Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرهاد دژپسند» با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری که از مدت‌ها قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده بود، افزود: این موضوع از همان ابتدا با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بود و معاملات بازار را تحت تاثیر قرار داد، در نهایت وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که به هیچ عنوان موافق قیمت‌گذاری دستوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین جلسه برگزار شده شورای عالی بورس به صراحت اعلام کرد که اعتقادی به قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

دژپسند اظهار داشت: به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از زمان مطرح شدن این موضوع، دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای عالی بورس ارجاع داده است؛ بنابراین اگر قرار بر تغییر قیمت‌گذاری باشد شورای عالی بورس باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه موضوع قیمت‌گذاری دستوری درخصوص محصولات فولاد در بورس کالا بود، افزود: این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که تاکنون بورس کالا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و متناسب با قواعد و مقررات در حال فعالیت است.

دژپسند اظهار داشت: همیشه شاهد معاملاتی شفاف در بورس کالا بوده‌ایم و این بازار توانسته است کمک بسیاری را به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشد.

 چندی پیش شیوه نامه قیمت گذاری برخی محصولات در بورس کالا توسط وزارت صنعت، معدن وتجارت ارایه شد که واکنش هایی را به دنبال داشت که در نهایت با عقب نشینی وزارت صنعت همراه شد.

223224

کد خبر 1481988

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس بورس کالا فرهاد دژپسند اقتصاد ایران قیمت گذاری دستوری بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس