Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:35:11 GMT

روز« شیشلیکی‌ها» و یاد غم میناوند در جشنواره فجر

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۸۴۶۷

روز« شیشلیکی‌ها» و یاد غم میناوند در جشنواره فجر

دومین روز جشنواره فیلم فجر با ادامه حاشیه‌ها از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور ناظرانی از وزارت بهداشت سپری شد.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه از ماه‌ها قبل نسبت به برگزاری جشنواره‌های فجر ابراز نگرانی می‌شد، در نهایت اجازه برپایی جشنواره‌ فیلم و تئاتر فجر با حضور مردم صادر شد ولی از امروز ۱۳ بهمن برخی مسئولان مربوط در موضوع کرونا تاکید کردند که اگر مورد نقضی دیده شود ،جشنواره در هر مرحله‌ای متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا در دومین روز جشنواره ناظری از وزارت بهداشت به محل برگزاری این رویداد در مرکز همایش‌های برج میلاد آمد تا چگونگی رعایت پروتکل‌ها بررسی شود.


محمد مهدی طباطبایی نژاد- دبیر جشنواره - در این باره می‌گوید که ظرفیت ۱۸۰۰ نفری سالن نمایش فیلم به ۴۰۰ نفر رسیده و از این پس سخت‌گیری بیشتری برای انجام پروتکل‌ها صورت گیرد. ضمن اینکه محدودیت‌ها برای حضور عکاس‌ها در بخش فتوکال در روز دوم اتفاق افتاد. بجز این‌ها انتظار می‌رود از سوی مسئولان بهداشتی که مجوز برگزاری این رویداد را داده‌اند،  بررسی و ارزیابی منظم در صورت لزوم پیگیری شود و حاضران در جشنواره هم به اجرای پروتکل‌ها در تمام لحظات از جمله زمان نمایش فیلم‌ متعهد باشند.


*به گفته مدیر اجرایی جشنواره -عزت الله علیزاده - کل ظرفیت سالن‌های نمایش فیلم‌ها ۵۴۴ هزار و ۱۹۹ نفر بوده که با حذف برخی صندلی‌ها حدود ۱۴۴ هزار صندلی در تهران قابل فروش مانده است.

تا شب گذشته هم بیش از ۵۹ هزار بلیت خریداری شده است و فیلم «شیشلیک» بیشترین فروش را داشته است.

*از این‌ها که بگذریم روز دوم جشنواره با نمایش دو فیلم دیگر همراه بود که در اولین سانس «ستاره بازی» هاتف علیمردانی اکران شد.

این فیلم که براساس یک داستان واقعی از مهاجرت خانواده ای ایرانی ساخته شده قرار بود در جشنواره فجر سال قبل باشد ولی به موقع آماده نشد. فرهاد اصلانی از بازیگران اصلی این فیلم در برج میلاد غایب بود و گفته شد به دلیل شرایط پاندمی کرونا نتوانسته در نشست خبری فیلم حاضر شود. البته شبنم مقدمی هم که سر پروژه فیلمبرداری است تنها برای دقایقی تلفنی صحبت کرد.

*فیلم دومی که در سینمای رسانه‌ها نمایش داده شد،« شیشلیک» محمدحسین مهدویان بود که در نشست خبری آن مهدویان غایب بود و از طریق اسکایپ گفتگو کرد. مهدویان که چند سال متوالی است در جشنواره فیلم دارد، اثری در یک ژانر متفاوت را به جشنواره رسانده که با اصلاحیه‌های مختلفی هم روبرو شده، هر چند او تاکید می‌کند که ممیزی‌ها به جهان فیلمش آسیبی وارد نکرده است.

مهدویان که از فیلم‌های دفاع مقدسی و به یک کمدی تلخ رسیده، در پاسخ به سوالی که او را گاهی شیشلیک‌خور نهادهای انقلابی عنوان کرد و گاهی هم شیشلیک خور جریان شبه روشنفکری، گفت که از این حرف‌ها ناراحت نمی‌شود ، چون آن‌ها را تلاشی مذبوحانه برای کشیدن ترمز خود و ناامید شدنش میداند.
در این نشست رضا عطاران که مدت هاست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام هم توصیه ثابت بهداشتی دارد، به شوخی به ژاله صامتی گوشزد کرد که حین صحبت ماسکش نیفتد و دهانش معلوم نشود.


همچنین پژمان جمشیدی که سابقه همکاری با ژاله صامتی و برخی دیگر از بازیگران این فیلم را داشت، از همبازی بودن با رضا عطاران ابراز خوشحالی کرد ولی در ابتدای صحبت خود به درگذشت مهرداد میناوند و زخمی که بر دلشان مانده اشاره کرد و برای علی انصاریان آرزوی سلامتی کرد.


* محل دوم برگزاری جشنواره برای اهالی رسانه و منتقد در پردیس ملت است که این روزها برخلاف سه سال قبل سوت و کور شده و شور و هیجانی در آن نیست و فقط امکان تماشای فیلم‌ها برقرار است. البته برخی از کسانی که با کلیت برگزاری جشنواره مخالف بودند و کارت پردیس ملت را گرفته بودند در این دو روز تمایل زیادی داشته و دارند که امکان ورود به برج میلاد را پیدا کنند.


انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر 39 جشنواره فیلم فجر 99 کروناویروس پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • برگزاری مسابقات اسب دوانی شمال غرب کشور در سلماس
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن