Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان جزء استان‌های صاحب سبک در زمینه صنعت نساجی است اما متاسفانه حلقه نهایی که تولید پوشاک است در این استان مفقود شده و تکمیل صنعت پوشاک در استان اصفهان یکی از برنامه‌های مهم است که طرح پیشنهادی تاسیس شهرک پوشاک می تواند بخشی از این خلا را جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز در اهمیت سرعت بخشیدن به تاسیس شهرک پوشاک در اصفهان اظهار کرد: در سیاست گذاری کلان استانداری استان اصفهان یکی از زنجیره‌های با ارزش صنعتی زنجیره نساجی و پوشاک است که در مبحث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نقش به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: اصفهان جزء استان‌های صاحب سبک در زمینه صنعت نساجی است اما متاسفانه حلقه نهایی که تولید پوشاک است در این استان مفقود شده و تکمیل صنعت پوشاک در استان اصفهان یکی از برنامه‌های مهم استانداری است که طرح پیشنهادی تاسیس شهرک پوشاک مورد بررسی قرار گرفت و هم اکنون مقدمات اولیه نیز مهیا شده و هیئت موسس شهرک انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت‌های شهرک پوشاک در دستور کار قرار گرفته و تمام ارگان‌های دولتی نیز در این زمینه بسیج شده‌اند تا با تامین زیرساخت‌های اولیه نه تنها اصفهان بلکه کشور را در زمینه تولید پوشاک جزء قطب های مهم منطقه تبدیل کنند که با یاری خداوند شاهد پیشرفت‌های روزافزون در زمینه تولید و صادرات صنعت پوشاک باشیم.

قاضی عسگر گفت: امیدواریم با تاسیس شهرک پوشاک سالانه پنج میلیارد دلار کالا تولید و 120 هزار شغل ایجاد کنیم و تاسیس این شهرک تاثیر بسزایی بر صنایع دیگر کشور نیز خواهد داشت.

آفریقا برای ایران فرصت است یا تهدید؟

همچنین سید آرش امامی در این زمینه با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از مواد اولیه تولید پوشاک در اصفهان تامین می‌شود اما اصفهان سهم اندکی در صنعت پوشاک دارد، اظهار کرد: اصفهان بهترین تولیدات مواد اولیه را در زمینه تولید پوشاک دارد اما هم اکنون هند و چین بزرگ ترین تامین کنندگان پوشاک در جهان هستند.

وی افزود: دنیا به سمت سرمایه گذاری پوشاک در آفریقا است که این برای ایران هم فرصت هم تهدید محسوب می‌شود زیرا اگر ایران با سابقه‌ بیش از 120 سال صنعت نساجی توانایی تامین پوشاک آمریکا و اروپا را نداشته باشد قطعاً این دستاورد را آفریقا به دست خواهد آورد.

دبیر صنعت اتاق بازرگانی و طراح شهرک پوشاک ادامه داد: سیستم تولید شبکه ای پوشاک در این شهرک پیش بینی شده که روشی مدرن است و شهرک پوشاک در مکان منحصر به فردی طراحی شده و ویژگی‌های خارق العاده‌ای دارد از جمله محل تقاطع قطار شمال به جنوب و شرق به غرب است، به فرودگاه نزدیک بوده و برق شهرک از نیروگاه خورشیدی که در نزدیک شهرک وجود دارد تامین خواهد شد.

امامی گفت: هیئت موسس شهرک از شخصیت‌های حقوقی انتخاب شدند تا هیئت مدیره را تشکیل دهند و یک فرد را به عنوان مدیر انتخاب کنند تا نقل و انتقال زمین ملی محقق شود.

کودکان امروز برندسازان فردا
مهدی مارانی موسس دانشگاه علمی کاربردی ایران سپهر هم در این زمینه تاکید کرد که باید کودکان علاقمند در زمینه پوشاک را متخصص تربیت کنیم تا برای ارتقاء تولیدات، صادرات و برندسازی گام بلندی برداریم.

وی با ابزار تاسف از جزیره‌ای عمل کردن فعالان حوزه پوشاک، افزود: باید با همکاری و اتحاد در صنعت پوشاک به یکپارچگی برسیم تا به بازاهای جهانی دستیابی پیدا کنیم.

مارانی با تاکید بر اینکه قاچاق و واردات بی رویه پوشاک به صنعت پوشاک آسیب فراوانی وارد کرده، ادامه داد: قطعاً شهرک پوشاک آتیه ساز برای ایران و جهان خواهد بود زیرا در ایران نیروی متخصص، مواد اولیه، امکانات و علم وجود دارد که با مدیریت صحیح به جای واردات بی رویه پوشاک جزء صادرکنندگان موفق دنیا خواهیم شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تاسیس شهرک پوشاک تولید پوشاک صنعت پوشاک مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد

سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم" فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. - اخبار بازار -

رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ضمن حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه IRAN EXPO2024 و بازدید از دستاوردهای این مجتمع بزرگ صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم"  فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.
وی ضمن افزود : فعال کردن بازار سرمایه نیز از جمله سایر اقدامات است تا از این طریق شرکت های بورسی بتوانند به بخش معدن ورود کنند البته این رویکرد سال گذشته با معدن جانجا محقق شد و امسال هم چنین برنامه هایی توسعه می یابد تا ظرفیت های معدنی کشور از طریق شرکت های بورسی فعال شده و سرمایه های خُرد وارد بخش معدن شوند.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت در ادامه به اهمیت تامین مواد اولیه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت : رویکرد معدنی این مجتمع عظیم صنعتی در دوره جدید متفاوت و اثربخش است و سبب شده با حضور فعال در مزایده های معدنی کشور موفقیت های خوبی را در سال گذشته کسب نماید.
محتشمی پور تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلند نیازمند نوع خاصی از مواد معدنی است و همچنین از یارانه انرژی هم برخوردار نیست ،در مقابل فولادی های دیگر با شرایط متفاوت تولید قرار دارند بنابراین ذوب آهن اصفهان کمبود مواد اولیه و سایر فولادی ها کمبود انرژی را تجربه می کنند.
وی اضافه کرد : معادن دولتی در قالب قراردادهای برداشت و فروش به صورت مداوم وارد مزایده می شوند و  انشاا... امسال هم با برگزاری مزایده چند معدنی که در اختیار ایمیدرو قرار دارد این روند ادامه می یابد که فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت های معدنی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت گفت : در طول سالیان متمادی واحدهای معدنی ذوب آهن اصفهان گرفته شد و حتی واحدهای صنعتی که می توانست برای این مجموعه ارزش آفرین باشد مانند بخش ورق از آن جدا شد و این موضوع محدودیت هایی را برای شرکت ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که علت صدور مجوزهای احداث واحدهای فولادی با وجود کمبود مواد اولیه برای شرکت های فعلی چیست، چنین گفت : در طی سال های 97 و 98 بر اساس سیاست های موجود از جایگاه دولت و حاکمیت در قیمت گذاری زنجیره فولاد مداخله هایی صورت گرفت و این رویکرد باعث شد جذابیت سرمایه گذاری در پایین دست افزایش یافت و لذا شرکت های بسیاری وارد این مقوله شدند و راهکار برطرف شدن این چالش، ادغام شرکت های فولادی بزرگ با یکدیگر و همین طور مجموعه های معدنی است تا اشکالات موجود در زنجیره فولاد برطرف شود و همچنین توان سرمایه گذاری شرکت ها نیز افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال