Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تبعات تصمیم وزارت ورزش و سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم ورود مربیان و بازیکنان خارجی در فصل جاری رقابت‌ها لیگ برتر گفت: تصمیمات خلق الساعه ای گرفته شد که واقعاً دوست دارم بدانم چه افکاری پشت آن بوده است. تصمیمی که دقیقاً معکوس با روح فوتبال روز دنیا است گرفته شد تا به پیکره فوتبال ایرانی هم ضربه بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس فوتبال ایران افزود: آقایان هیچ نگاهی به توسعه فوتبال در جهان نکردند و تمام صنعت این رشته ورزشی را به چالش کشیدند. وقتی اصالت فوتبال از کشورهای دیگر جاری می‌شود و باشگاه‌هایی در انگلستان، آلمان و ایتالیا اقدام به جابجایی بازیکن می‌کنند چرا ما نباید انجام دهیم. آنها این کار را می‌کنند چون می‌خواهند فوتبال پویا و به روز داشته باشند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که تیم لیورپول انگلیس یکی از بهترین تیم‌های باشگاهی جهان است. آنها در ترکیب خود از ملیت‌های مختلف بازیکن دارند. سرمربی باشگاه که فکر اقتصادی ندارد؛ بلکه او می‌خواهد از ژنتیک‌های مختلف دنیا استفاده کند و بتواند بهترین نتیجه گیری را در سطح فوتبال اروپا و دنیا کسب کند.

چراغپور در این باره افزود: در حال حاضر باشگاه لیورپول یکی از بهترین‌های دنیاست. شما می‌بینید که مثلث آتش این تیم را محمد صلاح از مصر، روبرتو فرمینیو از برزیل و سادیو مانه از سنگال تشکیل می‌دهند. فیزیک بازیکن و تفکر آنها در زمین مسابقه به خاطر محیطی که تربیت یافته‌اند و نگاهی که به فوتبال دارند کاملاً متفاوت است.

وی درباره ایرادات فنی که به مربیان ایرانی گرفته می‌شود تصریح کرد: این اتفاق هم کاملاً قابل پیش بینی بود. در مورد آموزش متد تربیت مربی بسیار غلط عمل کردیم. اصل آموزش مربی ایرانی اشتباه است. آنها از ریشه و اساس اشتباه می‌کنند. آقایی هست که منبع تدریس او در ۲۵ سال گذشته تنها دو جزوه ۱۵۰ صفحه‌ای است. مگر می‌شود فوتبال دنیا را نادیده گرفت و توجهی به آن نداشت. آقایان اشتباهات افکاری دارند.

چراغپور به انتقاد از کمیته آموزش فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت: آموزش مربیگری ما غلط ترین نوع آموزش است. وقتی چیزی برای عرضه به آنها نداشته باشیم آنها هم حرفی برای گفتن ندارند. مربیان با تفکر و خوبی داریم اما آنها نیازمند آموزش روز هستند.

وی درباره کمبود بازیکن ایرانی در پست‌های مختلف تصریح کرد: فوتبال ایران به دلیل عدم پرورش مناسب بازیکن با پدیده‌هایی روبرو می‌شوند که می آیند و خودنمایی می‌کنند. با ادامه این روند، بخش مهمی از فوتبال در حال حذف شدن است. منظورم نحوه بازی کردن تیم‌های داخلی در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر است. شما می‌بینید که در پاس‌کاری و دریافت توپ ایرادات بسیار زیادی وجود داد. تعداد شوت‌هایی که از فاصل ۲۰ متری زده می‌شود بسیار اندک است.

چراغپور افزود: اینها نشان می‌دهد که حرفی برای بیان نداریم و الا در چرخه ممنوعه خودمان بابت عدم حضور مربی خارجی نیز کیفیت‌ها کمتر از قبل شده است.

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه آیا باید مجوز ورود خارجی‌های به فوتبال ایران لغو شود خاطرنشان کرد: مهم‌تر از لغو مجوز ورود خارجی‌های به فوتبال ایران تغییر نگرش در صدر مدیریت فوتبالی است. این مشکل را علی کفاشیان زمانی ایجاد کرد که از دوومیدانی آمد و فکر کرد اتفاقی نمی‌افتد. بنای این آقا برای مدیریت فدراسیون کج نهاده شد. فدراسیون نیاز به تفکر فوتبالی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دنبال اصلاح هستیم باید از فدراسیون آغاز کنیم. چرا باید مسئول پایه‌های فدراسیون ۲۵ سال باقی بماند. مربی نوجوانان ایران حدود ۱۴ سال ماند. هر ماه برای تیم امید، مربی انتخاب کردند و کاملاً مشخص است هیچ برنامه‌ای ندارند.

کد خبر 5136067 مهدی مرتضویان

منبع: مهر

کلیدواژه: جلال چراغپور لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال ایران سازمان لیگ فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران مهرداد میناوند ووشو باشگاه پرسپولیس فدراسیون ووشو تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ برتر ووشو لیگ برتر بسکتبال ویروس کرونا شهاب زاهدی تیم فوتبال ماشین سازی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد

عملکرد ضعیف ناپولی در این فصل با وجود تعویض مربی بهبود پیدا نکرد و مدیران این باشگاه به دنبال یافتن مربی بزرگی بودند که بتواند آنها را بار دیگر به روز‌های خوب فصل گذشته برگرداند.

یکی از نام‌هایی که در چند هفته اخیر بار‌ها و بار‌ها در کنار نام این باشگاه به گوش رسید، آنتونیو کونته بود. این مربی ایتالیایی پس از قطع همکاری با تاتنهام در بهار سال گذشته هدایت تیم دیگری را بر عهده نگرفته و در این مدت مشغول استراحت بود.

اما حالا به نظر می‌رسد که او بار دیگر قصد دارد به دنیای مربیگری برگردد و رسانه‌های ایتالیایی مانند خبر داده‌اند که مذاکرات از چند هفته قبل آغاز شده است و دو طرف بالاخره برای امضای قرارداد با یکدیگر به نتیجه رسیده‌اند

گفته می‌شود که کونته قراردادی سه ساله با دستمزد سالانه ۶.۵ میلیون یورو با ناپولی امضا کرده و قرار است پس از پایان فصل جاری بلافاصله به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود و کارش را در شهر ناپل آغاز کند تا بتواند اردوی پیش فصل خوبی برای بازیکنانش در نظر بگیرد.

یکی از شروط مهم کونته برای امضای قرارداد با ناپولی این بوده است که اورلیو دی لورنتیس به صورت مستقیم در مسائل مربوط به ترکیب و تاکتیک تیم و به صورت کلی مسائل فوتبالی دخالت نداشته باشد و رییس این باشگاه هم این شرط را پذیرفته است. 

منبع: ورزش سه

tags # ناپولی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟