Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی امیری روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره شکایت مجلس شورای اسلامی از دولت به قوه قضاییه، گفت: نمایندگان فهرست ۱۳ موردی برای ابلاغ قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی برای انتشار به روزنامه رسمی اعلام کردند که من هم به نمایندگی از رییس جمهوری در کمیسیون قضایی مجلس حاضر شدم. در همان نشست سه قانون ابلاغی رییس جمهوری که در روزنامه رسمی منتشر نشده بود به رییس کمیسیون قضایی مجلس تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به دو قانون مدنظر مجلس یعنی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و یارانه معیشتی، اظهار کرد: پایان روز کاری پنجشنبه (سیزدهم آذر)  قانون اقدام راهبردی به منظور لغو تحریم‌ها برای ابلاغ و اجرا به دبیرخانه دولت ارسال شد که این دبیرخانه دولت تعطیل بود. روز بعد – جمعه- هم تعطیل رسمی بود.

امیری خاطرنشان کرد: دولت روز شنبه (پانزدهم آذر) درحال تهیه پیش نویس ابلاغ قانون بود که رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دولت از اجرا استنکاف می‌کند.  دولت بعد از آن با تهیه آیین‌نامه،  قانون را برای اجرا ابلاغ کرد. بنابراین اگر بنای دولت بر ابلاغ نکردن قانون بود برای آن آیین‌نامه اجرایی نمی‌نوشت.

وی درباره علت تاخیر ابلاغ یارانه کمک معیشتی، گفت: وزرای اقتصادی دولت در حال تامین منابع بودند که این قانون هم در نهایت منجر به توافق میان رییس‌جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی شد. بنابراین بحث استنکاف از ابلاغ قانون متصور نیست.  بقیه موارد مدنظر مجلس را هم در کمیسیون قضایی مجلس به طور مفصل توضیح دادم.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع حل و فصل شده و شکایت مجلس از دولت پس گرفته شده است، گفت: از حیث حقوقی توضیحات لازم را دادیم و امیدواریم توضیحات ما برای نمایندگان مجلس قانع کننده بوده باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: اگر هم فرض کنیم شکایت به قوه قضاییه ارسال شود یکی از مسائل مورد توجه قضات، بحث عناصر تشکیل دهنده استنکاف است که عنصر مادی، معنوی و عمومی را شامل می‌شود. در عنصر معنوی آنچه مهم است سوء نیت است وقتی اقدامی واجد هر سه رکن نباشد اساسا در قوه قضاییه مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قالیباف مجلس یازدهم قوه قضاییه حسین علی امیری پروندهٔ خبری لغو معافیت های تحریمی برجام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قالیباف مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی قالیباف مجلس یازدهم قوه قضاییه حسین علی امیری اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی رییس جمهوری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت

آفتاب‌‌نیوز :

طحان نظیف درباره مصوبه مجلس برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و تایید آن را قبلاً اعلام کردیم، اما ما درباره لایحه برنامه هفتم ایرادات و ابهامات دیگری داشتیم که در حال رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان است و پس از رفع این ایرادات لایحه به طور کامل ابلاغ می‌شود.

وی گفت: طبق مفاد این مصوبه نیز قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد