Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-خواص نمک دریا | مضرات نمک دریا | خواص نمک دریا برای پوست | خواص نمک دریا برای لاغری | خواص نمک دریا برای قلب | خواص نمک دریا برای اعصاب 

جهت آماده کردن این نمک، آب را توسط کانال‌هایی وارد سینی‌های سفالی نمک گیری می‌نمایند تا نور خورشید و وزش باد، به طور طبیعی سبب تبخیر آب و تهیه نمک گردد.

نمک دریا جهت تامین املاح بدن مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدن ما به املاح و مواد مغذی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلرید، آهن، مس و زینک نیازمند است. این املاح و مواد مغذی از منابع گوناگونی تامین می‌ گردند. اما تعداد زیادی از این املاح در آب دریاها موجودند.

این نمک در واقع از تبخیر آب دریا حاصل می گردد. بیشترین استفاده آن در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی و خوراکی می باشد. 

گونه های دیگرنمک دریا:

نمک هیمالیا نمک هاوایی نمک پولکی نمک ایتالیایی

خواص نمک دریا

 برای تسکین ورم پا ظرف بزرگی را تا نیمه آب بریزید و داخل آن ۳ الی ۴ قاشق نمک دریایی و جوش شیرین بریزید. سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پاهای خود را درون ظرف گذاشته تا ورم پاهایتان بهبود یابد.

برای اینکه ناخن‌هایی روشن‌تر و سالم‌تر داشته باشید باید یک قاشق چای خوری نمک دریایی و آب لیمو را با یک فنجان آب گرم قاطی نموده سپس ناخن‌های خود را در زمان ۸ تا ۱۰ دقیقه در این محلول گذاشته و ماساژ دهید .

نمک دریا موجب جوانسازی سلولهای بدن می گردد و تبادل مواد معدنی و سمی بین خون و آب را مهیا می کند.

نمک دریا دارای ویژگی ضد عفونی کننده قوی می باشد ، درنتیجه برای شستشوی دهان مناسب است. همچنین قرقره کردن آن جهت از بین بردن عفونتهای گلو مفید می باشد.

حمام نمک دریایی موجب  آرامش‌بخشی و خواب‌آوری می گردد. درنتیجه سبب القای خواب کافی و عمیق می‌گردد. 

پیشنهاد می شود بخوانید:خواص ختمی خبازی / خواص ضد سر درد ختمی خبازی / خواص ختمی خبازی برای پوست

خواص نمک دریا برای پوست

برای داشتن پوستی تمیز و روشن از نمک دریا استفاده نمایید،همچنین موجب جوان سازی پوست و کاهش چین و چروک می گردد برای این منظو با ریختن نمک دریا در وان حمام به هدف خود می رسید. چون نمک دریا سرشار از مواد مغذی می باشد، باعث افزایش رطوبت پوست می گردد و پوست را از سموم تمیز می نماید. متد مصرف دیگر، ترکیب نمک و روغن زیتون و تهیه یک خمیر سفت می باشد. می‌توانید خمیر را به آرامی بر پوست خود مالش دهید تا لایه برداری عالی از پوست خود ببینید.

به دلیل سم زدا بودن نمک دریا باعث رفع آکنه و جای آن هم می شود.

خواص نمک دریا برای لاغری

استفاده از نمک دریا می‌تواند موجب لاغری به صورت شکسته شدن میزان زیادی از سلول‌های چربی بدن و نیز افزایش دفع ادرار بدون احتیاج به نوشیدن حجم فراوانی از آب گردد.

وقتی نمک زیادی استفاده می نمایید بدن باید آب تولید کند ، تحقیقاتی که در نیویورک روی موش ها پذیرفته حاکی از اینست که موش هایی که در رژیم غذایی شان نمک زیادی استفاده نمودن کالری بیشتری از دست می دهند.

خواص نمک دریا برای قلب

نمک دریا برای سلامت قلب موثر است. نمک دریا با کمک به داشتن فشار خون سالم و تنظیم ضربان قلب این عمل را صورت می دهد. شما با استفاده متعادل نمک دریا قلب سالمی خواهید داشت. در یکی از تحقییقات  مشخص شد که استفاده منظم نمک دریا می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد.

همچنین موجب پایین آمدن کلسترول بد در بدن می گردد و در نتیجه بدن را از بعضی بیماری‌های قلبی ایمن می کند. 

خواص نمک دریا برای اعصاب

نمک دریا سرشار از سدیم است ، جهت بهبود عملکرد بدن موثر می باشد. بنابراین، سدیم موجود در نمک دریا در حفظ کارکرد درست مغز، ماهیچه و سیستم عصبی موثر می باشد. سدیم، سطح آب بدن را تنظیم نموده و انتقال سیگنال‌های الکتریکی در بدن را حفظ می نماید پس با مصرف متعادل از نمک دریا شما اعصابی آرام دارید و مغز شما به خوبی کار می کند.

مضرات نمک دریا

استفاده بیش از حد نمک دریا موجب اختلال در جذب برخی مواد مغذی مثل آهن و روی می گردد.  استفاده بیش از حد نمک دریا  برای فشارخونی‌ها و زنان باردار ممنوع است.

یکی دیگر از مضرات نمک دریا، این است که حاوی ید نیست و افراد با مصرف نمک دریا، نمی توانند نیاز ید بدن را تامین نمایند.

شن، ماسه، جیوه و سرب از دیگر ناخاصی های موجود در نمک دریایی می باشد که برای سلامت بدن مضر است. نمک دریایی دارای فلزات سنگینی هم چون ارسنیک است. این عنصر شیمیایی باعث ایجاد سرطان در بدن انسان می گردد. 

نمک هیمالیا

 نمک های لذیذ و خاص 10 درصد از مصرف جهانی نمک را تشکیل می دهند. این شامل "نمک هیمالیا" با ظاهر صورتی است که ناشی از اکسید آهن است  . به زبان ساده: آنچه این نمک را بسیار خاص می کند آلودگی آن به "آهن زنگ زده" است.

مانند نمک دریا یا سنگ ، "نمک هیمالیا" تقریباً منحصراً از کلرید سدیم تشکیل شده و عمدتا در پاکستان استخراج می شود. معدن نمک خیورا ، یکی از بزرگترین معادن جهان ، حدود 200 کیلومتر با توده هیمالیا فاصله دارد ، به همین دلیل است که گاهی گواهی مبدا مانند "هیمالیا" منجر به اختلافات حقوقی می شود.

گاهی اوقات می توانید نمک هیمالیا را با نام "نمک اسکندر" نیز پیدا کنید ، زیرا افسانه ها حاکی از آن است که اسب های اسکندر بزرگ در آنجا دیده می شد که نمک را لیس می زدند و ذخایر نمک را کشف کردند.

امیدواریم مطلب خواص نمک دریا برایتان مفید باشد.
 

پیشنهاد می شود بخوانید:خواص  طارونه / خواص عرق طارونه / مضرات طارونه

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت مضرات نمک دریا نمک هیمالیا نمک دریایی مواد مغذی برای پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد

رازیانه خواص اعجاب انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می‌شود، گوارش را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌شود که در فصل زمستان بدن‌تان گرم شود.

به گزارش جام جم، می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟