Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@19:04:33 GMT

اروپایی‌ها کودتای نظامی در میانمار را محکوم کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۸۳۷۸

اروپایی‌ها کودتای نظامی در میانمار را محکوم کردند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان کودتای نظامی در میانمار را محکوم کرده و خواستار آزادی سریع بازداشت شدگان توسط ارتش شد.

وی در سخنانی در برلین اعلام کرد که با این اقدام نظامی پیشرفت های تا به حال به دست آمده در مسیر یک دگرگونی دموکراتیک در میانمار به خطر می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا هم کودتای نظامی در میانمار را محکوم کرده و خواستار آزادی سریع بازداشت شدگان شد.

"جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم خواستار احترام گذاشتن به نتیجه انتخابات در این کشور شدند.

وزارت امور خارجه فرانسه هم در بیانیه ای این کودتا را محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشت شدگان شد.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم اعلام کرد طبق قانون اساسی و انتخابات نوامبر دولت قانونی میانمار باید دوباره احیا شود.

از زمان استقلال میانمار در سال 1948 ارتش تقریبا پنج دهه بر کشور حاکم بوده است. در سال های 1962 و 1988 در این کشور کودتاهای نظامی صورت گرفت.

آنگ سان سوچی 75 ساله در دوران دیکتاتوری نظامی در برمه مجموعاً 15 سال در زندان و حبس خانگی بود. او پس از رسیدن به قدرت در سال 2015، به دلیل سکوت و همراهی در سرکوب اقلیت روهینگیا و نیز انجام ندادن وعده اصلاحات دمکراتیک، در سطح بین‌المللی بسیار مورد انتقاد قرار داشت.

آنگ سان سوچی رهبر این کشور و سایر اعضای ارشد حزب حاکم بامداد دوشنبه بازداشت شده‌اند.

علاوه بر این «وین مینت» رئیس جمهور و سایر رهبران این کشور نیز از سوی ارتش بازداشت شده‌اند.

«میو نیونت» سخنگوی حزب «اتحاد ملی دموکراسی» در میانمار اعلام کرد که ارتش، آنگ سان سوچی رهبر این کشور و سایر اعضای ارشد حزب حاکم را بامداد دوشنبه بازداشت کرده است.

بازداشت سران و رهبران میانمار به دنبال اختلاف بین دولت و ارتش در پی نتایج انتخابات اخیر در این کشور صورت گرفت.

ارتش میانمار رسما اعلام کرد که این بازداشت‌ها در واکنش به آنچه تقلب در انتخابات اخیر خواند، صورت گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول تلویزیون این کشور که وابسته به ارتش است اعلام کرد که ارتش با اعلام حالت فوق‌العاده، اداره امور کشور را به مدت یک سال بر عهده می‌گیرد.

ارتش میانمار اعلام کرد که قدرت را به ژنرال «مین اونگ هلیانگ» فرمانده کل نیروهای مسلح واگذار کرده است.

ارتش این کشور انجام تحقیقات درباره آنچه احتمال تقلب در انتخابات ماه نوامبر خوانده را خواستار شده است. حزب اتحاد ملی دموکراسی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر این کشور به پیروزی رسید.

منبع: فردا

کلیدواژه: اروپا کودتای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 6095490

دیگر خبرها

  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • بازدید هیئت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد ارتش
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد