Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,محسن جعفری‌نژادبسطامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت:متأسفانه برای حفاظت از اکوسیستم تالاب و برای پیشگیری از برداشت آب، شکار و صید غیرمجار و تصرف اراضی پاسگاه محیط بانی در این منطقه نداریم.

او افزود: اگر هماهنگی و همکاری بین مسئولان سیاسی دو استان همدان و مرکزی نباشد و تأمین اعتبار با رویکرد مشارکتی در حفظ تالاب آق گل صورت نگیرد، اثرات جبران ناپذیر نابودی اکوسیستم تالاب به خود استان‌ها برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: اموری، چون مقابله با برداشت‌های غیرمجاز، ورود‌ نابهنگام شکارچیان و شکار و صید غیرمجاز، تصرف اراضی و آنفلوآنزای پرندگان به تنهایی شدنی نیست و اگر دو استان ورود نکنند و مشارکت فعال نداشته باشند نمی‌توانیم به تنهایی این راه را ادامه دهیم و آثار و تبعات آن به دو استان برمی گردد و در نهایت مردم و جوامع محلی بیشترین خسارت و صدمه را خواهند دید.

تالاب آق‌گل در جنوب شرقی شهر تازه تأسیس اسلام‌شهر آق‌گل از توابع ملایر و روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استان‌های همدان و مرکزی واقع شده است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تالاب آق گل، تالابی فصلی است و مستطیل شکل است. این منطقه محل گرد آمدن هرز آب‌های فصلی منطقه است که با توجه به بافت و ضخامت تشکیلات زمین‌شناسی آن دارای قدمتی چهل هزارساله است.

این تالاب یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان وحشی و کوچ‌کننده مانند فلامینگو، قو، غاز خاکستری، تنجه، اردک مرمری، اردک سرسبز، مرغ سقا، لک لک و حواصیل به حساب می‌آید.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب آق گل ملایر محیط زیست پاسگاه محیط بانی تالاب آق گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، نرجس شهمیری، با اشاره به اینکه سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست و چهارمین جلسه این شورا در دولت مردمی و انقلابی برگزار می‌شود، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خود اظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست را از جمله دستورات سی و هشتمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

کد خبر 6094866

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره