Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@16:14:38 GMT

هنرمندی که به سیمرغ فجر فکر نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۳۷۹

هنرمندی که به سیمرغ فجر فکر نمی‌کند

یاسمن طلوعی: محمدرضا میرزامحمدی، یکی از طراحان صحنه و لباس سینمای ایران است که در کارنامه‌اش، فیلم‌هایی چون «سر به مهر»، «رگ خواب»، «بهت» و «زنبور کارگر» را دارد. او امسال با «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«رمانتیسم عماد و طوبا»، فیلمی با فضایی فانتزی است که دیروز (یک‌شنبه ۱۲ بهمن) در نخستین سانس از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، در سینما رسانه (برج میلاد) روی صحنه رفت و با توجه به فضا و محتوای اثر، طراحی صحنه متفاوتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه، با محمدرضا میرزامحمدی، گفت‌وگو کرده‌ایم که می‌خوانید: 

چه شد که به گروه فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» پیوستید؟ 

من یک‌سال قبل از این‌که با کاوه صباغ‌زاده کار کنم، با مهدی صباغ‌زاده در فیلم «کلوپ همسران» همکاری داشتم. آن همکاری باعث شد تا در فیلم جدید کاوه صباغ‌زاده هم به عنوان طراح صحنه در کنار عوامل دیگر فیلم، حضور داشته باشم.

البته کاوه صباغ‌زاده قرار بود یک فیلم دیگر را کارگردانی کند که درامی عاشقانه بود اما ساختش به تعویق افتاد و فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» را مقابل دوربین برد.

طراحی صحنه فیلم فانتزی «رمانتیسم عماد و طوبا»

وقتی «رمانتیسم عماد و طوبا» به شما پیشنهاد شد، با توجه به فضای فانتزی‌اش، آن را چگونه یافتید؟ 

فضای این فیلم، شگفت‌زده‌ام کرد. صحنه‌های متفاوتی داشت و برای رسیدن به هماهنگیِ فضاسازی و نورپردازی، جلسات زیادی با صباغ‌زاده داشتیم و برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که همه چیز خوب پیش برود.

این فیلم با توجه به فضایی که داشت، یک‌کار فانتزی را می‌طلبید. برای مثال ما سکانسی داشتیم که ممکن بود سه صحنه مختلف لازم داشته باشد و برای هر صحنه شاید زمان هم تغییر می‌کرد.

             در این باره بیشتر بخوانید:              ◾️مشکل اصلی بازیگران ایران از نگاه کاوه صباغ‌زاده/ گزارش نشست خبری «رمانتیسم عماد و طوبا»

طی جلساتی که با کاوه صباغ‌زاده داشتیم، یک‌سری کدگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که به فضاسازی و نورپردازی که مکمل یکدیگر هستند، مربوط می‌شد و همچنین در بخش لباس که باید با طراح لباس هم به یک توافقاتی می‌رسیدیم که رنگ‌ها در کنار هم درست و چشم‌نواز از آب دربیایند و در عین حال دلنشین باشند.

همین متفاوت بودن و تازگی، می تواند نگاه داوران را جلب کند و برای شما سیمرغ بهترین طراحی صحنه را به ارمغان بیاورد؟

چند سالی می‌شود که دیگر به دریافت سیمرغ فکر نمی‌کنم. من از فیلم «چند متر مکعب عشق» که در یک قدمیِ دریافت سیمرغ بودم و همچنین «رگ خواب» که فکر می‌کردم حقم بود جایزه طراحی صحنه را دریافت کنم، دیگر به سیمرغ فکر نمی‌کنم.

پس از این تجربه متفاوت، بازهم شما را در آثار فانتزی خواهیم دید؟ 

اولویت برای من، تنوع در کارهاست. من کارهای رئال بسیاری انجام داده‌ام و در گذشته تجربه آثار کودک را هم داشته‌ام. برای همین، آمادگی حضور در این فیلم را هم داشتم.

من از فیلم «چند متر مکعب عشق» که در یک قدمیِ دریافت سیمرغ بودم و همچنین «رگ خواب» که فکر می‌کردم حقم بود جایزه طراحی صحنه را دریافت کنم، دیگر به سیمرغ فکر نمی‌کنم

ولی در کل، بیشتر تنوع کار برایم اهمیت دارد، یعنی این‌طور نیست که تصمیم بگیرم دیگر فیلم فانتزی کار نکنم یا از این به بعد، همیشه طراحی صحنه فیلم‌های فانتزی را برعهده بگیرم. درواقع فیلمنامه، کارگردان و تنوع کارها برایم اولویت دارد.

جشنواره امسال در شرایط کرونایی در حال برگزاری است، برخی موافق این اتفاق هستند و تعدادی مخالف. نظر شما چیست؟ 

خوب است که جشنواره را به بعد از پایان این بیماری موکول نکردند، چراکه کارهای ما هم باید دیده شوند. با این‌که این ماسک‌ها خیلی اذیت‌مان می‌کند، ولی در نهایت دوست داریم تا در جشنواره حضور پیدا ‌کنیم.

ما یک‌سال کار می‌کنیم و دوست داریم نتیجه آن زحمت، دیده شود. با توجه به این شرایط، کار و حضورمان در جشنواره سخت شده، ولی بهتر از لغو یا تاخیر در برگزاری آن است. 

۵۷۲۵۹

کد خبر 1481873

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جشنواره های سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا کاوه صباغ زاده طراحی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد

کارشناس داوری کشورمان اعتقاد دارد، داور در صحنه گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم مرتکب اشتباه شده است. - اخبار ورزشی -

علیرضا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره قضاوت امیر عرب‌براقی در دیدار آلومینیوم اراک - پرسپولیس در جام حذفی اظهار داشت: بازی طوری نبود که سختی زیادی داشته باشد و بازیکنان کار خودشان را می‌کردند. تنها مورد گل اول پرسپولیس بود که به نظرم زمانی که ارونوف توپ را گرفت، توپ در کنترل کامل بازیکن آلومینیوم بود و بازیکن پرسپولیس با عمل شارژ کردن، دستش را پشت کمر حریف گذاشت و دستش کامل باز و همین باعث شد تعادل بازیکن آلومینیوم به‌هم بخورد. این حرکت به اعتقاد من خطا بود. گاهی ببیننده در این صحنه‌ها فکر می‌کند خطایی نشده است، ولی چون دست بازیکن روی کمر بازیکن حریف بوده و شارژ کرده، خطاست. دو صحنه مشابه دیگر هم در جریان بازی رخ داد که داور خطا اعلام کرد.

 

.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یک صحبتی هم درباره چیدمان داوری دارم، داور چهارم این بازی، داور بازی قبلی پرسپولیس در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران بوده است. متأسفانه این نوع چیدمان درست نیست. با این همه داورهایی که داریم به نظرم این نوع چیدمان برای داوری ما نقص است.

کارشناس داوری کشورمان درباره گل اول آلومینیوم به پرسپولیس نیز توضیح داد: در دقیقه 85 گل اول آلومینیوم زمانی به ثمر رسید که قبل از ورود توپ به داخل محوطه، یک بازیکن آلومینیوم با گرفتن دست بازیکن پرسپولیس مانع از توانایی بازیکن برای دفع توپ شد. در آن صحنه هم باید داور به نفع پرسپولیس خطا اعلام می‌کرد.

 

.

 

کارشناس داوری کشورمان در پایان درباره اخطار داور به لیموچی به دلیل شبیه‌سازی در وقت‌های اضافه گفت: این اخطار درست بود و مهاجم آلومینیوم تمارض کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • (ویدئو) پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • ثبت صحنه‎های خاص در کنکور ۱۴۰۳
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید