Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:06:58 GMT

جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۰۱۸

جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت بهداشت،  سعید نمکی روز دوشنبه در این جلسه با اشاره به اینکه اپیدمی کووید ۱۹ باعث شد نتوانیم به برنامه های مهمی که از قبل در نظر داشتیم به نحو شایسته رسیدگی کنیم، افزود: یکی از مباحث جدی که علاقه داشتم به طور ویژه به آن بپردازم و با تجربه ای که در سال‌های گذشته و در حوزه برنامه و بودجه ریزی کشور داشتم، بسیار با آن درگیر بودم، اصلاح ساختار تربیت نیروی انسانی کشور نه فقط در عرصه بهداشت و درمان، بلکه در تمام عرصه های آموزشی بود که البته این اقدام را از آموزش و پرورش آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه با اشاره به حکم انتصاب معاون آموزشی وزارت بهداشت در سال ۹۷، دو بند از این حکم را این‌گونه قرائت کرد: سال‌های پس از انقلاب اسلامی با توسعه آموزش پزشکی دستاوردهای ارزشمندی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در راستای خودکفایی کشور به دست آمد که این گسترش علاوه بر جبران کاستی های گذشته، در تامین نیروی انسانی اثربخشی فراوانی در مدیریت نظام سلامت و دسترسی به شاخص های ارزنده این عرصه نیز داشت.

نمکی تصریح کرد: مع الوصف پس از سال‌ها بازنگری دقیق در شیوه اداره دانشگاه ها تعدد رشته های تحصیلی تعداد دانشجویان مبتنی بر نیازسنجی سال‌های آتی ضروری است که منابع محدود کشور را صرف تربیت نیروهایی نکنیم که در آینده جایگاهی برای‌شان در نظام ارائه خدمت تعریف نکردیم. سیاست سال‌های اخیر، افزایش تحصیلات تکمیلی و برچیدن دوره های کوتاه مدت است، این شیوه تربیت نیروی انسانی علاوه بر هزینه سنگین اثربخشی هزینه کرد را زیر سوال می برد و زیرساخت های نظام ارائه خدمت را که در سالهای اخیر با هزینه فراوان تهیه شده به دلیل عدم حضور نیروی انسانی ماهر و موردنیاز بلااستفاده می گذارد.

وزیر بهداشت بیان کرد: این دو بند گویای صحبت هایم در این جلسه است.  بنده از روز اول، سوالی را از دست اندرکاران آموزش کشور داشتم. روز اول پرسیدم که اگر روزی به مسئولان تراز اول نظام بخواهیم پاسخ این پرسش را بدهیم که ما چه کسی را؟ با چه سطحی از دانش و مهارت؟ در چه زمانی؟ کجا؟ توسط چه کسی؟ با چه هزینه ای و برای کدام جایگاه در نظام ارائه خدمت قرار است تربیت کنیم؟ جواب خودمان را گرفته ایم، اما هنوز این پاسخ را نداریم.  

وی در ادامه بر واکاوی ساختار نظام ارائه خدمت، توجه به نقش ملی و منطقه ای دانشگاه های علوم پزشکی، پژوهش های مبتنی بر ضرورت های کشور و نیازسنجی ها و اولویت های حوزه آموزش علوم پزشکی و شغل و حرفه دانش آموختگان بعداز فارغ التحصیلی تاکید کرد و گفت: بنابراین مجموعه مسائلی که در نظام آموزشی طراحی می کنیم، فقط جنبه آموزشی ندارد، بلکه جنبه روانی، اجتماعی و سیاسی و ... نیز دارد.

در این جلسه مصوبات جدید شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت و اعضای شورای گسترش، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و به تصویب رسید.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی اخبار کنکور دانشگاه های علوم پزشکی نظام ارائه خدمت نیروی انسانی وزارت بهداشت دانشگاه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی