Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:51:37 GMT

شارباغ پروژه تبدیل فضای ناامن به قلمرو عمومی است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۷۸۵۶

شارباغ پروژه تبدیل فضای ناامن به قلمرو عمومی است

شهردار تهران در بازدید از پروژه‌های منطقه ۱۷ به مناسبت دهه فجر گفت: اینکه عنوان پروژه "شارباغ" چیست، مهم نیست، مساله اصلی این است که باید توجه کنیم که در حال ساخت یک قلمرو عمومی در نقطه‌ای هستیم که فضای متروک و ناامن شده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از "شهر"، پیروز حناچی، شهردار تهران دوشنبه ۱۳ بهمن پس از بازدید از طرح ها و پروژه‌های در دست ساخت شهرداری منطقه ۱۷ با خانواده‌های شهدای منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت مهرگان و حسینیه ثارالله که قرار است با عقب نشینی اصلاح معبر کنار گذر پل برادران شهید حسنی (قلعه مرغی) جنب پل ساخته شود درباره منطقه ابوذر گفت: این منطقه جزو مناطقی است که در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ ساخته شده است و مشکلات زیادی دارد. از جمله این مسائل دو خط آهن عبوری از این منطقه یعنی محورهای‌های تهران-اهواز و تهران-تبریز است. در محور تهران تبریز پروژه چهار باغ اجرا می‌شود که با توجه به زیر زمین رفتن این خط روی سطح آن تبدیل به قلمروی عمومی می‌شود.

حناچی در ادامه گفت: یکی دیگر از کارهایی که در این منطقه انجام شده است پروژه‌های جمع آوری آب های سطحی است که مشکلات زیادی در این منطقه ایجاد می‌کرد و با توجه به تلاش‌های همکاران من در سال‌های قبل میزان آب گرفتگی معابر در روزهای بارانی در شهر در این نقطه از شهر کمتر شده است.

او همچنین گفت: یکی دیگر از مشکلات این منطقه این است که در قسمت‌هایی معابر ناامنی دارند و می‌توان با تبدیل آنها به محیط‌های زنده مانع ناامنی در آن شد که در حال انجام است.

شهردار تهران با بیان این که از سال گذشته ردیف‌های جداگانه‌ای برای اجرای پروژه‌های محلی داشتیم، افزود: در بودجه امسال هم جدی تر از گذشته بودجه‌هایی برای اجرای پروژه های محلی در نظر گرفته‌ایم که در بالا بردن سطح رفاه محلی و شرایط مناسب تر برای زندگی مردم تاثیر زیادی دارد البته در این زمینه با توجه به این که مطالعات بهتری در بافت‌های فرسوده داشته‌ایم این پروژه‌ها در این بافت‌ها بیشتر اجرا می‌شوند.

شهردار تهران درباره عنوان شارباغ برای پروژه قطار تهران تبریز گفت: شارباغ یا به قول برخی همکارانمان شهرباغ همه یک ریشه مشترک دارند؛ درباره اسم آن می‌توان تصمیم‌های دیگری گرفت اما فعلاً باید به این توجه کنیم که در حال ساخت یک قلمرو عمومی در نقطه ای هستیم که فضای متروک و ناامن شده بود.

شهردار تهران امروز در پایان برنامه‌های خود با حضور در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۷ با اهدای دسته گل و هدایایی از تعدادی از خانواده‌های شهدای منطقه قدردانی کرد. در این مراسم حجت الاسلام مطلبی امام جماعت محله ابوذر و  تعدادی از مدیران محلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شارباغ شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پروژه چهارباغ گفت: تهران شهری پر جمعیت با آلودگی‌های مختلف است و نیاز به توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در پایتخت به وضوح احساس می‌شود و البته در این زمینه اقدامات مختلف و متنوعی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پروژه چهارباغ است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه ۴۵ هکتار مساحت دارد افزود: بناست تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باغ‌های ایمان، بهشت، آفرینش و دانش در کنار افزایش آمار فضای سبز تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی، احداث شده و خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه کنند.

محمدخانی با بیان اینکه این مجموعه از دسترسی خوبی برای شهروندان برخوردار است عنوان کرد: طرح اتصال به اراضی مصلای مرکزی حضرت امام خمینی (ره) در مساحتی حدود ۷ هکتار احداث خواهد شد و این محدوده از ضلع شمال به بزرگراه همت، از ضلع شرق به بزرگراه شهید حقانی، از ضلع جنوب به بزرگراه شهید سردار سلیمانی و از ضلع غرب به مجموعه حکمت صدرا ختم می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در خصوص مبانی نظری چهار باغ خاطرنشان کرد: این پروژه شامل چهارباغ با مبانی نظری خاص خود بوده که هدف آن نمایش و ارائه مفاهیم مذهبی در قالب فضایی تفرجی و تفریحی است.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به‌عنوان کارفرما، سازمان مهندسی شهرداری تهران به‌عنوان مدیر طرح، شرکت مهندسان مشاور ایمن راه به عنوان طراح و مشاور و مجموعه ویژه شهید رجایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار مسئولیت احداث این پروژه را بر عهده دارند.

محمدخانی ضمن اشاره به دسترسی‌های داخلی مجموعه چهارباغ اذعان کرد: با افتتاح این مجموعه توسعه فضای سبز شهر تهران روند صعودی به خود می‌گیرد به همین دلیل سعی می‌کنیم دسترسی و استفاده از این مجموعه برای همه شهروندان راحت باشد و ماشین آلات مختلف اعم از ماشین‌آلات خدماتی، اورژانسی، تشریفاتی و همچنین خودرو‌های برقی برای جابه‌جایی معلولان و سالمندان، جاده پیرامونی در اطراف پروژه احداث خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی در بخش دیگری از این پروژه جانمایی شده است که در ۴ طبقه و با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ خودرو در ضلع جنوب باغ ایمان و شمال بزرگراه شهید سلیمانی احداث می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این فضا را برای استفاده شهروندان در اختیارشان بگذاریم، اما زمان تعیین شده برای آماده‌سازی این پروژه تیرماه سال‌جاری بوده که فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • ملاقات مدیرعامل باشگاه استقلال و شهردار منطقه ۵ تهران