Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ پاسداران از محله‌های شرق پایتخت و واقع در منطقه4 شهرداری تهران است. این محله از محله‌های گران تهران در حوزه قیمت مسکن محسوب می‌شود و قیمت برخی واحدهای آن با منطقه یک، برابر است. شمال این محله به منطقه یک نزدیک بوده و از این رو قیمت مسکن در شمال پاسداران بسیار بالاتر از قیمت مسکن در جنوب آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کارشناس مشاور املاک که در پاسداران فعالیت دارد در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در محله پاسداران برای واحدهای نوساز از متری 70میلیون تومان شروع شده و تا متری 100میلیون تومان نیز می‌رسد. برای مثل یک واحد آپارتمان 115متری و نوساز در بهستان متری 80میلیون تومان و مجموعا 9میلیارد و 200میلیون تومان قیمت دارد.

وی ادامه داد: در خصوص واحدهای قدیمی‌تر نیز عوامل متفاوتی در تعیین قیمت مسکن دخیل است که قدمت مسکن از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود. اگر مشاعات واحد ضعیف باشد قیمت مسکن برای واحدهای چند سال ساخت از متری 45میلیون تومان و اگر مشاعات خوب باشد واحد از متری 50میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته شرایط مالک و... نیز در تعیین قیمت مسکن نقش دارد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان در خصوص آینده بازار مسکن در این محله اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد که قیمت مسکن کاهشی باشد و کاهش قیمت مسکن در صورتی محتمل است که نرخ ارز نیز کاهش یابد؛ اما باید توجه داشت که قیمت مسکن مانند دلار و... نیست و کاهش قیمت آن به صورت ناگهانی نخواهد بود؛ در صورتی که نرخ ارز کاهش یابد، قیمت مسکن نیز به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

پربیننده ترین اجاره‌نشینی هم در تهران لاکچری شد وام ودیعه مستاجران به چه کسانی رسید؟ قیمت خانه‌های شمال تهران قیمت مسکن در تهرانپارس/ افزایش فروش زیر قیمت به علت رکود قیمت مسکن در نارمک تهران/ پیش بینی ادامه کاهش قیمت‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت روز مسکن قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار اجاره مسکن در جنوب تهران
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول