Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@17:55:49 GMT

حل مشکل تامین روغن مایع از هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۷۲۱

حل مشکل تامین روغن مایع از هفته آینده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امیرهوشنگ بیرشک با بیان اینکه در ۱۰ ماهه اول سال یک میلیون و ۴۵۰ هزارتن روغن در کشور تولید و توزیع شده است، گفت: در دی ماه ۱۷۷ هزارتن از انواع روغن توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و با همین توان هم در بهمن و اسفند روغن تولید و توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اخیرا برخی استان ها اعلام کردند که با کمبود روغن مایع مواجه هستند که سریعا با کارخانجات تماس گرفتیم و روغن مورد نیاز این استان ها هم ارسال می شود و هیچ کمبودی در تامین  روغن مایع وجود ندارد. تمام تلاش تولیدکنندگان روغن ایجاد بازاری آرام در روغن است.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران اضافه کرد: مشکلاتی در زمینه تولید روغن نیمه جامد صنف و صنعت وجود دارد که آن هم با برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی و وزارت صمت در هفته های آتی مرتفع خواهد شد.

بیرشک در پاسخ به این سوال که چرا از آذرماه همچنان برخی استان ها در تامین روغن مورد نیاز خانوار با مشکلاتی مواجه هستند و صف های طولانی برای خرید روغن تشکیل می شود و چرا از آن زمان فکری برای حل این مشکل نشد؟ اظهار کرد: در آذرماه به دلیل مشکلات ارزی و انتقال آن با کمبود روغن در کشور مواجه شدیم که این مشکلات مدتی بعد حل شد. اخیرا اما زمزمه هایی در جامعه  شنیده می شود که نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی از جمله روغن تغییر خواهد کرد و این موضوع تقاضای خرید روغن را بیشتر کرده؛ به طوری که براساس آمار فروشگاه های زنجیره ای در هفته گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد تقاضای خرید روغن بیشتر شده است.

به گفته وی قرار نیست تا پایان سال ارز روغن تغییر کند و همچنین سال آینده نیز تصور می کنیم که ارز آن تغییری نخواهد کرد.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ایران در پایان با بیان اینکه  معمولا تقاضای خرید روغن در روزهای پایانی سال و شب عید بیشتر می شود، گفت:از هفته آینده مشکلی در تامین روغن مایع خانوار نخواهیم داشت و مشکل روغن نیمه جامد نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

چندین ماه است که روغن جامد و مایع در بازار کمیاب شده است و علی رغم اینکه مسئولان مربوطه از توزیع گسترده روغن در بازار خبر داده اند اما آن طور که گزارش های مردمی نشان می دهند هنوز برخی از استان ها با کمبود روغن مایع مواجهند و مردم در این استان ها مجبورند برای تهیه روغن مصرفی خود یا ساعت ها در صف های طولانی بایستند، یا بهای گزافی پرداخت کنند و یا در ازای خرید کالاهای دیگر روغن مورد نیازشان را خریداری کنند.

کد خبر 582580 برچسب‌ها روغن قیمت - تنظیم بازار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روغن قیمت تنظیم بازار روغن مایع خرید روغن استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پزشک نیا در ارزیابی سایبری شرکت توزیع برق استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به موارد جدیدی از حملات سایبری که صورت می‌گیرد نیاز است با فراگیری و تقویت علم روز، این حملات را خنثی و کنترل کرد.

وی افزود: اکنون ۹۵ درصد خدمات با زیرساخت فناوری انجام می‌شود از این رو باید ایمن سازی در اولویت قرار گیرد و باید اذعان کرد که با تدابیر اندیشیده شده اقدامات مناسبی در این زمینه توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی صورت گرفته است.

۸۱ درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش مولد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با توجه به رشد تکنولوژی به ویژه در بخش فناوری اطلاعات در صنعت برق باید به حملات سایبری به شکل ویژه نگاه کنیم و با مدیریت مضاعف حوزه امنیت IT و تقویت و توسعه زیرساخت‌های آن تلاش بیشتری را در راستای انجام دهیم.

محمود محمودی با اشاره به اینکه استقرار فیبر نوری صنعت برق توسط دفتر فاوای شرکت انجام شده است، افزود: خوشبختانه با تلاش همکاران ۷۲ درصد مصرف برق استان مرکزی با نصب ۲۶ هزار کنتور برق هوشمند و رؤیت پذیر شده است.

وی بابیان اینکه ۸۱ درصد مصرف برق استان مرکزی در بخش مولد است، افزود: در رتبه بندی کشوری چهارمین شرکت در حوزه مدیریت پیک بار صنعتی بوده‌ایم.

کد خبر 6100012

دیگر خبرها

  • آیا روغن های آلوده در کشور توزیع شده است؟
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • طعنه سنگین عباس عبدی به کاظم صدیقی درپی ادعای توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده