Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@21:44:27 GMT

سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام مسکن یکم ۲۵ سال شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۱۰۷

ساعت24-مدیر عامل بانک تخصصی بخش مسکن از مصوبه جدید این بانک مبنی بر افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام صندوق پس انداز مسکن یکم به ۲۵ سال به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به نقل از بانک عامل بخش مسکن، محمود شایان اعلام کرد: به تازگی و به دنبال یک مصوبه جدید، یک شرط از شروط تعیین شده برای متقاضیان خانه‌اولی به منظور استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تسهیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بانک تخصصی بخش مسکن مصوب شد، سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم افزایش یافته است. این میزان افزایش سقف سنی مربوط به واحدهای مسکونی که خانه‌اولی‌ها قصد دارند تا با استفاده از تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق یکم اقدام به خرید آن‌ها کنند، معادل ۵ سال است.

شایان تصریح کرد: به این ترتیب سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول استفاده از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن خاطرنشان کرد: افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم در حال حاضر امکان پذیر نبوده و طرح مذکور صرفاً مشمول متقاضیانی است که در گذشته حائز شرایط استفاده از تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بوده ولی تاکنون امکان استفاده از این تسهیلات برای آنان فراهم نشده است. همچنین این اقدام مربوط به خرید واحدهای مسکونی در بافت‌های معمولی شهر است و شامل واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده نمی‌شود. این در حالی است که متقاضیان خرید واحدهای مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده در صورتی که در فرآیند خرید این واحدها از تسهیلات مسکن از جمله تسهیلات یکم استفاده کنند از مشوق‌های دیگری همچنین نرخ سود کمتر در مقایسه با تسهیلات پرداخت شده برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده برخوردار هستند.

بر اساس اعلام بانک تخصصی بخش مسکن، مصوبه اخیر درباره افزایش سقف سنی آپارتمان‌های مسکونی که متقاضیان خانه‌اولی برای خرید آن‌ها از تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده خواهند کرد برای حمایت از تقاضای مصرفی و خانه‌اولی در بازار معاملات مسکن به تصویب رسیده است.

بانک مذکور در تلاش برای تسهیل شرایط خانه‌دار شدن این گروه از متقاضیان و خانه‌اولی‌هایی که به رغم برخورداری از امتیاز دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به دلیل جهش قیمت مسکن موفق به ورود بازار نشدند در اقدام اخیر سقف سنی واحدهای مشمول استفاده از این تسهیلات را از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش داد.

این اقدام به دلیل قیمت مناسب‌تر واحدهای مسکونی قدیمی‌سازتر در مقایسه با واحدهای مسکونی با عمر بنای کمتر صورت گرفته است. از این طریق برخی از خانه‌اولی‌ها می‌توانند نیاز خود به خرید مسکن در بازار را برطرف کنند. طی حداقل یک سال و نیم گذشته، میزان استقبال متقاضیان مصرفی از واحدهای مسکونی با عمر بنای بیشتر به دلیل مناسب‌تر بودن قیمت این واحدها در مقایسه با واحدهای نوساز یا کم‌سن و سال افزایش یافته است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم استفاده از تسهیلات تسهیلات مسکن مسکونی مشمول سقف سنی واحدهای واحدهای مسکونی خرید مسکن خانه اولی بخش مسکن ۲۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد

پارسا گفت: ۶۰ واحد مسکونی در شهرک کوثر و ۳۲ واحد در شهرک فدک شاهرود توسط بنیاد مسکن شاهرود ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی با بیان اینکه متراژ متوسط هر واحد تحویلی ۷۸ متر مربع است، ابراز کرد: واحدهای مسکونی شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۶۱۶ متر مربع بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای این طرح پنج هزار و ۴۴۲ متر مربع است، اظهار کرد: واحدهای شهرک کوثر ۲ طبقه در ۱۵ بلوک چهار واحدی ساخته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود ادامه داد: سه میلیارد ریال وام به متقاضیان مسکن شهرک کوثر از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکن شهرک فدک در ۲ بلوک ۱۶ واحدی ساخته شد، افزود: چهار واحد در چهار طبقه در هر بلوک ساخته و تحویل متقاضیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟