Web Analytics Made Easy - Statcounter

فشارهای مالیاتی و پرداخت مالیات ناعادلانه، کمبود نقدینگی و ورود بی رویه کالاهای برون مرزی از جمله مشکلات برخی از کارگاه های تولیدی گیلان است که نیازمند مدیریت و تدابیر ویژه مسئولان ذی ربط در حوزه تولیدات داخلی است.‌

به گزارش خبرگزاری شبستان  از رشت؛ مقام معظم رهبری نزدیک به یک دهه است که شعار سال را با توجه به تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی پایه گذاری کردند، با این هدف که نگاهی ویژه ای به محصولات داخلی شده و از ورود بی رویه کالاهای برون مرزی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

توجه به تولیدات داخلی ضمن رونق اقتصادی و درآمدزایی برای کشور، یکی از راه‌های برون رفت از جنگ اقتصادی است که با اشتغال جوانان، توسعه کشور را به همراه دارد. در واقع استقلال کشور به تولید و اقتصاد داخلی بستگی دارد.

 

در شرایط کنونی که دشمن با افزایش تحریم‌ها و تهدیدها به دنبال تحمیل فشار اقتصادی به کشور است باید کارآفرینان و  تولیدات حوزه‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی را مورد حمایت قرار داد.

 

به واقع، تولیدکنندگان سنگربانان خط تولید هستند که حمایت از این قشر توانمند و تاثیرگذار در اقتصاد جامعه و خانواده از بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، خودکشی، طلاق و قاچاق و ... جلوگیری می کند.

 

از این رو به همت بسیج رسانه گیلان در بازدید رسانه‌ای از دو خط تولید سیلندر امید فردا و شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب در شهر صنعتی رشت پای درد و دل این تولیدکنندگان نشستیم که با وجود تلاش های فراوان در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم، امروز با دغدغه هایی روبه رو بوده و با سنگ اندازی های داخلی دست و پنجه نرم می کنند.

 

فشارهای مالیاتی و پرداخت مالیات ناعادلانه، کمبود نقدینگی، ورود بی‌رویه کالاهای برون مرزی و دست اندازی برخی مدیران در صادرات محصولات از جمله مشکلات برخی از کارگاه های تولیدی گیلان است که نیازمند مدیریت و تدابیر  ویژه مسئولان ذی ربط در حوزه تولیدات داخلی است.‌

 

*مالیات یک میلیاردی برای خط تولیدی که بسته بود 
«کاظم مادرشاهی» در ارتباط تلفنی با اصحاب رسانه گیلان در حین بازدید از شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب گیلان‌ اظهارکرد: رونق تولید نیازمند حمایت های ویژه دولت است.


مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی پیشروتاب گیلان‌ با بیان اینکه این شرکت بزرگترین شرکت حواله بافی کشور محسوب می شود و قدمت دیرینه دارد، گفت: در سال ۹۲ این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت اما با ورود هیئت مدیره جدید خوشبختانه پویاتر شده و اکنون در چرخه تولید فعال است.


مادر شاهی اذعان کرد: در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت تولید فعال بوده و یکصد نفر در این شرکت کار می‌کنند در حالیکه شرکت مذکور ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر را به طور مستقیم و ۲ هزار نفر را به‌صورت غیر مستقیم دارد.


مدیر عامل شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب افزود: دستگاه‌های تجهیز شده این شرکت در نوع خود بی‌نظیر بوده که ابن تجهیزات فقط در سه کشور جهان از جمله ایران، آمریکا و پاکستان در چرخه تولید فعال است.

 

وی اضافه کرد: در گذشته در تامین قطعات دستگاه‌های این شرکت با مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه با فراگیری علم روز جوانان این مرز و بوم توانستیم براین مشکل فائق آییم و همه تعمیرات و تجهیزات این قطعات شرکت در ایران تولید شده و  بومی است.



مدیر عامل شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب با بیان اینکه در سال‌های گذشته محصولات این شرکت به کشورهای آلمان، انگلستان، روسیه و دیگر کشورها صادر می شد افزود: شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب تنها شرکتی بود که از لحاظ کیفیت مجوز حضور در بازار روسیه را دریافت کرد.


وی با اشاره به اینکه این شرکت ظرفیت بالای صادراتی را در گذشته دارا بود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم پرداخت بدهی مالیاتی، کارت بازرگانی و صادراتی برای این شرکت صادر نشد و بدین گونه از صادرات این شرکت بجلوگیری شده است.


مادرشاهی افزود: با توجه به فرمایشات مقام ‌معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر چرخه تولید داخلی اما در عمل با مشکلاتی که توسط مدیران ایجاد می شود، روبه رو هستیم.‌


مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی پیشروتاب گیلان با تاکید بر اینکه تولید یک سنگر اقتصادی و تولیدکنندگان سنگربانان آن هستند اظهار داشت: به دلیل عدم همکاری مدیران ذی ربط صادرات کشورهای روسیه، آذربایجان و یونان را از دست دادیم.


وی مشکلات اصلی این شرکت را سرمایه در گردش و رفع موانع تولید عنوان و تصریح کرد: اگر اعتبارات مورد نیاز شرکت در سال های گذشته تامین می شد می توانستیم ظرفیت این شرکت را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم‌.

 

مادر شاهی با اعلام اینکه درج مالیات این شرکت عادلانه نیست افزود: متاسفانه صدای ما هیچ وقت شنیده نشده است، در سال ۹۲با توجه به اینکه کارخانه بسته بود یک میلیارد تومان مالیات برای این شرکت وضع کردند.‌

 

* درخواست واشکافی مشکلات تولید از رئیس قوه قضائیه

مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب گیلان با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت را از تهران پیگیر شدم اما مدیران تهرانی مدیران گیلان را مقصر و برعکس مدیران استانی تهران را محکوم می‌کنند تصریح کرد: به دلیل عدم پرداخت مالیات نبایستی پرونده ثبتی شرکت را قفل کنند چرا که با قفل پرونده ثبتی هیچ صادراتی انجام‌ نمی شود.  
وی با تاکید براینکه محصولات این شرکت علاوه بر تامین نیاز گیلان به دیگر استان ها نیز صادر می شود افزود:  کارخانجات، فروشگاه های سپاه و ارتش و فروشگاه ای زنجیره ای، هتل ها و بیمارستان ها در سراسر کشور از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.     مادر شاهی به تغییر خط تولید در بحران کرونا ویروس اشاره و اظهار داشت: در بحران کرونا ویروس این شرکت دوخت روزانه هفت هزار ماسک را متحمل شد و ماسک های نانو با کیفیت بالا با قابلیت ۲۰ بار شستشو تولید شد.  
مدیرعامل شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب در پایان به سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان و درخواست هایی که از این ایشان داشت اشاره و خاطرنشان ساخت: کارخانه های تولیدی افتخار گیلان هستند اما به دلیل عدم توجه به ظرفیت های بالا، در حال ورشکستگی هستند از رییس قوه قضایه درخواست دارم که علت ها ورشکستگی تولیدات گیلان را وا شکافی کرده تا شاهد افزایش روند تولید و اشتغال در استان باشیم.  

وی همچنین از رئیس قوه قضائیه خواست که از شرکت ریسندگی و بافندگی پیشرو تاب نیز در سفر به گیلان بازدیدی داشته باشند.‌



*تحریم داخلی بزرگترین مشکل شرکت سیلندر امید فردا

«سعدی پورشعبان» با بیان اینکه سال ۹۶ پروانه راه اندازی شرکت سیلندر امید فردا را دریافت کردم اظهار داشت: این شرکت توانست کیفیت استاندار ملی باشماره ۷۹۰۹ را اخذ کند.


مدیر عامل شرکت سیلندر امید فردا اذعان کرد: آغاز فعالیت شرکت با پنج نیرو بود که اکنون به لطف خدا و سعی و تلاش به ۹۰ نیرو افزایش یافته است.‌


وی به تولیدات این شرکت پرداخت و با بیان اینکه مخزن گاز اکسیژن تولید می‌کنیم اذعان کرد: به دلیل نیاز کشور به مخزن گاز اکسیژن در بحران کرونا ویروس، تولید در این بخش بیش از پیش افزایش یافته است.‌


مدیر عامل شرکت سیلندر امید فردا با ابراز تاسف از اینکه در گیلان و دیگر استان‌ها شارژ کپسول های داخلی به سختی انجام می شود و یا اصلا انجام نمی شود ادامه داد: این در حالی است که شارژ کپسول های چینی در استان و کشور به آسانی انجام می شود که جای بسی تاسف است که شارژ سیلندرهای داخلی با مشکلات جدی روبه رو بوده و با بحران های داخلی مواجه است

پورشعبان با تاکید بر اینکه واردکنندگان در کشور قدرت بسیاری دارند افزود: امیدوارم رسانه ها با قلمشان بتوانند مشکلات بخش تولید را به گوش مسئولان رسانده و شاهد تغییر و تحول اساسی در این حوزه باشیم.‌


مدیر عامل شرکت سیلندر امید فردا ظرفیت تولید روزانه شرکت را ۳۵۰ سیلندر اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون محصولات این شرکت ۲ بار به کشور عراق صادر شد اما هم اکنون به دلیل نیاز کشور صادراتی انجام نشده است.


پورشعبان با تاکید بر اینکه محصولات این شرکت دارای استاندارد ملی کیفیت است اذعان کرد: قیمت سیلندرهای تولیدی ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان ارزانتر از سیلندرهای ساخت چین است.


وی با اشاره به اینکه واردکنندگان دارای قدرت بسیاری در کشور هستند افزود: کارگران این شرکت با سختی بسیار و خطرات احتمالی در حال فعالیت هستند واگر شرکت به دلیل بی‌توجهی ورشکست شود، نیروهای آن با مشکلات اساسی روبه رو خواهند شد.‌


پورشعبان از خرید پنج هزار متر زمین برای راه اندازیخط تولید اکسیژن سیلندرهای این شرکت خبرداد و اظهار کرد: با راه اندازی این خط تولید بسیاری از مشکلات این شرکت حل شده و ۲۰۰ نیروی جدید جوان گیلان جذب بازار کار می شوند.


*تولید کنندگان از ظرفیت رسانه ها بهره گیرند

«مهدی پارسا» در این بازدید توجه به نقش رسانه ها در مطالبه گری و رفع موانع تولید را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: هر خط تولید باید یک مشاوره رسانه‌ای در کنار خود داشته باشد تا مشکلات و موانع توسط خبرنگار شناسایی و باقلم شیوا انعکاس داده شود تا زمینه حل آن توسط مسئولان ذی ربط فراهم شود.‌ 

 

رییس بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان بیش از چهار هزار واحد تولیدی دارد گفت: قدرت رسانه بایستی در جامعه شناسایی و معرفی شود. هر واحد تولیدی با قدرت رسانه ای، موفق تر در حوزه تولید عمل خواهد کرد.‌


پارسا به امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در حوزه تولید اشاره و تصریح کرد: با توجه با اینکه دشمنان با تحریم ها و تهدیدها سعی در ایجاد ناامیدی در جامعه دارند، رسانه ها می توانند ظرفیت های داخلی را شناسایی و به جامعه اطلاع رسانی کنند.


رییس بسیج رسانه گیلان با تاکید براینکه بازدید مسئولان از خط تولید به نوعی ایجاد انگیزه و قوت قلب برای تولید کنندگان است‌ خاطر نشان ساخت: رونق تولید و ایجاد اشتغال با توجه به نگاه ویژه به تولیدات داخلی و عدم وابستگی به محصولات برون مرزی مهیا می شود.‌

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید داخلی حمایت مالیات محصولات این شرکت مدیر عامل شرکت تولیدات داخلی حوزه تولید شرکت سیلندر دلیل عدم امید فردا تاب گیلان برون مرزی خط تولید رسانه ها روبه رو ذی ربط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با گسترش جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه گیلان ظهر یکشنبه در تجمعی از خیزش دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین آمریکایی و اروپایی پشتیبانی کردند.

دانشگاهیان دانشگاه‌های گیلان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد، میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام داشتند.

کد خبر 6091129

دیگر خبرها

  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید