Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@05:05:19 GMT

اقدام شوکه کننده افسر بازنشسته سعودی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۵۷۲۴

اقدام شوکه کننده افسر بازنشسته سعودی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الواقع السعودی، یک شهروند سعودی بازنشسته که حدود 20 سال در گارد مرزی عربستان خدمت کرد، از فقر در این کشور که ثروتمندترین کشور عربی است، شکایت کرد.

این شهروند سعودی که نام وی ذکر نشده بود نامه‌ای را به ملک «سلمان بن عبدالعزیز» ، پادشاه عربستان و « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و مقامات سعودی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند سعودی ناشناس داستان خود را آغاز کرد و گفت: من یک مرزبان بازنشسته هستم که نزدیک به بیست سال به عربستان خدمت کردم.

وی در ادامه افزود: بانک ملی عربستان به مدت دو سال و دو ماه دستمزد من را قطع کرده است و حقوقی دریافت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: من به آژانس پول و مسئولان ذیربط در این خصوص مراجعه و شکایت کردم، اما توجهی نکردند.

این شهروند سعودی سوگند یاد کرد که زندگی فقیرانه و تحقیرآمیزی را در عربستان سپری می‌کند.

وی در ادامه افزود که من حتی قادر به تهیه کمک هزینه برای خود و فرزندانم به طور دائمی نبوده‌ام و تلاش زیادی کردم اما موفق نشدم و اکنون چهار فرزند دارم که نمی‌توانم معیشت آن‌ها را تامین کنم.

این شهروند سعودی تصمیم گرفت چهار فرزند خود را به خانواده‌هایی که می توانند معیشت آن‌ها را تامین کنند تحویل دهد و از کسانی که توانایی تامین معیشت فرزندانش را دارند و زندگی مناسب و شادی را برای آنها فراهم می‌کنند خواست تا با او تماس بگیرند .

وی اعلام کرد که دیگر نمی‌توانم معیشت آن‌ها را تامین کنم؛ چرا که بدهی زیادی دارم و مستاجر نیز هستم.

او تاکید کرد که به دلیل ناتوانی در تامین هزینه‌های فرزندان 4 تا 13 ساله‌اش و رنج ناشی از بیماری‌اش و قطع حقوقش از جانب بانک ملی عربستان، فرزندان خود را به دیگران واگذار می‌کند.

این شهروند بازنشسته سعودی با گریه ادامه داد که نمی تواند زندگی را ادامه دهد و هرکسی که می‌تواند فرزندانش را به فرزندی قبول و برای آنها زندگی مطلوبی فراهم کند.

شایان ذکر است که اکثر شهروندان در عربستان از مشکل بازپرداخت وام به بانکها رنج می‌برند.اما شاهزادگان سعودی زمانی که وام از بانک‌های مرکزی بگیرند و آن ها را پرداخت نکنند، بانک از ترس خشم و واکنش آن‌ها نمی تواند برای بازپرداخت بدهی به آن‌ها فشار بیاورد، اما شهروندان عادی موظفند بدهی‌های خود را سر وقت پرداخت کنند . بانک‌ها از سخت‌ترین ابزار فشار برای جمع‌آوری بدهی‌ها استفاده می‌کنند این درحالی‌است که چشم خود را بر روی افراد با نفوذ می‌بنند.

بر اساس برخی گزارش‌ها 40٪ مردم عربستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها از فقر شدید در یک کشور غنی از منابع نفتی رنج می‌برند.

برخی رسانه‌ها از فقر و بدبختی مردم این کشور در چند صد متری کاخ‌های بن سلمان خبر داده‌اند.

مردم عربستان با وجود برخورداری این کشور از درآمد سرشار تولیدات و صادرات مواد نفتی محروم و فقیر هستند و حتی امنیت جانی و روانی ندارند.

امروزه اقتصاد عربستان با چهار بحران بزرگ و غیرقابل تحمل شیوع «ویروس کرونا»، کاهش شدید قیمت نفت، توقف درآمدهای حج عمره و هزینه‌های سرسام‌آور جنگ یمن مواجه شده و به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: افسر بازنشسته سعودی عربستان شهروند سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت های متوالی بنزما
  • شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود