Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:08:09 GMT

پرواز سیمرغ بر فراز دماوند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۳۴۷

پرواز سیمرغ بر فراز دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سحر حاجی‌اسداللهی از اساتید دانشگاه در یادداشتی به بهانه برگزاری جشنواره فیلم فجر و مهم‌تر رخداد آن پس از گذشت سی و هشت سال در شهر دماوند در یادداشتی به این موضوع پرداخته است:

تماشای فیلم در سینما، آداب خاصی دارد که پیش‌تر از این در یک یادداشت به طور مفصل به آن پرداخته شده است، اما دیدن فیلم در جشنواره، آداب خاص‌تری دارد و بیننده با فضای جدی‌تر روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران محسوب می‌شود که از سال ۱۳۶۱ در بهمن ماه هر سال تاکنون در تهران برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم فجر توسط اهالی سینما و مستقیماً از سوی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اینکه قبل از این جشنواره چه مراسمی در تاریخ سینمای ایران بوده و جشنواره فیلم فجر جایگزین آن شده، خود بحث مهمی است که فرصت پرداختن به آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.

اما نیک اتفاقی که امسال پس از گذشت سی و هشت سال در شهرمان دماوند رخ داد، این بود که به همت مدیریت سینما پرستوی شهر دماوند، میزبان این رویداد خجسته و فرهنگی شد.

بسیاری از سینمادوستان و اهالی فرهنگ در دماوند هر سال برای دیدن فیلم‌های جشنواره به تهران می‌رفتند و حتماً می‌دانید که همه سینماهای تهران مجوز اکران فیلم فجر را ندارند و تنها در برخی سینماها با داشتن امتیازات و رایزنی‌هایی، موفق به اکران فیلم‌های جشنواره در سینما‌های خود خواهند شد.

دیدن فیلم در روز اول اکران خود، احساس خوبی برای مخاطب دارد و مزید بر آن، این است که فیلم‌های جشنواره بدون سانسور اکران می‌شوند و حتی بارها اتفاق افتاده که پس از جشنواره، فرصت تماشای فیلم اکران شده از بین می‌رود.

بنابراین ارزش دیدن فیلم در جشنواره بر کسی پوشیده نیست و بخش خوش‌تر جشنواره رأی‌دهی بینندگان به فیلمی است که از نظر مخاطبان برتر بوده و بدین گونه است که برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، انتخاب مردمی است.

اکنون که روز اول جشنواره فیلم فجر به میزبانی سینما پرستوی دماوند در شهرستان دماوند گذشت، شایسته و بایسته است که رنگ حضور مردم را پای فیلم‌های اکران شده جویا شویم.

تنها سینمای شهر دماوند سالن بزرگی دارد که در زمان محدودیت‌هایی که برای کرونا در همه دنیا وجود دارد، می‌تواند امتیازی محسوب شود، سقف بلند سالن، ظرفیت و فضای بزرگ سینما، داشتن راه رو و راه پله بزرگ در سینمای دماوند، همه امتیازی است که نگرانی‌ها درباره حفظ پروتکل بهداشتی در این برهه حساس را می‌کاهد.

اکنون جای این پرسش است که اطلاع‌رسانی برای میزبانی جشنواره فیلم فجر در سینما پرستوی دماوند بر عهده چه افرادی بوده است؛ خبرنگاران، اهالی تئاتر، اداره ارشاد، شهرداری‌ها، فرمانداری و غیره هر کدام به طور قطع می‌توانند در خصوص این مهم نقش مؤثری داشته باشند.

در این راستا، حتی سینمای دماوند می‌تواند میزبان مردم فرهنگی شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و فیروزکوه باشد.

نیک که بنگریم در فاصله کمتر از شهر ما از تهران، شهر پردیس است که با داشتن چند سالن در سینما نتوانسته میزبان جشنواره شود، بنابراین از کنار این نیک اتفاق نیکو بگذریم.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر دیدن فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

به گزارش فارس؛ موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.
مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229500 برچسب‌ها وزیر کشور

دیگر خبرها

  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی