Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@18:41:20 GMT

افزایش کیفیت بنا در برابر زلزله بسیار مهم و ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۳۵۷۹

افزایش کیفیت بنا در برابر زلزله بسیار مهم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی انجمن انبو‌ه‌سازان، سعید سلگی با اشاره به رشد جمعیت ایران در سال‌های گذشته که به تبع آن نیاز به ساخت مسکن نیز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد گفت: طبق آمار ارائه شده، ریسک زلزله در ایران به ویژه در مورد شهر‌های مهم و اصلی آن بالا است و علاوه بر بالا بودن سطح خطر، با توجه به میزان در معرض بودن جمعیت زیاد و آسیب‌پذیری بالا در شهر‌های ایران، ریسک زلزله متاسفانه در شهر‌های بزرگ ایران زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه کمک شایانی می‌کند و سبک سازی، مقاوم سازی ساختمان همچنین افزایش کیفیت بنا در برابر زلزله بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد با اشاره به نقش مهم و کلیدی فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان، گفت: این مهم سبب افزایش سرعت ساخت، عمر مفید ساختمان و کاهش هزینه خواهد شد. 

سلگی ادامه داد: به منظور آشنایی با مصالح ساختمانی و فن‌آوری‌های نوین در این صنعت همچنین افزایش سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسان کشور می‌توان استفاده از فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان را در دستور کار قرار داد که اگر این امر به درستی عملیاتی شود قطعا تحولی در استفاده از فن‌آوری‌های نوین در صنعت ساختمان رخ خواهد داد.

سلگی با اشاره به اینکه چنین تحولاتی در بلند مدت به گسترش سرمایه گذاری‌های اصولی و زیر بنایی در بخش مسکن توسط انبوه‌سازان کمک خواهد کرد، گفت: این مهم نیز دولت را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری می‌کند.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد تصریح کرد: بررسی مشکلات این صنعت در کشورهای توسعه یافته نشان دهنده آن است که با استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی موفق به حل مشکلات شدند و توانسته‌اند علاوه بر سرعت بخشیدن بر ساخت و ساز عمر سازه‌ها را افزایش دهند.

وی ارتقا کیفیت در تولید مصالح ساختمانی، طرح و اجرا و کنترل برنامه زمانبندی، استفاده بهینه از نیروهای کار و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ساختمانی را جز ارکان اصلی تاثیرگذار در صنعت ساختمان برشمرد.

سلگی ادامه داد: تولید انبوه مسکن که در آن اجزا و عناصر ساختمانی به صورت پیش‌ساخته همراه با فناوری نوین و همچنین قابل کنترل به لحاظ کیفیت در تمام مراحل ساخت و اجرا است، نسبت به ساخت مسکن بصورت سنتی، ارازان‌تر و اقتصادی‌تر در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در تولید صنعتی ساختمان شاهد کاهش فضاهای غیرمفید، مشترک و پرت مصالح ساختمانی بطور چشمگیر هستیم، گفت: کاهش هزینه‌های تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و بهینه‌سازی سازه‌ای در این روند از دیگر مزایای تولید صنعتی ساختمان است که همه مراحل ساخت‌وساز را شامل می‌شود.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد در پایان بیان کرد: تولید صنعتی ساختمان، عرصه‌های جدیدی از اشتغال را به دنبال دارد و با توجه به نیاز جامعه به ساختمان‌های سبز، سبب آسایش بهتر بهره‌بردار و ساکنین می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله مسکن مشهد صنعت ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  دقایقی پیش زمین لرزه ای مشهد را لرزاند / جزئیات اعلام می شود

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • زلزله در مشهد