Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:14:32 GMT

خبرهایی از دفتر تبلیغات اسلامی قم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۴۵۸۳

خبرهایی از دفتر تبلیغات اسلامی قم

طی حکمی از سوی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مدیر کل حوزه ریاست این دفتر منصوب شد.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منصوب شد

به گزارش ایسنا، به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، در حکم صادره از سوی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین مخدوم آمده است: نظر به انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای ثنائی به سمت معاونت منابع انسانی و پشتیبانی دفتر، جنابعالی را که بحمدالله از شایستگی، تجربه و تعهد لازم برخوردارید، به عنوان «مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی» منصوب می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل حوزه ریاست با توجه به ظرفیت ساختاری آن، در هماهنگی و تسهیل ارتباطات درون و برون‌سازمانی و نیز انعکاس دستاوردها و ظرفیت‌های دفتر نقش بسزایی دارد. بر همین اساس تقویت مناسبات و تعاملات با دستگاه‌های همسو و نیز تقویت هماهنگی معاونت‌ها و بخش‌های مختلف دفتر برای نیل به اهداف دفتر ذیل سیاست‌های تعریف شده و رویکرد مسئله محوری از اهم وظایف حوزه ریاست می‌باشد که انشاء الله با تلاش و تدبیر و مدیریت جنابعالی محقق خواهد شد.

لازم است که از زحمات جناب حجت‌الاسلام والمسلمین ثنایی که چندین سال دلسوزانه و متعهدانه عهده‌دار این مسئولیت بودند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛ دوره کوتاه مدت «سیاست و تمدن» برگزار می‌شود

این دوره آموزشی دوم تا چهارم اسفندماه ۹۹ به صورت حضوری و غیرحضوری همراه با اعطای گواهینامه برگزار خواهد شد.

در این دوره آموزشی، حجج اسلام والمسلمین نجف لک زایی، محسن الویری، حبیب الله بابایی، احمد رهدار و آقایان محمدرضا بهمنی، رسول نوروزی، سعید هاشمی نسب، موسی نجفی، محمدهادی همایون، مختار شیخ حسینی به سخنرانی خواهند پرداخت.

در دوره مذکور، به مباحثی همچون، نگاه تاریخی به رابطه حکومت و تمدن، ماهیت تمدن و رویکرد تمدنی، رویکرد تمدن در سیاست خارجی، توسعه و تمدن در ایران بعد از انقلاب، از گفتگوی تمدن ها تا منازعه ایده ها در افق بیداری اسلامی ایران، امنیت و تمدن، تحول مفهومی و روشی تمدن در تجربه جمهوری اسلامی، افراطی گری و تکفیر و چالش های تمدنی آن برای مسلمانان، ظرفیت های سیاسی جهان اسلام برای تحقق و استمرار تمدن نوین اسلامی و حرکت تمدنی در تجربه جمهوری اسلامی پرداخته خواهد شد.

علاقه مندان جهت ثبت نام و دریافت جزئیات بیشتر می توانند ۲۰ بهمن ماه درخواست خود را در پیام رسان ایتا به آیدی @bouadmin ارسال کنند.

طی حکمی صورت گرفت؛ انتصاب اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در حکمی حجج اسلام محمود شفیعی، عبد الله نظرزاده، سید کاظم سیدباقری، احمدرضا یزدانی مقدم، سید محمد تقی آل غفور و آقای عبدالوهاب فراتی را به عنوان اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منصوب کرد.

در این حکم آمده است: نظر به سوابق علمی و پژوهشی ارزش‌مند جناب‌عالی و بنا به پیشنهاد رئیس محترم پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، به موجب این حکم، به مدت دو سال، به عنوان عضو «شورای پژوهشی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی» منصوب می‌شوید.  

شورای پژوهشی، عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در پژوهشکده است که وظایف مهمی از جمله بررسی و تصویب برنامه‌ها، تأیید صلاحیت محققان و ناظران طرح‌ها و ارزشیابی نهایی فعالیت‌های علمی را به عهده دارد. از این‌رو این شورا نقش به سزایی در تقویت مباحث علمی پژوهشکده خواهد داشت. انتظار می‌رود با حضور مستمر و فعال در جلسات شورای پژوهشی و نظارت بر فعالیت‌های تخصصی، حسب مورد، پژوهشگاه را در انجام رسالت علمی کمک نمایید.

امید است در ظل توجهات امام عصر(عج) و به یاری خداوند متعال در انجام وظایف موفق و مؤید باشید.

علامه مصباح‌یزدی در بررسی شبهات ریشه‌یابی عمیق داشت

حجت ‌الاسلام والمسلمین ابوترابی- عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) - در نشست علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه محمدتقی مصباح یزدی» که با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی و علمی این عالم دینی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: این عالم علوم دینی هدف اصلی از حکومت و ورود به جامعه را هدایت می‌دانست و بر این باور بود، هدف حکومت هدایت است و مردم باید حکومت اسلامی را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه علامه محمدتقی مصباح‌یزدی در سیره علمی و عملی در مقابله با شبهات به گونه‌ای عمل می‌کرد که هدایت گسترده و عمیق‌ باشد، گفت: علامه مصباح یزدی در مواردی پاسخ به شبهه می‌پرداخت که آن شبهه اصل ایمان را مورد خطر قرار می‌داد.

این شاگرد آیت‌الله مصباح تصریح کرد: ایشان در مواجه با شبهات در گام نخست به مقدار اهمیت شبهه و تأثیر منفی آن پرداخته و سپس عمق آن را سنجیده و به مقابله با آن می پرداخت.

وی افزود: آیت‌الله مصباح به طور معمول در پرداختن و پاسخ به شبهات و معرفی حق به موضوعاتی می‌پرداخت که جزء ضروریات دین بود و بر این موضوع تأکید داشت، و صیانت از اصل دین اسلام برایش مهم بود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین ابوترابی اظهار کرد: این عالم علوم دینی در برخورد با شبهه به طور عقلانی رفتار می‌کرد و معتقد بود که هدایت باید به گونه‌ای باشد که تمام اقشاری که در مقابل شبهه قرار گرفته‌ اند، پاسخ آن را متوجه و قانع شوند.

وی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی همواره با ساده ‌سازی مطالب، سخنرانی‌های اجتماعی خود را انجام می‌داد تا مخاطبان به عمق پاسخ برسند، بنابراین، ساده‌ سازی به پاسخ‌های شبهه از شیوه‌های علمی او بود.

عضو هیئت ‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: آیت‌الله مصباح در برخی مواقع به پیامدهای شبهات نیز توجه می‌کرد و بر این باور بود که برای فهم عمق انحراف و پیامدهای اجتماعی باید نسبت به شبهات پاسخ منطقی داده شود.

وی خاطرنشان کرد: علامه مصباح همچنین طرح ولایت را برای مقابله با شبهات در قالب یک مجموعه نظام‌مند با مبانی عقلی، بسیار مؤثر می‌دانست و در این زمینه طرح‌های آموزشی را نیز برای آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه کرد.

علامه محمدتقی مصباح‌یزدی سرباز مطلق ولایت فقیه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم شبان‌نیا - عضو هیئت‌علمی موسسه امام خمینی(ره) - در نشست علمی «خوانشی از سیره علمی و عملی علامه محمدتقی مصباح یزدی» که با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی و علمی این عالم دینی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در اشاعه بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه داشت، به طوری که برخی جلسه‌ها در حضور او شکل می‌گرفت و بر این باور بود که گام دوم انقلاب باید با نگاه جهادی دنبال و به تحلیل و ارزیابی پرداخته شود.

وی گفت: در زمان ۴۰ سالگی انقلاب که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید کار جدی در حوزه انقلاب صورت گیرد، علامه مصباح از اساتید و شاگردان خود درخواست کرد که کارگروهی در این زمینه تشکیل و بر اساس منویات رهبری موضوع‌های مرتبط با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب دنبال شود.

عضو هیئت ‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: آیت ‌الله مصباح در موضوع نقش مردم در حکومت اگر چه قائل به مشروعیت الهی بود، اما معتقد بود که انسان باید در حکومت اسلامی ایفای نقش کند.

وی افزود: متأسفانه امروز برخی برای اینکه سخنان آیت‌الله مصباح را تحریف کنند، برعکس فرمایشات او را منتشر می‌کنند و می‌خواهند این خط فکری تضعیف شود؛ آنان خوب می‌دانند که اگر سیره علمی و عملی علامه مصباح یزدی زنده باشد، با مشکل روبرو می شوند و به همین جهت به تخریب می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین شبان‌نیا اظهار داشت: علامه مصباح به دنبال ایجاد اندیشه‌ها بود و خود را در مقام بندگی خدا قرار می‌داد و در مقابل سرزنش سرزنش‌گران و ملامت‌گران نیز متزلزل نمی‌شد.

وی به ویژگی‌های علامه مصباح یزدی پرداخت و گفت: نقطه ثقل مرکزی که در آثار و سیره علمی او به چشم می‌خورد، باورمندی عمیق وی به توحید بود.

این شاگرد آیت‌الله مصباح با اشاره به آخرین اثر علمی علامه مصباح‌ یزدی در مباحث نظام سیاسی اسلام با عنوان «حکیمانه‌ترین حکومت»، تصریح کرد: در این اثر همانند سایر آثارش مسائل توحیدی نمود بارز دارد.

وی افزود: این عالم دینی در زمانی که برخی صحبت‌ها با عنوان تحول مدنی و دموکراسی مطرح می‌شد تا انحراف دینی در جامعه ایجاد کنند،   با نگاه تمام جانبه و توحیدی وارد می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شبان‌نیا اظهار داشت: ایشان با نگاه مبنایی از توحید و بهره‌گیری از منطق عقل وارد حوزه مباحث سیاسی و اسلام می‌شد و همچنین دیدگاه‌های اسلام را به صورت نظام‌مند و پذیرفتنی مطرح می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: علامه مصباح با عمل خود، بندگی مطلق را در مقابل خداوند آموزش می داد و معتقد بود که باید در مقابل خداوند بندگی مطلق کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی علامه محمدتقی مصباح یزدی حجت الاسلام والمسلمین علامه مصباح یزدی اسلام والمسلمین سیره علمی و عملی آیت الله مصباح امام خمینی ره حجت الاسلام مصباح یزدی کل حوزه ریاست شورای پژوهشی عضو هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»