Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: با رایزنی‌های انجام شده دولت و مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه این کمیته وعده‌هایی دادند اما باید منتظر تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی و نهایی شدن آن باشیم.

نشست خبری «محمد تابع» دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و «هادی رضایی» سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو روز دوشنبه به صورت آنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابع در خصوص تلاش این کمیته برای اصلاح قانون استخدام قهرمانان ورزشی اظهار داشت: قانون قبلی به گونه‌ای بود که بسیاری از قهرمانان به آن اعتراض داشتند. این قانون دوباره به هیات دولت رفت تا اصلاحات لازم بر روی آن انجام شود. هنوز چیزی به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده و در صورت اصلاح و تایید آن از سوی دولت در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به بودجه این کمیته در سال ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: مسوولان کمیته رایزنی‌های لازم را با دولت و نمایندگان مجلس انجام دادند تا بتوانند بودجه ویژه برای بازی‌های پارالمپیک توکیو بگیرند. البته تا زمانی که لایحه بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود، نمی‌توانیم اظهار نظر خاصی انجام دهیم.

او همچنین گفت: متاسفانه با وجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از سال هنوز ۵۰ درصد بودجه به دست ما نرسیده است و امید داریم که این بودجه به کمیته ملی پارالمپیک تزریق شود تا در راه آماده‌سازی ورزشکاران صرف کنیم.

تابع درباره دوپینگ یکی از ورزشکاران زیر مجموعه این کمیته نیز افزود: نمونه آزمایش یک دونده نابینا مثبت شده و او نیز طبق قوانین جریمه خواهد شد و محروم است. وی دفاعیاتی نسبت به نمونه آزمایش خود داشت اما مورد قبول واقع نشد. 

مراسم ویژه کمیته ملی پارالمپیک در سالگرد فوت «سیامند رحمان»  از دیگر سوالات خبرنگاران از تابع بود. او در این زمینه گفت: در نظر داریم که چند مراسم خاص به نام این قهرمان برگزار کنیم. همچنین یک دوره مسابقه پاراوزنه‌برداری به نام سیامند در کمیته بین‌المللی پارالمپیک ثبت کردیم و به زودی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پایان با اشاره به مشکل صدور روادید برخی از دوومیدانی‌کاران برای اعزام به مسابقات امارات، یادآور شد: نامه‌نگاری لازم برای رفع این مشکل را انجام دادیم و منتظر پاسخ هستیم. کمک خواهیم کرد تا اعزام انجام شود چون برخی از ورزشکاران باید در کلاس‌بندی حضور پیدا کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»