Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:31:35 GMT

احزاب فقط در یک جبهه می‌توانند عضویت داشته باشند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۰۹۷۵

احزاب فقط در یک جبهه می‌توانند عضویت داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه امرایی سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی صبح امروز(دوشنبه) در نشستی با اهالی رسانه در رابطه با جزئیات و مصوبات دوازدهمین جلسه کمیسیون قانون نحوه فعالیت احزاب، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: برابر دستور کار جلسه، گزارش مصوبات به این شرح است که در جلسه امروز بررسی شرایط مسئولین شعب استانی چهار حزب را در کمیسیون داشتیم که بررسی و تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرایی عنوان کرد: شرایط مسئولین شعب استانی حزب همدلی مردم تحول خواه در استان کردستان، جامعه استانی کارگران در استان بوشهر، شعبه استانی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در آذربایجان شرقی و مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در استان اردبیل بررسی و تایید شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بیان کرد: در جلسه کمیسیون، گزارش نحوه هزینه‌کرد یارانه سال ۹۶، برای ۱۶ حزب و گروه سیاسی به اطلاع کمیسیون رسید. با توجه به مصوبه گذشته کمیسیون، گزارش هزینه کرد احزابی که یارانه سال ۹۶ را گرفته‌اند در دبیرخانه بررسی و گزارش آن به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اطلاع رسانی می‌شود.

امرایی افزود: در این جلسه، تشکیل جبهه وحدت ملی با عنایت به مفاد قانون احزاب به اطلاع اعضای کمیسیون رسانده شد. اعضای عضو این جبهه شامل حزب تدبیر توسعه ایران اسلامی، حزب اعتلای اسلامی لرستان و حزب ثقلین و جمعیت هم اندیشان استان البرز می شود.

وی خاطرنشان کرد: این چهار حزب تقاضای تشکیل جبهه وحدت ملی دادند که به اطلاع کمیسیون رسانده شد. محدوده فعالیت جبهه، گستره ملی به مدت زمان پنج سال است. ضمنا قرار شد موضوع فعالیت جبهه را متقاضیان به ما اعلام کنند.

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: بررسی شرایط دبیر کل پیشنهادی جمعیت یاران انقلاب اسلامی را در کمیسیون داشتیم که با توجه به ماده ۱۱ قانون احزاب که بررسی شرایط اعضای موثر احزاب پروانه دار در کمیسیون طرح و رسیدگی می شود، مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد.  

امرایی بیان کرد: همچنین در این جلسه تقاضای اصلاح اساسنامه انجمن اقلیت دینی مربوط به شورای خلیفه گری اصفهان و جنوب را داشتیم که در کمیسیون طرح و اصلاح اساسنامه تصویب شد.

وی در رابطه با ساز و کار جدیدی که اصلاح طلبان از آن صحبت می کنند، افزود: قاعدتاً تقاضا که بیاید بر اساس مفاد قانون احزاب رسیدگی خواهیم کرد و تا این ساعت تقاضایی که باید به ما اعلام شود و رسیدگی کنیم به ما اعلام نشده است.

وی در رابطه با اینکه تقاضای تاسیس حزب جدید داشتید؟ گفت: طبق مفاد قانون احزاب تقاضای تصویب در وزارت کشور به کمیسیون تحویل داده می شود و سپس بررسی و تشکیل پرونده انجام می شود که امروز پرونده جدید نداشتیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پایان تصریح کرد: تاکید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این است که با تشکیل جبهه حزبی، هر حزب پروانه‌دار قانونی فقط باید در یک جبهه عضویت داشته باشد. اگر جبهه‌ای هست که احزاب آن مشمول این موضوع می شوند، احزاب باید تعیین تکلیف کنند که در جبهه اول ادامه می‌دهند یا می‌خواهند در جبهه جدید اعلام عضویت کنند.

کد خبر 5136203 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور کمیسیون ماده 10 احزاب مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف محمد باقر قالیباف وزارت امور خارجه ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ ایالات متحده امریکا صحن مجلس محمد جواد ظریف دهه فجر هیئت دولت انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام حسن روحانی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قانون احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات