مرحله انسانی را دریافت نماید.
رئیسی گفت: در دنیا FDA و سازمان غذا و دارو متولی ارائه تائیدیه دارو و واکسن است در کشور ما هم اگر سازمان غذا و دارو واکسنی را تائید نماید برای ما حکم تائید نهایی را خواهد داشت.
دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو هم گفت: برنامه ریزی ما برای تامین واکسن از منابع داخلی بوده و هست.
او ادامه داد: با نیم نگاهی به واکسن های مورد تائید خارجی در صدد آن هستیم تا زمانیکه واکسن تولید داخلی خودمان آماده شود، برای کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر از تولیدات خارجی بهره گیری کنیم.
شانه ساز تصریح کرد: در این راستا بصورت روزانه، با وسواس فراوان درحال پیگیری و بررسی واکسن های تولید خارجی هستیم در این باره یکی از شروط ما اینست که واکسن مربوط در کشور مبدأ به میزان وسیع مورد استفاده قرار گرفته باشد برای مثال واکسن روسی کرونا، به میزان 1/5 میلیون دُز در این کشور استفاده شده حتی بسیاری از کشورهای امریکای جنوبی و اروپایی متقاضی این واکسن هستند.
او ادامه داد: واکسن های موجود در دنیا، در 2 دُز بصورت یک ماهه تزریق می شوند ما امیدواریم که این واکسن ها حداقل 6 ماه ایمن زایی داشته باشد و بتواند فرد را مصون نگه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هم گفت: در صورت ورود اولین محموله واکسن با در نظر گرفتن اولویت بندی های تعیین شده، پیش از پایان سال جاری مرحله اول تزریق را شروع می کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان غذا دارو سازمان غذا و دارو امید بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار» / آمار خوب شاگردان حسینی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال آلومینیوم روز جمعه ۷ اردیبهشت و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از تیم پرسپولیس میزبانی کرد که این دیدار در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه پُر گل ۴ بر ۴ به پایان رسید تا علاوه بر ثبت پُرگل ترین تساوی تاریخ پرسپولیس، پیروز بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. در پنالتی‌ها هم احمد گوهری دروازه آلومینیوم درخشش خوبی داشت و توانست دو ضربه دانیال اسماعیلی فر و وحید امیری را مهار کند در مقابل آلومینیومی‌ها تنها یک ضربه خود را از دست دادند تا در مجموع این تیم با نتیجه ۶ بر ۵ راهی مرحله یک چهار نهایی شود.

در ۳ فصل اخیر پرسپولیس و آلومینیوم دو بار به مصاف هم رفتند که هر دو پیروزی از آن تیم آلومینیوم بود و سرخ‌ها به ترتیب در مراحل نیمه نهایی و یک هشتم نهایی توسط نماینده استان مرکزی از جام حذفی کنار رفتند.

نکته جالب دیگر این است که «اوسمار ویه‌را» سرمربی برزیلی پرسپولیس در لیگ برتر و در هفته شانزدهم نیز در اراک مغلوب آلومینیوم شد و حالا دومین شکست خود را برابر این تیم تجربه کرد. پرسپولیس که با هدایت اوسمار نتایج خیلی خوبی را به دست آورده است در مجموع دیدارهای نیم فصل دوم و جام حذفی ۷ بار دروازه خود را باز شده دیده که آمار تیم آلومینیوم از این ۷ گل، ۵ گل بوده است.

طبق اعلام سایت‌های آماری پرسپولیس در این بازی به جز امید گل در ضربات ایستگاهی که از آلومینیوم بهتر بود در سایر موارد آمار ضعیف‌تری نسبت به میزبان خود داشته است.

امید به گل

آلومینیوم ۵۵/‌‬ ۱ - پرسپولیس ۲۳/‌‬ ۱

امید گل در جریان بازی

آلومینیوم ۱۹/‌‬ ۱ - پرسپولیس ۷۰/‌‬ ۰

امید گل در ضربات ایستگاهی

آلومینیوم ۳۶/‌‬ ۰ - پرسپولیس ۵۳/‌‬ ۰

مجموع شوت (اعداد داخل پرانتز شوت‌های در چهارچوب است)

آلومینیوم ۲۲ (۱۰) - پرسپولیس ۱۳ (۷)

مالکیت توپ

آلومینیوم %۵۳ - پرسپولیس %۴۷

کد خبر 6089456

دیگر خبرها

  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار» / آمار خوب شاگردان حسینی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری