Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش ترددها در بازار و مراکز خرید در روزهای پایانی سال، نقش مهمی در کنترل شیوع کرونا دارد، گفت: اجازه ندهیم که وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بدتر شود.

« جمیل صادقی فر»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: مساله ای که متأسفانه الان در این یکی دو هفته اخیر با آن مواجه هستیم این است که با  برخی از تجمعاتی که به نوعی بانی آن ادارات و دستگاه های اجرای هستند، مواجه هستیم که بدون توجه به دستورالعمل ها و اخد مجوز از ستادهای شهرستانی و ستاد استانی مبارزه با کرونا، اقدام به برگزاری یک سری برنامه‌هایی می‌کنند که قطعاً این‌ تجمعات، خلاف دستورالعمل ها بوده و ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد: حداقل انتظار  می رود که در این ایامی که ساده‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد، این ساده انگاری در مورد کرونا، از جانب ادارات و دستگاه های اجرایی انجام نشود، البته این موضوع در ستاد استانی مبارزه با کرونا خاصه در ارتباط با برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر مطرح شد و مقرر گردید که هیچ برنامه‌ای در دهه فجر با صورت تجمع تشکیل نشود و استاندار محترم نیز تاکید کردند که افتتاح‌ها و برنامه های ایام الله دهه فجر همه به شکل مجازی در یک روز  در سالن شهید رجایی استانداری به شکل مجازی برگزار شود.

 

وی گفت: بر این اساس، عملاً هیچ تجمعی مانند سال‌های گذشته برای افتتاح پروژه‌ها و  سایر برنامه‌هایی که در این دهه مبارک  طی سال های گذشته برگزار می شد، امسال این برنامه ها را نداریم، این موضوعی است که خواهش می کنیم توسط رسانه‌های مختلف مورد پردازش قرار گیرد، ستاد استانی مبارزه با کرونا در این خصوص تصمیم درستی گرفته است و لازم که این موضوع، در سطح رسانه ها و فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

صادقی فر  با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا، گفت: در ارتباط با شب عید، بازار و شلوغی هایی که ممکن در آستانه سال نو ایجاد  شود، امیدوار هستیم که وضعیت حداقل به همین شکل کنونی با رعایت اقشار مختلف مردم باقی بماند و به سمت نامناسبی پیش نرود، اگر در زمینه شیوع کرونا به سمت مناطق زرد، نارنجی و قرمز پیش برویم قطعاً محدودیت هایی در بازار خواهیم داشت.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: اصلاً دوست نداریم که امسال عزیزان بازاری دچار محدودیت شوند و خدای ناکرده، کار و کاسبی‌شان از رونق بیفتد ولی به هرحال در سطح شهر ایلام  مناطق شلوغی از پارکینگ شهرداری را داریم که در جلسه ای که در استانداری تشیکل می شود در ارتباط با این موضوع و همچنین پاساژها و مراکز خرید بحث و تبادل نظر خواهد شد، با اتاق اصناف استان‌ نیز نشستی برگزار شده و نکات لازم مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی  بیان کرد: بازار و مراکز خرید شهر که اماکن عمومی برای مردم است، باید افراد پرخطر کمتر  در این مکان ها، کمتر حضور داشته باشند، استفاده از ماسک در بین مراجعه کنندگان به بازار بیشتر شده و الزامی است، ترددها به حداقل برسد و  در این میان، نقش رسانه های استانی و فضای مجازی بسیار مهم است و این موضوعات آنقدر باید مورد تاکید قرار گیرد که نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی را در روزهای پایانی سال داشته باشیم.

 

صادقی فر  افزود:  باید دست به دست هم بدهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم هم‌زمان که  به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم،  اجازه ندهیم که وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان بدتر شود، در عین‌حال بازار هم به کار خودش ادامه داده و اصناف به مردم ارائه خدمت کنند، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی در حد توان و برنامه‌های  برنامه ریزی شده، پویش هایی را در روزهای منتهی به پایان سال راه اندازی خواهد کرد ولی لازم است همان طوری که کارگروه رسانه‌ای ستاد مبارزه با کرونا در ارتباط با شب یلدا، بسیار عالی کار کرد و پویش های بسیار خوبی در سطح رسانه ها، راه‌اندازی شد، در مورد روزهای پایانی سال نیز لازم است که وارد میدان شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز کرد: در بهمن‌ماه و اسفندماه که  هوا سرد است و هنوز ویروس کرونا در گردش است، باید رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان حداکثری افزایش یابد،  بر اساس آمار، در ۱۰ روز اول بهمن نسبت به ۱۰ روز آخر دی ماه، رشد نگران‌کننده ای در ابتلاء و در تعداد مبتلایان به کرونا در استان مشاهده می شود که این موضوع می تواند زنگ خطری در افزایش سطح شیوع کرونا باشد.

 

وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه  دفاتر پیش‌خوان و دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ یکی از مکان‌هایی است که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی با افزایش میزان مراجعات مردمی کاهش پیدا کرده است که این موضوع نیز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح  شده است اما لازم است که هماهنگی های بیشتری در بین نهادهای مرتبط در راستای کاهش حضور مردم در این مکان ها و ارائه خدمات به نحو دیگری ایجاد شود و این خدمات به صورت تمام الکترونیکی ارائه گردد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی شب عید بازار اجتماع کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ستاد استانی مبارزه با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی روزهای پایانی سال مراکز خرید برنامه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خواست خدایی ظهر یکشنبه در نشست روابط عمومی‌های استان افزود: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی‌ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

وی بیان داشت: برای برگزاری کنگره شهدا، در سامانه دولت پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

خواست خدایی تصریح کرد: جلسات ستاد روابط عمومی‌ها در راستای کنگره ملی شهدا به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه‌های کنگره ملی شهدا است.

کد خبر 6091262

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند