Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، برخی منابع آگاه به خبر‌گزاری «رویترز» گفته‌اند که ده‌ها نفر از مقام‌های دولت «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل حمایت برخی جمهوریخواهان از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده و در پی حمله هواداران وی به کنگره قصد دارند این حزب را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، این منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که حدود ۶۰ نفر از مقام‌های دولت بوش پسر، طی روز‌های آینده حزب جمهوریخواه را ترک خواهند کرد.

یکی از منابع آگاه همچنین دلیل دیگر این اقدام را ترویج نظریه توطئه توسط «مارجوری تیلور گرین»، نماینده جمهوریخواه ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده است.

طبق تئوری توطئه موسوم به «کیو اِنان» که در میان گروه‌های راست‌گرای افراطی در آمریکا طرفدار دارد، دولتی مخفی در آمریکا وجود دارد که هدفش مقابله با دولت ترامپ است. این تئوری می‌گوید ترامپ در تلاش است نیروهای شر حزب دموکرات را برملا کند.

به دنبال حادثه حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ و کنترل دونالد ترامپ بر حزب جمهوریخواه، این نگرانی به وجود آمده که بسیاری از مقام‌های این حزب مشتاق جدا شدن از ترامپ شوند.

این موضوع از آن جهت باعث نگرانی است که ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ابراز تمایل کرده است. 

به دنبال ادعا‌هایی که ترامپ درباره تقلب در انتخابات مطرح و طرفداران خود را به اعتراض علیه نتایج انتخابات تحریک کرد، سرانجام روز ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره آمریکا در حالی که آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را شمارش می‌کردند، مورد حمله هواداران وی قرار گرفت.

برخی ترامپ را به تحریک هوادارانش متهم کرده‌اند و برخی از قانونگذاران نیز بعد از این حادثه اقدامات لازم برای استیضاح وی را انجام دادند.   

هفته آینده جلسات حقوقی و چند روز پس از آن جلسه استیضاح ترامپ آغاز می‌شود. این در حالی است که بامداد امروز (یکشنبه) منابع آگاه خبر دادند که پنج تن از وکلای پرونده استیضاح ترامپ کناره‌گیری کردند.

طبق توافق رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (20 بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا رئیس جمهور پیشین آمریکا نظریه توطئه حمله به کنگره منابع آگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟