Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار مهدی رضائیان دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه شرایط فرهنگی استان‌ها در سراسر کشور متفاوت است، اظهار داشت: استان سمنان یکی از استان‌های متدین و شهیدپرور کشور است و درمجموع از جایگاه خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بابیان اینکه هزینه‌های فرهنگی و اجتماعی که اکنون پرداخت می‌شود به نگرش‌ها، کشش‌ها و کنش‌های جامعه بستگی دارد، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های فرهنگی به‌عنوان یک ضرورت در شرایط فعلی احساس می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور با تأکید بر اینکه معیشت مردم و کرونا دو معضل اساسی کشور است، خاطرنشان کرد: معیشت، سلامت و شرافت جامعه سه ضلع یک مثلث هستند که در وضعیت فرهنگی آن جامعه نقش‌آفرین هستند.

سردار رضائیان با اشاره به اینکه معضلات اقتصادی برگشت‌پذیر است، اما مسائل فرهنگی به‌راحتی برگشت‌پذیر نیست، افزود: برآیند کاری ما می‌تواند معضلات را کاهش دهد، اما هجمه‌های متعددی در فضای مجازی به فرهنگ ایران اسلامی وارد می‌شود که نیازمند مقابله‌به‌مثل است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور ارزیابی برآیند عملکرد دستگاه‌های متولی را در دستور کار دانست و گفت: باید دید که آیا وظایف فرهنگی و ایجابی که دستگاه‌های متولی دارند از ظرفیت خود در حد قابل‌قبول استفاده می‌کنند؟

سردار رضائیان با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد توجه و تمرکز ما باید در حوزه ایجابی باشد، خاطرنشان کرد: بحث‌های ترویجی و تشویقی در دستور کار حاکمیت قرار گیرد و این در حالی است که تأثیر نگاه و رویکرد ایجابی بیشتر است، اما عقب‌ماندگی ما در حوزه نظارتی است.

او افزود: پنج درصد از فضای تبلیغات محیطی را باید به بخش فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اختصاص یابد و اصلی‌ترین هدف دشمن در فضای مجازی مقابله با نظام از طریق ایجاد دوگانگی در حوزه عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی است.

انتهای پیام / گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حجاب و عفاف جلسه عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند

قدس آنلاین: احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نور با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که بخش قابل توجهی با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وزیر کشور تأکید کرد: این کلیت موضوع است که در چارچوب قانون عمل می‌شود و البته فراجا نیز نیروهای خود را توجیه کرده که حتما بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر ساختارشکنی دارد، تفاوت قائل باشند.

وی با تأکید بر اینکه اساس هم همین است که با تذکر آن فرد اصلاح شود. غالب افراد هم با تذکر توجه می‌کنند و رعایت می‌کنند از همین جا از همه بانوان محترمی که احیانا ممکن است توجه نداشته باشند به اینکه این مساله یک امر قانونی و مهمی در زندگی اجتماعی است، می‌خواهیم که این موارد را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که این طرح بر مبنای اختیارات وزارت کشور اجرا می‌شود یا قانون حجاب و عفاف با یادآوری اینکه این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، طبیعتا باید به مرجع قضایی ارجاع دهند، اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب، گفت: لایحه حجاب و عفاف هنوز مصوبه نهایی ندارد و در مجلس و شورای نگهبان به مراحل انتهایی و ابلاغ نرسیده است.

رقابت ۴۵ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس گفت: انتخابات در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و در این انتخابات در مرحله دوم ۴۵ نماینده جدید باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند. از این تعداد در ۸ حوزه انتخابات تمام الکترونیکی انجام می‌شود از جمله در تهران و در واقع در حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده در مرحله دوم دارد انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: آموزش های لازم شروع شده از طریق صدا و سیما و سایر امکانات اطلاع رسانی به مردم اعلام می‌شود در دوره قبل هم این کار را در چند حوزه انجام دادیم که خیلی کار موفقی بود. تبلیغات هم مثل دوره قبل از یک هفته قبل آغاز می شود از همین جا می‌خواهم همه رسانه ها دست اندر کار باشند و زمینه خوبی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور در مرحله دوم فراهم کنند

وزیر کشور درباره دیدارهای خود در پاکستان عنوان کرد: جلسات خوبی در معیت ریاست محترم جمهور با مقامات پاکستانی داشتیم گفت‌وگوهایی با مقامات امنیتی این کشور انجام شد و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ از سوی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در زمینه هماهنگی برای برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات و کنترل مرز صورت گرفت. امیدواریم در عمل شاهد نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است