Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی اشراقی، رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ درباره بازنگری ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه شهر تهران در این کمیسیون اظهارداشت: مجوز ساخت بناهای بلندمرتبه در شهر تهران بر اساس طرح جامع، طرح تفصیلی و ضوابط عام بلندمرتبه‌سازی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ‌شده صادر می‌شو و با توجه به ضرورت‌های موجود، شهرداری تهران اقدام به بازبینی طرح قبلی کرده است و طرح مکان‌یابی و ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه شهر تهران پس از بررسی در کـــارگروه فــنی، در دستور کار کمیسیون ماده پنج قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تصمیم کمیسیون ماده پنج قرار شد شهرداری تهران به‌منظور طی کردن فرایند تصویب طرح، پهنه‌ها و محورهای مناسب مکان‌یابی شده و سقف تراکم ساختمان مجاز قابل احداث را به شورای عالی شهرسازی ارسال کند و متعاقباً ضوابط ساخت بناهای بلندمرتبه را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج نیز ارائه کند.

اشراقی در خصوص جزئیات طرح گفت: بنا شد ظرفیت کُریدورها و مجتمع‌های ایستگاهی مترو، امکان تجمیع قطعات ریزدانه و حصول حدنصاب عرصه بلندمرتبه در طرح مکان‌یابی به ضوابط جدید اضافه شود. همچنین پادگان‌ها و اراضی نظامی از نقشه مکان‌یابی بلندمرتبه شهر تهران حذف شده و ظرفیت‌های محتمل بلندمرتبه‌سازی در مناطق 21 و 22 با رعایت طرح تفصیلی ویژه منطقه رسیدگی شود.

وی افزود: در این جلسه طرح تدوین ضوابط منطقه‌ای زیر پهنه‌های ســکونت (R122,R251) و گستره‌های مختلط (M114,M115,M116)که باهدف تقویت نظام زونینگ، ساماندهی خط آسمان و دستیابی به بافت کالبدی همگن‌تر تهیه شده و در جلسات متعدد کارگروه فنی مورد رسیدگی قرارگرفته بود، بررسی شد و پس از بحث و مداقه مبسوط، قرار شد با تشکیل کارگروه مشترکی از شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده پنج، چارچوب و کلیات طرح مذکور مورد بررسی کارشناسی قرارگرفته و برای طی کردن فرآیند تصویب، طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال گردد و متعاقباً ضوابط و مقررات مربوطه جهت بررسی به کمیسیون ماده پنج ارائه شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج اضافه کرد: در این جلسه با توجه به مفاد اصلاحیه ماده 101 قانون شهرداری‌ها در خصوص ضوابط و مقررات تفکیک اراضی و املاک، با حذف کسر تراکم ساختمان مجاز به‌تناسب تعداد قطعات تفکیکی موافقت شد. همچنین موافقت با احداث ساختمان مرکزی پست‌بانک واقع در خیابان میرزای شمالی در منطقه 6 از دیگر مصوبات این جلسه بود.

پربیننده ترین رانندگان اسنپ و تپسی ناراضی از شرایط/ مشکلات رانندگان چیست؟ سهام شهروند و همشهری به مرور وارد بورس می‌شود/ شرط افزایش سهم فروش املاک در بودجه 1400 شهرداری گروکشی دفترچه بیمه کارگران اتوبوسرانی تهران/ تکذیب پرداخت حق بیمه و معوقات فعالیت استخرهای سرپوشیده تهران بلامانع شد اعمال جریمه محدودیت تردد شبانه از ساعت۲۱:۳۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران کمیسیون ماده 5 بلند مرتبه سازی در شهر تهران بلندمرتبه شهر تهران شورای عالی شهرسازی کمیسیون ماده پنج مکان یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد