Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:57:58 GMT

«اکبر دهسرا» پیشکسوت حوزه نشر گیلان درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۰۸۶۲

«اکبر دهسرا» پیشکسوت حوزه نشر گیلان درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، «اکبر دهسرا» پیشکسوت حوزه نشر استان گیلان پس از سال‌های تحمل بیماری شب گذشته درگذشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همین مناسبت طی پیامی، درگذشت این فعال فرهنگی را به خانواده وی و اصحاب فرهنگ و هنر استان تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بازگشت همه به‌سوی اوست

مرگ پایان زندگی نیست، بلکه آغازی است برای پرواز مرغ جان بر گستره ملکوت و رجعتی به محضر حضرت دوست؛ به‌ویژه مرگ آنان که در زندگانی، گام‌های بلندی برداشته و در خدمت به دیگران کوشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک، استاد دهسرا در زمره نیک‌نامانی قرار دارد که در رشد و تعالی فرهنگ جامعه اثرگذار بوده‌اند.

بنده ضمن ابراز تأسف از درگذشت این ناشر فعال و پیشکسوت گیلانی و اعلام همدردی با خانواده محترم و بازماندگان ایشان، این ضایعه را به اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر استان به‌ویژه اهالی نشر تسلیت گفته و از آستان کبرایی حضرت احدیت برای آن مرحوم علو درجات و برای تمامی بازماندگان شکیبایی و طول عمر باعزت مسئلت می‌نمایم.

زنده‌یاد «اکبر دهسرا» متولد سال ۱۳۳۲ شهر رشت، فرهنگی نام‌آشنا و ناشر پیشکسوت استان گیلان بود.

دفتر خبرگزاری مهر در استان گیلان این ضایعه دردناک را به جامعه فرهنگی به ویژه حوزه نشر استان گیلان و خانواده وی تسلیت عرض می‌کند.

کد خبر 5136193

منبع: مهر

کلیدواژه: استان گیلان چاپ و نشر پیام تسلیت دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شهرستان کرج بوشهر انقلاب اسلامی ایران شیراز لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل شهرکرد استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، از اصلاح فرهنگ عمومی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های استان یاد کرد و گفت : مقام معظم رهبری هم در این زمینه تاکید ویژه‌ای دارند، چرا که اصلاح فرهنگی عمومی محور کار در حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به دستاورد‌های مهم فرهنگی انقلاب گفت: اینکه ایشان تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور تنها قله سیاسی یا اقتصادی و ... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌هاست که فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این مسئله باید حرکت‌های امیدوارانه‌تر و اثربخش‌تری در حوزه فرهنگ داشته باشیم و لازمه این کار تشکیل قرارگاه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری این قرارگاه باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد که متناظر آن در استان‌ها شورای فرهنگ عمومی می‌شود، بنابراین شورای فرهنگ عمومی استان باید قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید در حوزه فرهنگ کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: باید گام به گام به سمت تمرکز و هدفمندی اقدامات فرهنگی حرکت کنیم و این تمرکز و هدفمندی در برنامه تمام سازمان‌ها، نهاد‌ها و شورا‌های فرهنگی و حتی در ارائه بودجه خود را نشان دهد، بنابراین یکی از مصوبات این جلسه فعال‌تر شدن دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و عضویت دبیر ستاد‌ها و شورا‌های دیگر در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان است.

صحرایی خاطرنشان کرد: توقع ما از نهاد‌های پیشرو مانند حوزه علمیه و دانشگاه این است که در عرصه فرهنگ به میدان آمده و جهاد عالمانه داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه