Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@19:08:29 GMT

انقلاب اسلامی و پیگیری ایده امت واحده اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۷۹۰

انقلاب اسلامی و پیگیری ایده امت واحده اسلامی

محمد لمین اندیشمند و محقق گامبیایی در گفتگو با تقریب با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در زمینه ایجاد ایجاد وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی گفت: آنچه مبنای اساسی شکل گیری انقلاب در ایران بود، همگرایی و تشکیل یک امت واحده اسلامی بود.

محمد لمین با اشاره به نقش آفرینی خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران، در عرصه داخلی و خارجی خود همیشه از اتحاد مذاهب اسلامی حمایت کرده و در سیاست‏های خود برای محقق کردن ‏ارزش های انقلاب اسلامی، تلاش‏های فراوانی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: یکی از ارزشها و اهداف اصلی انقلاب اسلامی، فراخواندن مسلمانان به ایجاد وحدت بود. انقلاب اسلامی در شرایطی این هدف را به یکی از مهمترین اولویتهای خود تبدیل کرد که شرایط برای ایجاد‏ تفرقه و اختلاف میان کشورهای اسلامی از طرف دشمنان اسلام در بالاترین سطح ممکن تقویت می‏شد. بنابراین جمهوری اسلامی اقدامات برای شکل گیری وحدت در میان مسلمانان را به ‏عنوان یکی از برنامه‏های اصلی انقلاب به شمار آورد و  مشخص کرد که هدف اصلی آن مهیا کردن محورهای اصلی برنامه اسلام و رسیدن به وحدت کلمه مسلمانان و ایجاد اتحاد جوامع اسلامی است.

محمد لمین در ادامه تصریح کرد: تفکر شکل‏گیری و ایجاد امت واحده اسلامی بر اساس اعتقادات اسلامی، از گذشته مورد توجه و تأکید رهبران دینی و پیشروان نهضت اسلامی قرار داشته است.

راهبرد وحدت حول محوریت امت واحده اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی ایران دارای جایگاه بلندی است. در همین زمینه رابطه گسترده و همه‏جانبه اعتقادی و دینی میان نهضت‏های اسلامی باعث شد که رهبر انقلاب اسلامی ایران از طریق‏تلاش برای گسترش ایده امت واحده اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را با نهضت‏های اسلامی جهان مرتبط کند و رابطه میان آنها را به مناسباتی استوار و عمیق تبدیل کرده و هدف اجرایی کردن و عملیای نمودن ایده امت واحده اسلامی را به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور کند.  

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دهه فجر99 انقلاب اسلامی ایران امت واحده اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت