Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:12:23 GMT

مکتب‌خانه موسیقی نواحی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۰۹۵۸

مکتب‌خانه موسیقی نواحی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ بهمن ماه، مکتب‌خانه موسیقی نواحی استان(خانه فرهنگ و هنر) ۳۰ بهمن افتتاح می‌شود.

ناصر نبی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح مکتب خانه موسیقی نواحی با هدف احیای موسیقی نواحی خراسان جنوبی و موسیقی سنتی در باغ جهانی اکبریه وارد فاز اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مکان، فضایی برای برگزاری فعالیت‌های هنرمندان و فرهیختگان استان می‌شود، افزود: در این مکان در کنار حضور هنرمندان موسیقی، فضای لازم برای فعالیت هنرمندان هنرهای تجسمی و نمایش‌های عروسکی و روحوضی نیز مهیا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ورک شاپ‌ها و شب‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌هایی است که در خانه فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه می‌توان از فضای فراهم شده برای رونق و گسترش بسترهای فرهنگی و هنری بهره گرفت، تصریح کرد: در انجام این فعالیت‌ها نواقص احتمالی مرتفع و بسترهای گسترش این خانه پیگیری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در استان با ضعف زیرساختی در حوزه فرهنگی مواجه هستیم که این امر در کل کشور حاکم است، اما این ضعف در خراسان جنوبی بسیار مشهودتر است.

نبی زاده یادآور شد: هنرمندان درصورت برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و شایسته می‌توانند گام‌های موثری برای ارتقا فرهنگ و هنر منطقه بردارند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی و هنری به صورت مجازی در این ایام، خاطرنشان کرد: چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی و ایرانی و نمایشگاه آثار این جشنواره نیز در بهمن ماه  جاری برگزار می‌شود، همچنین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه با اکران ۱۶ فیلم سینمایی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موسیقی موسیقی نواحی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

جواد قناعت امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در اولین شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده‌سازی گفتمان انقلاب در راستای هویت اسلامی - ایرانی است که در همین راستا دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

استاندار با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، افزود: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

قناعت گفت: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

وی خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت ها باید مشخص و دستگاه ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

استاندار افزود: برخی موضوعات و تصمیم ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد اما رسانه های دنیا برای آن واکنش نشان می دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

قناعت گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

به گفته وی، آمریکا با قدرت عظیم نظامی در صحرای طبس بدون اینکه ما گامی برداریم درگیر طوفان شن شد و بزرگترین هواپیماهای آمریکا زمین گیر شدند. باید معجزه پنجم اردیبهشت در عرصه‌های ملی جدی دیده شود.

قناعت با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه ها اعتبارات ملی داریم، گفت: نیاز است دستگاه های متولی، مطالبات خود را از مرکز پیگیری کنند تا شاهد پیشرفت فیزیکی بیشتری در پروژه ها باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد