Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین قصمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دهه فجر امسال هفت مجتمع آبرسانی از مجموع ۱۳ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجرا در هرمزگان به بهره برداری می رسد که با تحقق این مهم ۲۳ هزار نفر جمعیت روستایی ساکن در ۳۰ روستا از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شش مجتمع آبرسانی روستایی نیز جهت بهره مندی مردم ۲۷ روستا از آب شرب سالم تا پایان امسال وارد مدار فعالیت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول ابراز داشت: در حال حاضر ۲۳ مجتمع آبرسانی روستایی در سطح روستاهای هرمزگان در مدار فعالیت قرار دارد که ۵۶۷ روستا با جمعیت ۳۹۵ هزار و ۸۱۵ نفر را تحت پوشش قرار داده است.

قصمی خاطرنشان کرد: با حمایت های دولت تدبیر و امید و اتمام پروژه های آبرسانی در دست اجرا در هرمزگان، تا شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز ۶۱ روستا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر از محل طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب تامین آب خواهند شد.

وی بیان داشت: درحال حاضر بیشترین تنش آبی در روستاهای مرکز و شرق هرمزگان است که در این راستا تکمیل تعداد ۲۳ مجتمع آبرسانی شامل ۵۶۷ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرستان های بندرعباس، میناب، بشاگرد، جاسک، رودان، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، بندرخمیر و بستک در دست اجراست. 

قصمی تصرح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸۵ روستای هرمزگان با جمعیتی افزون بر ۲۹ هزار نفر به علت پراکندگی روستاها و نبود منابع آبی پایدار و قابل شرب در نزدیکی آن‌ها،  بدون تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند.

این مسوول آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: بیشتر این روستاها زیر ۲۰ خانوار بوده که آبرسانی به آن‌ها در اولویت قرار دارد.

استان هرمزگان دارای یک هزار و ۷۱۳ روستا با جمعیتی بیش از ۷۵۰ هزار نفر است, براساس آمارهای موجود بیش از ۸۰ درصد از منابع آبی در روستاهای هرمزگان در اثر خشکسالی و برداشت های بی رویه کاهش یافته است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب هرمزگان توسعه روستایی آبرسانی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب هرمزگان توسعه روستایی آب و فاضلاب هرمزگان توسعه روستایی آبرسانی دهه فجر اخبار کنکور مجتمع آبرسانی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند