Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آرژانتینی با انتشار گزارش‌هایی از کاپیتان تیم ملی فوتبال این کشور که افشای جزئیات قرارداد نجومی‌اش جنجال‌آفرین شده است، دفاع کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، حواشی انتشار جزئیات قرارداد فعلی لیونل مسی با بارسلونا همچنان ادامه دارد. این جنجال دو روز پیش با انتشار گزارشی توسط نشریه موندودپورتیووی اسپانیا آغاز شد وقتی که نشریه کاتالونیا تصاویر قرارداد فعلی مسی را منتشر و فاش کرد که او بابت چهار فصل حضورش در این تیم تا پایان قرارداد فعلی‌اش در ماه ژوئن سال میلادی جاری رقمی بالغ بر 555 میلیون یورو از بارسلونا حقوق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بحرانی بودن وضعیت مالی باشگاه و کاهش منابع درآمد آن در نتیجه شیوع کرونا، انتقادات زیادی از هیئت مدیره سابق باشگاه به خاطر عقد چنین قرارداد سنگینی صورت گرفته است. در این میان هم اما افراد زیادی در حمایت از مسی او را لایق چنین حقوقی دانسته‌اند.

در این میان هم چند رسانه اصلی آرژانتین به نوبه خود به انتقادات واکنش نشان داده‌اند که یکی از جالب‌ترین آنها واکنش روزنامه «اوله» است. این نشریه جلد خود را دقیقاً به همان سبکی طراحی کرده است که موندو برای افشای جزئیات رقم قرارداد مسی طراحی کرده بود.

کومان: عده‌ای می‌خواهند به بارسلونا و مسی ضربه بزنندبیانیه باشگاه بارسلونا در واکنش به افشای جزئیات قرارداد مسی/ لئو از «ال‌موندو» شکایت می‌کندواکنش کاندیدای ریاست باشگاه بارسلونا به افشای جزئیات قرارداد مسی

در حالی که موندو روی جلد خود عدد 555 میلیون و 237 هزار و 619 را درشت چاپ کرده بود تا حقوق نجومی مسی بیشتر به چشم خواننده بیاید، اوله روی جلد خود، سه عدد 650، 260 و 755 را چاپ کرده که به ترتیب تعداد گل‌ها، تعداد پاس گل‌ها و تعداد بازی‌های مسی برای بارسلوناست.

اوله اما برای توجیه حقوق لیونل مسی تنها به یادآوری افتخارآفرینی‌ها و خدمات ورزشی مسی برای تیم کاتالان بسنده نکرده است و می‌نویسد: «آیا آن 500 میلیون تا که البته نزدیک به 270 میلیون آن به مسی به‌عنوان حقوق خالص دریافت می‌رسد، بارسلونا را نابود کرده است؟ پاسخ منفی، بدون شک منفی است، چرا که در این سال‌ها باشگاه از سوءمدیریت رنج برد و روند نزولی‌اش تا الان که کومان آمده است و رئیس موقت باشگاه را اداره می‌کند، ادامه داشته است. او (رئیس سابق) بود که بازیکنانی مانند یری مینا، پائولینیو، برایت‌ویت، فرمائلن، موریو و ... را خرید».

در همین حال سایت شبکه TyC آرژانتین نیز واقعیت‌های دیگری را درباره حضور مسی و امتیازات اقتصادی او برای بارسلونا ذکر می‌کند و نوشته است: مسی سهم بسزایی از درآمد‌های هنگفت بارسلونا دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، رقمی که به واسطه حضور مسی عاید بارسلونا می‌شود، بین 250 تا 300 میلیون یورو در سال است. حتی اگر حقوق سالانه او 140 میلیون یورو باشد، باز هم در این میان بارسلونا حداقل 100 میلیون یورو در سال سود می‌برد. اسپانسرها اکنون قراردادهای‌شان با بارسلونا را سال به سال تمدید می‌کنند تا در صورتی که مسی از این تیم جدا شد، آنها هم به همکاری‌شان با باشگاه پایان دهند. نمی‌گوییم که بارسلونا بعد از مسی هیچ اسپانسری نخواهد داشت بلکه درآمدهایش از محل اسپانسرها سیری نزولی پیدا خواهد کرد.

شبکه ESPN آرژانتین و چند رسانه دیگری در این کشور هم هر یک با آمار و ارقام خود نسبت به توجیه درآمد مسی تلاش کرده‌اند و ظاهراً نکاتی که آنها برمی‌شمارند، واقعیاتی است که منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا هم از صحت آنها آگاه هستند تا الان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا، ویکتور فونت و خوان لاپورتا به موضع حمایت از مسی ظاهر شده‌اند و به سود بردن بارسلونا از حضور او حتی با وجود حقوق هنگفتش اذعان کرده‌‌اند.

وعده نامزد ریاست باشگاه بارسلونا برای پیدا کردن عامل افشای قرارداد مسیرئیس سابق باشگاه بارسلونا افشای قرارداد مسی را تکذیب کرد

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارسلونا فدراسیون فوتبال آرژانتین لیونل مسی بارسلونا فدراسیون فوتبال آرژانتین لیونل مسی باشگاه بارسلونا جزئیات قرارداد افشای جزئیات قرارداد مسی میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت اوکراین تصمیم خود برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی را که از فوریه ۲۰۲۲ میلادی در این کشور اجرایی شده، به شورای اروپا اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

شهر زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین از جمله این مناطق است که از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تا حد زیادی ویران شده است و بسیاری از دارایی‌ها در جریان بیش از دو سال نبرد سنگین تخریب یا رها شده‌اند.

بر اساس قانون حکومت نظامی که از ۲۴ ماه فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده، فرماندهی نظامی اوکراین می‌تواند آزادی رفت‌وآمد شهروندان را محدود و اموال خصوصی یا مشترک را برای نیازهای دولتی مصادره کند.

تعلیق بندهای حقوق بشری کنوانسیون اروپا در اجرای حکومت نظامی

دولت اوکراین در راستای افزایش تدابیر حکومت نظامی خود، در اوایل ماه آوریل شورای اروپا را از تعلیق برخی از بندهای کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی  مطلع کرد.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

مقابله با فرار مشمولان

فرمان جدید همچنین شامل محدودیت‌هایی در انجام خدمات کنسولی برای اوکراینی‌های خارج از کشور است که در صورت عدم به‌روزرسانی مدارک مربوط به ثبت نام نظامی‌شان اعمال خواهد شد. به این ترتیب مردان مشمول خدمت اجباری برای تمدید پاسپورت یا تهیه سایر مدارکشان در زمان حضور در خارج از کشور، ممکن است با مشکل مواجه ‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشری هلسینکی در اوکراین از این تصمیم به ویژه برای اوکراینی‌هایی که نیاز به کمک اضطراری یا فوری از نمایندگان کنسولی در خارج از کشور دارند، انتقاد کرده است.

با این حال دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین از این تصمیم در حساب کاربری خود در «ایکس» دفاع کرد و نوشت: «مردی در سن سربازی به خارج از کشور می‌رود و سپس بازگردد و بخواهد از این کشور خدمات دریافت کند. اینطور نمی‌شود. در کشور ما جنگ است.»

این اقدام چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی برای تقویت ارتش این کشور، قانونی را امضا کرد که حداقل سن خدمت اجباری را از ۲۷ سال به ۲۵ سال کاهش می دهد.

بر اساس مقررات حکومت نظامی، مردان در اوکراین ابتدا به خدمت نظامی عادی فراخوانده می‌شوند و سپس می‌توانند توسط دولت برای جنگ در خط مقدم بسیج شوند.

راهکار اوکراین برای دمیدن جان تازه به ارتش با فرض تشدید جنگ از سوی روسیه

اوکراین برای تقویت نیروهایش در جبهه‌های جنوبی و شرقی به نیروهای تازه‌نفس نیاز دارد. این در حالی است که روسیه با تسلیحات و نیروهای نظامی بیشتری که در اختیار دارد همچنان به تلاش‌های خود برای تصرف اراضی اوکراین ادامه می‌دهد.

از زمان تهاجم گسترده روسیه، میلیون‌ها نفر از شهروندان اوکراین عمدتا به کشورهای اروپایی همسایه گریخته‌اند.

آژانس آمار اتحادیه اروپا (یوروستات) می‌گوید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند که حدود ۸۶۰ هزار نفر از آن‌ها را مردان بالای ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

 

دیگر خبرها

  • افشای صحبت‌های محمد صلاح در درگیری با کلوپ
  • تمدید قرارداد سرخی روبرتو با بارسلونا قطعی شد
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • ترکیب والنسیا مقابل بارسلونا، جوان‌ترین ترکیب یک تیم در لالیگا طی حداقل 20 سال اخیر
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • تنش مدیریتی: جنگ روانی دشمنان بارسا یا واقعیت
  • پائو کوبارسی در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی
  • عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟