Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:26:01 GMT

فرانسه در صدد احیای طرح خود در لبنان است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۳۶۴۴

فرانسه در صدد احیای طرح خود در لبنان است

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در حالی که موضوع تشکیل کابینه جدید لبنان همچنان به سبب اختلافات داخلی در این کشور درجا می‌زند، فرانسه در صدد احیای طرح خود درباره لبنان و افزایش تلاش‌های خود در ماجرای تشکیل کابینه است.

گزارشگر المنار با اشاره به جنجال‌ها و تنش‌های سیاسی در لبنان و جنگ لفظی و صدور بیانیه‌ها که همزمان با ناآرامی در برخی مناطق لبنان روی داد، اعلام کرد فرانسه بار دیگر طرح خود را درباره لبنان احیا کرد و بر همین اساس مقامات کاخ الیزه بیانیه‌هایی منتشر کردند و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز با میشل عون همتای لبنانی خود تماس‌هایی برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گابی لیون عضو حزب ”لبنان قوی“ گفت: پس از تماس میان مکرون و عون، طرح (فرانسه) پر‌رنگ‌تر شد و امید می‌رود احیای طرح و سفر قریب الوقوع مکرون به تشکیل کابینه لبنان منجر شود.

پول خلیفه سردبیر نشریه بین المللی مگزین (MAGAZINE) گفت: سقف تحرکات جدید فرانسه به حاشیه مانوری بستگی دارد که پاریس توانسته است از دولت آمریکا بگیرد. ممکن است دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مسئله لبنان را به فرانسه واگذار کرده باشد، زیرا دولت بایدن می‌خواهد روابط کشورش را با متحدان ترمیم کند. روابطی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و دولت وی آن را ویران کردند. موانع داخلی (لبنان) قابل حل و روابط میشل عون و سعد الحریری مامور تشکیل کابینه قابل ترمیم است و برای همه جزئیات مربوط به تشکیل کابینه می‌توان راه حل‌هایی پیدا کرد. طرح فرانسه تغییر نکرده است و حول محور تشکیل کابینه می‌چرخد، ولی اصل اساسی، مشارکت همه گروه‌ها حتی حزب الله در این روند سیاسی است.

در ادامه گزارش المنار آمده است: فرانسه بار دیگر می‌کوشد طرح خود را درباره لبنان احیا کند. هر چند تلاش برای احیای این طرح نتیجه خطرات تنش‌های سیاسی داخلی لبنان است، اما با توجه به برهه زمانی که برای احیای طرح انتخاب شده است، ممکن است نتیجه تغییرات در آمریکا هم باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لبنان کاخ الیزه کابینه لبنان تشکیل کابینه احیای طرح طرح خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده از اعراب حاشیه خلیج فارس خواسته که در حمایت از رژیم اسرائیل در تقابل با ایران، دفاع هوایی یکپارچه تشکیل دهند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» بلینکن غروب دوشنبه در نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: «این حمله تهدید شدید و فزاینده ایران و ضرورت همکاری ما در زمینه دفاع هوایی یکپارچه را نشان می‌دهد».

این در حالی است که طرح تشکیل پدافند هوایی پکپارچه از چندین سال پیش مطرح شده، اما تا کنون موفقیتی در پیشبرد آن حاصل نشده است.

چند روز پیش از این معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرای موفق عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل را نشان‌دهنده شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیا توصیف کرده بود.

ایشان روز دوشنبه گفت: «اجرای موفق عملیات وعده صادق نشانه شکست طرح پدافند یکپارچه آمریکا در غرب آسیاست.

سردار سنایی راد گفت: «در شرایطی بودیم که، چون رژیم صهیونیستی با مانعی برای ادامه اقدامات خود را مواجه نمی‌دید و احتمال تکرار این جنایت وجود داشت لذا برای متوقف کردن این روند جنایت و ترور از یک سو و تنبیه متجاوز از سوی دیگر، عملیات وعده صادق طراحی شد.»

او در خاتمه گفت: «در طراحی این عملیات همه ابعاد ماجرا در نظر گرفته شد که ضمن ارسال پیام قدرت و ترمیم یا تثبیت بازدارندگی ما، هیچ زمینه‌ای برای بهانه جویی علیه ما وجود نداشته باشد، اگر صهیونیست‌ها می‌توانستند ۵ جنازه زن و کودک در این ماجرا در اختیار داشته باشند حتماً دنبال مظلوم نمایی و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.»

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • نوبت مکافات جنایت
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم