Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@22:05:08 GMT

حکم تعطیلی سینما گلریز صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۹۳۹۸

حکم تعطیلی سینما گلریز صادر شد

خبرگزاری آریا - شهر: به دلیل دعوای حقوقی مالک و سرقفلی دار سینما گلریز در محله یوسف آباد، استفاده از این سینما نیز با چالش مواجه شده است و اخیرا معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و زمینه های اجرای حکم آن در حال فراهم شدن است.
تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت *سینما گلریز در محله یوسف آباد گفت: این ملک، ملکی شخصی است که البته سرقفلی کل سینما و مغازه های آن در اختیار مالک نیست و در اختیار شخصی دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک توسط مالک اولیه به مالک بعدی فروخته شده و در حال حاضر بین سرقفلی دار و مالک اختلاف حقوقی جدی وجود دارد.
او افزود: به دلیل دعوای حقوقی دو طرف استفاده از سینما نیز با چالش مواجه شده است و اخیرا معاون دادستان حکم قطعی تعطیلی این سینما را صادر کرده و درحال آماده کردن زمینه های اجرای حکم با کمک نیروی انتظامی هستیم.
فرهادی با بیان اینکه تا زمانی که شرایط این سینما از این حالت ناامن و چالشی خارج نشود تعطیل می ماند و قاعدتا دعوای حقوقی بین مالک و مستاجر بازگشایی مجدد را به تعویق خواهد انداخت، ادامه داد: با وجود اینکه شرکت مشاور و یک شخص حقیقی استحکام بنا را تایید کردند اما نظر نهایی این است که ایمنی ساختمان مخدوش است و استحکام آن نیز به دلیل اینکه بیش از 50 سال از ساخت آن می گذرد و این ملک بر اساس آیین نامه های قدیمی ساخته شده و اکنون سومین ویرایش در بحث آیین نامه های زلزله نیزانجام شده، این ساختمان قاعدتا با شرایط روز همخوانی ندارد، هرچند ضریب اطمینان خوبی برای آن در نظر گرفتند.
شهردار منطقه 6 با بیان اینکه سینما گلریز یکی از سینماهای نوستالژیک و خاطره ساز شهر تهران است و هنوز هم می تواند با استقبال قابل توجه شهروندان مواجه شود، یادآور شد: باید اختلاف بین مالک و مستاجر حل شود و به یک توافقی برسند تا براساس آن بتوان سینما را دوباره راه اندازی کرد. با کمک وزارت ارشاد و مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم این سینما را سرپا نگه داریم. ولی مالک علاقمند نیست که سرقفلی دار در ملک حضور داشته باشد و وقتی مالک و مستاجر وارد دعوا می شوند هر دخل و تصرفی در ملک باید با اجازه مالک باشد، بنابراین تقویت و ایمن سازی نیز باید با اجازه مالک انجام شود.
*سینما گلریز یا سینما تئاتر گلریز در خیابان اسدآبادی (یوسف آباد)، نبش خیابان 34 از سینماهای قدیمی تهران است. این سینما در سال 1337 با درجه کیفی «یک» و در دو سالن با ظرفیت 380 نفر در محله یوسف‌آباد افتتاح شد و دارای دو سالن به ظرفیت 345 و 83 نفر است. این سینما که زمانی سینما گلدیس خوانده می‌شد و محل اکران فیلم‌های روز سینمای جهان بود، پس از انقلاب -از سال 1366 تا امروز- زیر عنوان سینما-تئاتر گلریز علاوه بر اکرانِ یک فیلم از فیلم‌های روی پرده، صحنهٔ اجرای تئاترهایی با مضامین طنز بوده است.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سینما گلریز یوسف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که رژیم صهیونیستی از بیم پوشش رسانه‌ای و برملا شدن جنایات اشغالگران، مدت‌ها خبرنگاران و رسانه‌های خبری را هدف قرار داده بود.

وزارت خارجه نروژ به عنوان نخستین کشور به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آنا، پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) بهمن پارسال با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رأی‌گیری کرد و کنست به آن رأی داده بود. این در حالی بود که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آن برهه به رأی‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • گل به خودی مالک شاو مقابل جنوا (میلان 3-3 جنوا)
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • نشانی یوسف آسمانی به زمین رسید
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حکم جلب شما صادر شد
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است