Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل گفت: نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار و قدرت قرار دارند و با قدرت بازدارندگی خود آمریکا را از قطار یکه‌تازی در منطقه خاورمیانه و جهان پیاده کرده‌اند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حسین حاجی ظهر امروز در مراسمی به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در جمع نمازگزاران، اهالی فرهنگ، بسیجیان و مسئولان ساوه در مسجد امام جعفرصادق(ع) با اشاره به افول قدرت آمریکا اظهار داشت: طبق اطلاعات، داده‌ها و پیمایش‌های آکادمیک، آمریکا در آستانه افول موریانه‌ای و زوال تدریجی قرار گرفته است به طوری که علمای سیاسی و دانشگاهی آن اعم از نوام چامسکی، جوزف نای، فرید ذکریا، دیوید رانی و جیمز پتراس و مهم‌تر از همه باراک اوباما آشکارا در کتاب سرزمین موعود به گسل‌های نژادی و زوال حقیقت، چندپارگی و افول هنجارها در جامعه آمریکایی اعتراف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بدهی‌های 25 تریلیون دلاری دولت آمریکا یکی از این گسل‌ها بوده که سبب شده این کشور امروز به نخستین و بزرگترین بدهکار جهان تبدیل شود.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل تصریح کرد: علاوه بر این اختلاف طبقاتی و تقویت نظام کمرشکن سرمایه‌داری از دیگر موارد بود که حاصل پول‌های کثیف کارتل‌های اقتصادی است که این گسست‌ها و ظهور پدیده ترامپیسم نظام سلامت، اعتماد و اصول و حقیقت دموکراسی را زیر سوال برده است.

حاجی بیان کرد: آمریکا با خاتمه دادن به جنگ جهانی دوم به واسطه قدرت اتم و حمله اتمی به ژاپن به نوعی از همه کشورهای جهان زهر چشم گرفت تا جایی که به قدرت یکه‌تاز دنیا تبدیل شد.

وی ادامه داد: در دهه 1990 آمریکا به وسیله قدرت "اتم ایدئولوژی" و مظاهر مکتب لیبرال دمکراسی غرب و همین طور نظریه پایان تاریخ مبنی بر افول و اتمام عمر سایر مکاتب، اتحاد جماهیر شوروی را مغلوب ساخت و به عمر کمونیسم خاتمه داد.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل عنوان کرد:نظریه‌های سیاسی نظام غرب اعتقاد داشتند که با وجود مکتب لیبرال دمکراسی غربی هیچ نهضت و انقلابی از جنس ایدئولوژی در دنیا اتفاق نخواهد افتاد اما پیروزی انقلاب اسلامی با راهبردهای دینی خط بطلانی بر این نظریه‌ها کشید.

حاجی افزود: دو عنصر قدرت سخت و قدرن نرم ابزارهای آمریکا در جنگ با ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در عرصه جنگ سخت با اقداماتی از قبیل تحمیل جنگ 8 ساله و حمایت از صدام، حمله به طبس، غائله تجزیه طلبانه کردستان و در پایان جنگ هم با حمله به ناوهای ایران عملا قدرت خود را به رخ کشید.

وی تصریح کرد: اما آنچه که سبب ناکامی آمریکا در سرنگونی و بایکوت جمهوری اسلامی شد 3 عنصر اساسی نقش رهبری، دین و اتحاد و مقاومت مردم ایران بود.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل بیان کرد: با تکیه بر این 3 عنصر بود که جمهوری اسلامی به ویژه پس از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج سیر صعودی را طی کرد و با راهبردهای هوشمندانه، دشمن را غافلگیر کرد.

حاجی ادامه داد: جمهوری اسلامی با گرفتن عنصر زمان پروسه "قدرت‌سازی" را در زمانی اندک و با طراحی موشک‌های دورپرواز به منصه ظهور گذاشت.

وی عنوان کرد: نخستین اولویت دولت‌ها در روابط بین الملل، زور و قدرت است و به همین منظور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  قدرت و توان بازدارندگی موشک‌های نقطه‌زن و دورپرواز را با هدایت و تدابیر رهبری خردمندانه انقلاب به نمایش گذاشتند.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل افزود: به گونه‌ای که به کمک آن قدرت تهاجمی ایران تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و حتی در اقیانوس هند را در تیررس خود قرار داد.

حاجی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون این موفقیت‌ها دوره "بزن در رو" را از آمریکا گرفته به طوری که با تکیه بر همین اقتدار دیپلماسی و نظامی امروز با توقیف کشتی نفتکش کره جنوبی، 7 میلیارد دلار پول نفت بلوکه به خزانه دولت برگردانده شد و این درحالی اتفاق افتاد که کاری از دست آمریکا و شرکای سیاسی و امنیتی آن برنیامد.

وی بیان کرد: آمریکایی که همچنان با ادعای تامین امنیت از کشورهای بسیاری اعم از ژاپن، آلمان، یونان، ایتالیا، کره و کشورهای حوزه خلیج فارس باج می گیرد و حداقل دو درصد از سود ناخالص این کشورها را می‌بلعد و بیش از 700 پایگاه نظامی در 130 کشور مستقر کرده است هم نتوانست در مقابل اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهد.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر 300 پایگاه نظامی آمریکا در کشورهای آلمان و ایتالیا قرار دارد و این سوال پیش می‌آید که آیا این کشورهای هیتلری و موسولینی می‌توانند ترجمان استقلال باشند؟

"افول آمریکا" در سلسله جلسات پرسمان دینی آستان قدس واکاوی می‌شودافول آمریکا را در "رادیو اندیشه" ببینیدفرمانده سپاه فتح: افول آمریکا و غرب غیر قابل انکار است

حاجی عنوان کرد: آیا آلمان نبود که به فرمان آمریکا سلاح‌های شیمیایی خود را بر علیه ملت‌های جهان از جمله در جنگ علیه ایران به کار برد و اکنون هم سلاح‌های کشتار جمعی خود را برای مقابله با ملت‌های یمن، عراق، سوریه، افعانستان و فلسطین می‌فرستد.

وی افزود: این سوال وجود دارد که آیا اگر انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده بود و رژیم پهلوی به عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه می‌ماند، همان جنایتی را مرتکب نمی‌شد که امروز عربستان سعودی و کشورهایی مانند آلمان مرتکب شده‌اند.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل تصریح کرد: در واقع ایران تنها کشوری بود که توانست با تکیه بر قدرت و اقتدار خود آمریکا را از قطار یکه‌تازی در منطقه خاورمیانه و جهان پیاده کند.

حاجی بیان کرد: مصداق این موضوع توان بازدارندگی نیروی دریایی ایران در برابر هیاهوی رسانه‌ای و عملیات روانی گسترده کاخ سفید در آب‌های خلیج فارس و اعزام زیردریایی به آب‌های سرزمینی ایران در واپسین روزهای قدرت ترامپ بود.

وی ادامه داد: به طوری که با انجام عملیات رصد بلافاصله پس از این عملیات  وقتی با اخطار شلیک موشک‌های سهمگین سپاه رو به رو شدند، با رعب و وحشت تمام منطقه را ترک کردند.

تحلیلگر ارشد سیاست بین‌الملل عنوان کرد: هیمنه پوشالی و قدرت دروغین آمریکا با مرگ سیاسی ترامپ توام شد و اکنون این کشور در سرازیری نزول قدرت واقع شده است زیرا تاریخ مصرف قدرت بمب اتم، اتم ایدئولوژی و مکتب نظام لیبرال دمکراسی به اتمام رسیده است.

حاجی افزود: با مرگ سیاسی ترامپ کشورهایی که در عصر حکمان او ترس از افول قدرت خود را داشتند اکنون با الگو گرفتن از نظریه مقاومت و روحیه استکبارستیزی ایران در صددند تا در مقابل آمریکا خودنمایی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به این مسئله نفوذ منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی و  قدرت سخت و نرم آن به وضوح قابل لمس است و به طور قطع با شکستن شاخ اقتدار آمریکای در حال زوال، سیر صعودی و بالندگی روزافزون از آن جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/712/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت ۱۰ اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

دهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی کشور به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده است؛ روزی است که یادآور حماسه ازخودگذشتگی ملت سرافراز ایران در موضوع بازپس گیری جزیره هرمز از نیرو‌های متجاوز پرتغالی است.

در تاریخ ایران زمین، روز ملی خلیج فارس در امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای این سرزمین است؛ تمدنی که بر شالوده فرهنگ هنر و پایداری بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس، از زمره مستحکم‌ترین اسناد حقوقی در جهان باشد.

این روز که مقارن با اخراج استعمارگران از منطقه است، بیانگر واقعیت‌ها، اسناد و مدارک تاریخی، سیاسی، جغرافیایی، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی منطقه حیاتی و راهبردی خلیج فارس است.  در واقع خلیج فارس یک نام جاودانه و عمری شش هزار ساله به موازات هویت جغرافیایی ایران می‌باشد.

خلیج فارس این پهنه آبی تمدن‌ساز، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ و از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون، همواره در همه زبان‌ها و به طور مستمر نامی شناخته شده در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی و زبان‌های مختلف با نام کهن خلیج فارس پیوسته مورد اشاره، تصریح و تأکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

در واقع قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به دوران یونان باستان برمی‌گردد و تا زمان حال تمام اسناد و نوشته‌های مورخان و جهانگردان در طول چند سال گذشته همواره از خلیج فارس به عنوان نامی که از ابتدا روی این آبراه مهم و بزرگ وجود داشته است؛ یاد کرده‌اند.

کرانه‌های این آب‌های نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل ایرانی- اسلامی و متأثر از این سرزمین بزرگ و کهن است. در این میان وجه برجسته ارزشمند تنگه هرمز خلیج فارس، گویای زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری عجین شده است تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمونه‌های تازه‌تر آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و جهان عرضه کنند.

آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان در دهه‌های اخیر به ویژه در مقطع جنگ تحمیلی که تهدیدات گسترده جهان‌خواران و دست‌نشاندگان آنها بر این منطقه متمرکز شده بود، شاهد مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حفظ حراست از هویت و ماهیت تاریخی این آبراه حیاتی بوده و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در این منطقه راهبردی نیز دلاورمردی و رشادت جوانان ایران در این زمینه را می‌ستایند.

ایران بزرگترین و مهم‌ترین کشوری به شمار می‌رود که همواره نقش مهمی را در تعاملات مناسبات منطقه و فرامنطقه‌ای به خصوص در منطقه خلیج فارس بر عهده داشته و اکنون نیز دارای جایگاه ویژه‌ای در منطقه غرب آسیا به ویژه در حوزه خلیج فارس است؛ بنابراین خلیج فارس در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت وافری برای ایران دارد و تصمیمات راهبردی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره با در نظر گرفتن جایگاه این منطقه اتخاذ و تدوین می‌شود که در این میان راهبرد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم