Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@06:15:36 GMT

لزوم افزایش بودجه نهادهای حمایتی در بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۱۳۰۹

لزوم افزایش بودجه نهادهای حمایتی در بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش بودجه نهادهای حمایتی در بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد. - اخبار اجتماعی -

احمد راستینه عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به لزوم افزایش بودجه نهادهای حمایتی همچون بهزیستی برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، گفت: این قانون از سال 96 ابلاغ شده است اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها این قانون را اجرایی نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید شرایط را برای حضور معلولان در جامعه فراهم کنیم، افزود: قانون حمایت از معلولان دستگاه‌ها را به صراحت مکلف‌ کرده تا درصدی از جذب‌ و استخدامشان را به معلولان اختصاص دهند که اگر این امر به دستی اجرا شود و دستگاه‌ها به آن پایبند باشند، بخشی از مشکلات شغلی این قشر رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 با اعلام اینکه عمده دلیل  عدم اجرای قانون حمایت از معلولان از سوی دستگاه‌های متولی عدم تأمین بودجه لازم برای این موضوع عنوان شده است، افزود: بر اساس قانون هر دستگاهی وظایفی را برعهده دارد که باید بر اساس آن به وظایف خود عمل کرد.

راستینه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل بررسی بودجه 1400 قرار داریم، سازمان بهزیستی باید مشکلات و کمبودهایش را از طریق کمیسیون برنامه و تلفیق پیگیری کنند.نمایندگان مجلس یازدهم این اهتمام را دارند که برای رفع مشکلات معلولان و حمایت از این قشر گام‌های موثری بردارند.

قبادی دانا خبر داد: واریز شهریه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد سازمان بهزیستی مددجویان کمیته امداد سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

کد خبر 6089531

دیگر خبرها

  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند