Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:58:36 GMT

یادواره شهدای زن فیروزکوه در دهه فجر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۸۸۳

یادواره شهدای زن فیروزکوه در دهه فجر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، محمد حیدری منش جانشین مقاومت بسیج سپاه قمربنی‌هاشم فیروزکوه صبح امروز در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: انقلاب اسلامی که ما در طلیعه طلوع فجر چهل و دوم آن هستیم راه پرفراز و نشیبی را در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی طی کرده‌ و همان طور که امام خامنه‌ای بارها تأکید فرمودند فرآیندی را باید پشت سر بگذاریم که از انقلاب اسلامی شروع می‌شود و بعد از ایجاد نظام اسلامی و تشکیل دولت اسلامی به جامعه اسلامی خواهیم رسید و انشاالله رسیدن به تمدن اسلامی را مطابق الگوی بیانیه گام دوم پیش رو داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این فرآیندها نیازمند یک مداومت و حضور مستمر و پیمودن راه به شکل جهادی و مبتنی بر مقاومت است و برای ایجاد این رویه به الگوهایی نیاز داریم که شرایط را تسهیل می‌کنند و ما با تأسی از این الگوها می‌توانیم زودتر به تمدن نوین اسلامی برسیم.

جانشین مقاومت بسیج سپاه قمربنی‌هاشم فیروزکوه بیان کرد: این که الگوها و علمداران انقلاب چه کسانی هستند باید به شهدا و ایثارگرانی رجوع کنیم که همان عَلَمدارانی هستند که عَلم انقلاب را برافراشتند و در مسیر انقلاب این تداوم را ایجاد کردند و اُمت اسلامی مطابق معنویات امام در راستای حرکت این عَلمداران حرکت می‌کنند.

حیدری منش تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در خصوص الگوسازی شهدا و الگوگرفتن از شهدا می‌فرمایند: «در بسیج همه‌ این چهره‌ها وجود دارند: از حسین فهمیده و بهنام محمّدی و محسن حججی و ابراهیم هادی بگیرید تا شهدای هسته‌ای؛ ببینید این چهره‌ها را! فاصله‌ اینها از لحاظ جایگاه اجتماعی و موقعیّت اجتماعی چقدر است؟ امّا در بسیج اینها همه کنار هم هستند. شهدای هسته‌ای هم بسیجی‌اند، این عناصری هم که اسم آوردیم بسیجی‌اند؛ جوان در همه‌ جای دنیا به الگو نیاز دارد؛ اینها الگوی جوانهایند؛ این الگوها را زنده کنید، اینها را جلوی چشم نگه دارید.»

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت این سخنان افزود: باید این الگوها را در فضای ادارات، مدارس و مجموعه‌های ورزشی باید زنده کنیم و قطعاً ما برای اینکه به این تمدن اسلامی در گام دوم برسیم نیاز داریم که روش و منش این بزرگان را بیشتر معرفی کنیم و برای جوانان الگوسازی کنیم.

جانشین مقاومت بسیج سپاه قمربنی‌هاشم فیروزکوه عنوان کرد: ما هم در مجموعه سپاه شهرستان به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی تلاش کردیم که در راستای هویت‌بخشی و الگوسازی برای جامعه، این الگوها را معرفی کنیم و در راستای حفظ شرایط جامعه به واسطه نیاز مستمر جامعه به بازآفرینی الگوهای انقلابی این شرایط را بازآفرینی کنیم.

حیدری منش بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا با حضور آحاد مردم توسط بسیج جزو کارهایی بود که در سال‌های اخیر با شدت پیگیری شد و از طرفی نهضت جدیدی را با عنوان یادواره شهدا برای اقشار مختلف همانند یادواره شهدای فرهنگیان، دانش آموزی، پزشکان و سایر موارد با هدف هویت بخشی با همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف راه اندازی شد.

وی یادآور شد: از طرفی هم در قالب سرکشی از خانواده معظم شهدا سعی کردیم با حضور بسیجیان و حضور مجموعه‌های شهرستانی و مدیران جهادی در کنار مجموعه سپاه این کسب روحیه و دیدار و به خدمت خانواده معظم شهدا رسیدن را در ایام الله های مختلف مد نظر قرار دهیم و تلاش ما همواره بر این بوده است که با اجرای برنامه‌های مختلف در ایام الله‌ها و روزهای انقلاب که مرتبط بوده با شهدا، همانند گلباران مزار شهدا و اجرای برنامه‌های شبی با شهدا، شب شعر شهدایی و موضوعاتی این چنینی بتوانیم روحیه ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

جانشین مقاومت بسیج سپاه قمربنی‌هاشم فیروزکوه ابراز کرد: انشاءالله در سال ۱۴۰۰ برنامه گسترده‌ای در سطح استان تهران در حال برگزاری است که ما در شهرستان نیز ایفای نقش در کنگره شهدای استان تهران با محوریت سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران خواهیم داشت.

حیدری منش مطرح کرد: در ایام دهه فجر یادواره شهدای زن شهرستان را به همت بسیجیان در دست اجرا داریم که با همکاری دستگاه‌های مختلف این برنامه با حضور خانواده‌های این عزیزان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام هماهنگی و پیگیری لازم برای حضور دو شهید گمنام در سطح شهرستان فیروزکوه همچنین ایجاد موزه شهدا به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم انجام شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادواره شهدا حیدری منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در ادامه مسئولان با حضور در منزل شهید عبدالله جنگلی و شهیدان علی پنجه از سالها صبر و استقامت خانواده شهدا قدردانی و بر ادامه راه آنان تأکید کردند.  

رسولی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این مراسم گفت: شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و امنیت و آسایش کنونی کشور مرهون ایثار و از خودگذشتگی و خون آنان است.

شهرستان مهاباد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز  11 شهید فرهنگی و 67 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم