Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قنادباشی گفت: این وضعیت و آزادی اقلیت‌های دینی که ما امروز در کشور می‌بینیم، مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های ناب اسلامی است یعنی آنچه که از جانب پیامبر در صدر اسلام ارائه و اجرا شد، همان مبنای تصمیمات ما و ساختاری است که ما در ایران تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شعار «نه شرقی نه غربی» را که مردم در انقلاب فریاد می‌زدند یک تعبیر آن اشاره به ساختاری بود که نحوه حکومت‌داری و اجرای قوانین حکومتی را ارائه کرد.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: البته این شعار به مسائل سیاست خارجی هم مربوط می‌شود اما امام در بیانات‌شان اعلام می‌کنند که ما حکومتی می‌خواهیم برقرار کنیم که نه می‌خواهیم مشابه غرب باشد و نه مشابه شرق. بلکه ما جمهوری اسلامی را می‌خواهیم که مبتنی بر اسلام باشد.

قنادباشی خاطرنشان کرد: لذا آنچه که در مورد حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های دینی شاهد هستیم و ما می‌گوییم که زمانی که انقلاب اتفاق افتاد شرایط مساعدتری از گذشته در این زمینه ایجاد شد؛ این وضعیت و آزادی اقلیت‌ها مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: ما شاهد هستیم که در  دنیای غرب در حال حاضر چگونه با اقلیت‌های مسلمان رفتار می‌شود و چگونه آن‌ها را به عنوان شهروند درجه دو و سه قرار می‌دهند و امکانات بسیار کمی در اختیارشان است و در زمینه‌های مختلف اعم از آموزش، اشتغال، اسکان و امثالهم به آن‌ها ظلم می‌شود اما رویکرد جمهوری اسلامی بر اساس اسلام و آموزه‌های اسلامی است و همان رفتاری که پیامبر با ادیان دیگر داشت سرلوحه ما در نظام اسلامی است.

قناباشی بیان کرد: پیامبر در صدر اسلام تا زمانی که اهل کتاب خیانت نکرده بودند و مسلحانه در برابر پیامبر قرار نگرفته بودند همان پیمان‌هایی که با پیامبر بسته بودند اجرا می‌شد و پیامبر زمانی که وارد مدینه شدند درواقع وارد دوران جامعه‌سازی و حکومت داری شدند و در این دوران قانون اساسی نوشته شد که بخش بزرگی از آن همین پیمان‌هایی بود که با اهل کتاب بسته شد و پیامبر آن‌ها را رعایت کردند و رویکرد امروز جمهوری اسلامی در قبال اقلیت‌های دینی نشأت گرفته از همان منش پیامبر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مبتنی بر آموزه آموزه های اسلام اقلیت های دینی جمهوری اسلامی اقلیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب