Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان خواستار استمرار برنامه رهاسازی بچه ماهی در مناطق آبی استان در راستای افزایش ذخیره عمومی ماهیان شد و گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس و نیز آبزی پروری باتوجه به وجود بستر مناسب فنی و تخصصی، رونق این بخش را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با دکتر نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات مثبت گذشته در زمینه رهاسازی بچه ماهی در مناطق آبی استان، خواستار استمرار این برنامه در راستای افزایش ذخیره عمومی ماهیان شد.

نماینده عالی دولت در گیلان به برنامه ریزی های سازمان شیلات و مطالعات انجام شده اشاره و با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهی در قفس 78 هزار تن تعیین شده، اظهار داشت: در شهرستان های مختلف استان از شرق تا غرب، مناطقی مشخص گردیده و لازم است تمهیدات مورد نیاز برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان حفاظت محیط زیست، انجام شود.

وی شتاب در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلاتی از سوی نظام بانکی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد پوشش های بیمه ای برای محصولات، تجهیزات و ابزار مورد نیاز می‌تواند در پیشبرد اهداف تسهیل گر باشد.

 استاندار گیلان با تأکید بر توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس گفت: فرآوری محصولات شیلاتی در مسیر دست یابی به بازارهای هدف منطقه و افزایش صادرات گامی موثر است.

دکتر زارع همچنین به اهمیت تولید خاویار و ارزش این محصول به لحاظ ارزی و سرمایه ای که از بابت صادرات حاصل می شود، اشاره کرد و خواستار فراهم سازی زمینه حضور سرمایه گذاران در این بخش شد.

وی حمایت از سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری دریایی را موجب ترغیب و تشویق بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  از منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس و نیز آبزی پروری باتوجه به وجود بستر مناسب فنی و تخصصی، رونق این بخش را به دنبال دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری استاندار گیلان تسهیلات ارزان قیمت رئیس سازمان شیلات ایران صنعت شیلات متقاضیان سرمایه گذاری سرمایه گذاری در حوزه پرداخت تسهیلات ماهی در قفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان